Merchanci IdoSell podbijają rynki zagraniczne podczas Black Friday
W Black Week 2024 r. e-sklepy korzystające z platformy IdoSell odnotowały wzrost sprzedaży o ponad 20%. W porównaniu do analogicznego okresu w 2023 r. święto e-handlu było z perspektywy branży e-commerce bardzo udane. Tegoroczny Black Friday był rekordowym dniem pod kątem dziennego GMV (Wartość Brutto Towarów) w całym 2024 roku, a w porównaniu z 2023 rokiem był wyższy o 34%.
Rekordowy Black Week
W tym roku podczas Black Week sklepy internetowe odnotowały wzrost GMV o ponad 20%, zwiększenie liczby transakcji o 22%, a podczas samego Black Friday wzrost GMV wynosił 34%. Konsumenci wykorzystują święto e-handlu do zakupu odzieży, elektroniki, produktów kosmetycznych, ale również świątecznych prezentów.
Dane IdoSell pokazują również, że podczas Black Friday 2024 średnia liczba transakcji na sekundę wyniosła 2,99, co dodatkowo podkreśla intensywność ruchu w e-sklepach w tym dniu.
„Sklepy internetowe, które korzystały z usług IdoSell, nie musiały obawiać się wzrostu ruchu na ich stronie oraz tego, że infrastruktura sklepu nie sprosta zwyżce zamówień. Należy przyznać, że zarówno Black Week, jak i sam Black Friday, przebiegł bardzo sprawnie, z dużym zapasem „mocy”. Dostępność usług IdoSell (SLA) w okresie całego Black Week od poniedziałku 25 listopada do Cyber Monday wynosiła 99,999%. Zdajemy sobie sprawę, że z perspektywy wielu sprzedawców internetowych to właśnie Black Week jest największym peakiem zakupowym w całym roku. Dlatego robimy wszystko, aby w tym szczególnym okresie zagwarantować bezpieczeństwo i stabilność infrastruktury, bez względu na wolumen ruchu na stronie. Dzięki temu sklepy internetowe oparte o platformę IdoSell są w stanie obsłużyć znacznie wyższy niż na co dzień ruch w sklepie” – komentuje Piotr Sikora, VP Product Core w firmie IdoSell, która należy do portfolio IAI.
Cross Border ze wzrostami
Merchanci IdoSell coraz śmielej i skuteczniej plasują swoje towary na rynkach międzynarodowych, dzięki czemu korzystają z siły nabywczej zagranicznych konsumentów. Sklepy internetowe korzystające z funkcjonalności cross-border na platformie IdoSell odnotowały wzrost wartości zamówień o 69% podczas Black Friday.
„Współpracujące z IdoSell sklepy internetowe osiągnęły rekordowe zyski podczas tegorocznego Black Week, jednak najbardziej cieszy nas fakt, że odnotowali znaczny wzrost sprzedaży zagranicznej. Jesteśmy bardzo zaangażowani w rozwijanie funkcjonalności, które mogą realnie wspierać przedsiębiorców we wdrożeniu i aktywnym prowadzeniu cross-border w ramach rozwoju ich biznesu” – komentuje Łukasz Gaj Product Manager w IdoSell.

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.