Komunikaty PR

MIRACULUM podsumowuje 2022 rok

2023-04-24  |  01:00
Biuro prasowe

Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna MIRACULUM w 2022 roku osiągnęła bardzo dobry wynik na poziomie przychodów netto: 43,3 mln zł względem 33,7 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost 27 proc. r/r. W 2022 roku marża na sprzedaży wzrosła o 36 proc. r/r. Spółka osiągnęła dodatni wynik EBITDA i zmniejszyła stratę względem roku poprzedniego.

W 2022 r. spółka odnotowała pierwszy raz od kilku lat dodatni wynik EBITDA: 0,48 mln zł, a wynik EBIT  wyniósł -0,5 mln zł względem -2,8 mln zł rok wcześniej. Miraculum zmniejszyło stratę netto do 2,4 mln zł względem 4,1 mln zł rok wcześniej. Wynik netto roku 2022 został w znacznym stopniu obciążony zmianą w linii aktywa z tytułu podatku odroczonego oraz zwiększonymi kosztami odsetek od otrzymanych pożyczek, co jest związane ze wzrostem stóp procentowych.

- Pomimo wzrostu kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, znaczący wzrost sprzedaży, przełożył się na poprawę wyniku EBIT i EBITDA. Celem Zarządu na rok 2022 było osiągnięcie pozytywnej EBITDA, co się udało. Bardzo cieszy wzrost market share naszych brandów, ale głównym celem na najbliższą przyszłość jest dalsza poprawa efektywności funkcjonowania. Pracujemy nad dalszą poprawą marży i wyników na każdym poziomie rachunku zysków i strat.  – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.

Pomimo nadal trudnych warunków rynkowych (wzrost kosztów wytworzenia, inflacji, trwającej pandemii COVID oraz agresji Rosji na Ukrainę) nastąpił wzrost przychodów ze sprzedaży o 9,6 mln zł, przy jednoczesnym wzroście kosztów sprzedaży i ogólnozakładowych o 2 mln zł. Spółka odnotowała wzrosty przychodów praktycznie we wszystkich kanałach sprzedaży. Wzrosty dotyczą szerokiego portfolio marek: Miraculum, Wars, Pani Walewska, oraz JOKO.

Spółka dynamicznie rozwija sprzedaż eksportową: w 2022 r. Miraculum poszerzyło zasięg geograficzny swojej oferty między innymi o kraje Zatoki Perskiej. W 2023 poza rozwojem współpracy na rynkach, gdzie spółka jest już obecna, jednym z celów jest wprowadzenie produktów spółki na rynki Europy Zachodniej, Azji i Ameryki Północnej.

- Liczymy, że nowa oferta produktowa w markach Joko, CHOPIN, MIRACULUM oraz Tanita, pomoże nam w wejściu na nowe rynki. Klienci wskazują nowości wdrożone w latach 2020-2022 jako produkty, którymi są najbardziej zainteresowani. Sprzedaż eksportowa w Miraculum systematycznie się umacnia i spodziewamy się, że będzie  stanowić jeden z filarów wzrostu sprzedaży i wyników Miraculum w kolejnych latach – podsumowuje Ziemski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.