MIRACULUM podsumowuje 2022 rok
Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna MIRACULUM w 2022 roku osiągnęła bardzo dobry wynik na poziomie przychodów netto: 43,3 mln zł względem 33,7 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost 27 proc. r/r. W 2022 roku marża na sprzedaży wzrosła o 36 proc. r/r. Spółka osiągnęła dodatni wynik EBITDA i zmniejszyła stratę względem roku poprzedniego.
W 2022 r. spółka odnotowała pierwszy raz od kilku lat dodatni wynik EBITDA: 0,48 mln zł, a wynik EBIT wyniósł -0,5 mln zł względem -2,8 mln zł rok wcześniej. Miraculum zmniejszyło stratę netto do 2,4 mln zł względem 4,1 mln zł rok wcześniej. Wynik netto roku 2022 został w znacznym stopniu obciążony zmianą w linii aktywa z tytułu podatku odroczonego oraz zwiększonymi kosztami odsetek od otrzymanych pożyczek, co jest związane ze wzrostem stóp procentowych.
- Pomimo wzrostu kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, znaczący wzrost sprzedaży, przełożył się na poprawę wyniku EBIT i EBITDA. Celem Zarządu na rok 2022 było osiągnięcie pozytywnej EBITDA, co się udało. Bardzo cieszy wzrost market share naszych brandów, ale głównym celem na najbliższą przyszłość jest dalsza poprawa efektywności funkcjonowania. Pracujemy nad dalszą poprawą marży i wyników na każdym poziomie rachunku zysków i strat. – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Pomimo nadal trudnych warunków rynkowych (wzrost kosztów wytworzenia, inflacji, trwającej pandemii COVID oraz agresji Rosji na Ukrainę) nastąpił wzrost przychodów ze sprzedaży o 9,6 mln zł, przy jednoczesnym wzroście kosztów sprzedaży i ogólnozakładowych o 2 mln zł. Spółka odnotowała wzrosty przychodów praktycznie we wszystkich kanałach sprzedaży. Wzrosty dotyczą szerokiego portfolio marek: Miraculum, Wars, Pani Walewska, oraz JOKO.
Spółka dynamicznie rozwija sprzedaż eksportową: w 2022 r. Miraculum poszerzyło zasięg geograficzny swojej oferty między innymi o kraje Zatoki Perskiej. W 2023 poza rozwojem współpracy na rynkach, gdzie spółka jest już obecna, jednym z celów jest wprowadzenie produktów spółki na rynki Europy Zachodniej, Azji i Ameryki Północnej.
- Liczymy, że nowa oferta produktowa w markach Joko, CHOPIN, MIRACULUM oraz Tanita, pomoże nam w wejściu na nowe rynki. Klienci wskazują nowości wdrożone w latach 2020-2022 jako produkty, którymi są najbardziej zainteresowani. Sprzedaż eksportowa w Miraculum systematycznie się umacnia i spodziewamy się, że będzie stanowić jeden z filarów wzrostu sprzedaży i wyników Miraculum w kolejnych latach – podsumowuje Ziemski.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.