Michał Świerczyński nowym COO G City Europe (dawniej AERE)
Michał Świerczyński objął stanowisko Chief Operating Officer CEE Retail and Development G City Europe (dawniej Atrium European Real Estate) – właściciela, zarządcy i dewelopera centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej – zastępując tym samym dotychczas pełniącego tę funkcję Scotta Dwyer’a.
Michał Świerczyński będzie odpowiedzialny za działania operacyjne całego portfela G City Europe o wartości 2,3 miliarda Euro, zarządzając częścią retailową biznesu, w skład którego wchodzi 21 centrów handlowych, a także działaniami dewelopmentowymi firmy skoncentrowanymi obecnie nie tylko na centrach handlowych, ale również mieszkaniach na wynajem.
Michał posiada wykształcenie z zakresu biznesu, marketingu i PR. W ciągu ostatnich 25 lat kariery zdobył doświadczenie i wiedzę w wielu aspektach dotyczących rozwoju i zarządzania aktywami projektów handlowych, mieszkaniowych i biurowych. W ostatnim okresie był członkiem EPP Polska, odpowiadając za nowe projekty, zarządzanie aktywami, wynajem oraz przebudowę obiektów handlowych i biurowych. Zarządzał zespołem 25 pracowników, 29 centrami handlowymi i 6 biurowcami w całej Polsce.
W drugim kwartale Michał przejmie obowiązki z zakresu dewelopmentu od Grahama Kilbane'a, który nadal będzie dzielić się swoją wiedzą i doradzać G City Europe jako konsultant.
– Fakt, że możemy korzystać z tak bogatego doświadczenia i jedynego w swoim rodzaju know-how w zakresie dewelopmentu w Europie Centralnej, jest niewątpliwym atutem. Chciałbym podziękować Grahamowi za jego nieustającą energię, wysiłek i wytrwałość zarówno w naszych projektach handlowych w Polsce, jak i w Czechach, za jego kluczową rolę w uruchomieniu naszego programu budowy mieszkań na wynajem, ale także za to, że nadal będzie nas wspierał w roli konsultanta – mówi Ryan Lee, CEO G City Europe i dodaje – Cieszę się, że Michał dołączył do G City Europe i będziemy mogli współpracować, aby zapewnić wzrost firmy w perspektywie długoterminowej. Chciałbym podziękować również Scottowi za jego przywództwo i wkład w ciągu ostatnich 8 lat, zarówno w polskim biznesie jako CEO Poland, a następnie jako MD Retail Grupy. Kiedy Scott dołączył, mieliśmy około 160 aktywów w różnych rozmiarach i formatach. Dziś mamy około 25 dominujących obiektów handlowych, skoncentrowanych w największych miastach, głównie w Polsce i Czechach. Ogromne podziękowania dla niego za pomoc w dotarciu do tego punktu. Jego znajomość rynku, doskonała sieć kontaktów i oczywiście doświadczenie rynkowe, okazały się nieocenione. Życzymy mu samych sukcesów w przyszłych przedsięwzięciach.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.