Miraculum ze wzrostem przychodów po I półroczu 17 proc. r/r.
Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum w pierwszym półroczu 2023 r. wypracowała 24,5 mln zł przychodów, czyli o 17 proc. więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Od początku roku do końca czerwca spółka znacząco zwiększyła sprzedaż na eksport. W omawianym okresie wpływy z tego tytułu wyniosły niemal 6 mln zł i jest to o 49 proc. więcej r/r.
W samym czerwcu 2023 r. spółka wypracowała 3,1 mln zł i jest to wynik niższy niż w roku wcześniejszym o 8 proc. W minionym miesiącu Miraculum odnotowało 4-procentowy wzrost w eksportowym kanale sprzedaży: wpływy z tego tytułu wyniosły 0,6 mln zł.
- Po bardzo intensywnych wzrostach sprzedaży, bardzo nas cieszy stabilizacja wyników na wysokim poziomie. Widzimy, że nasze produkty coraz częściej znajdują miejsce na stałych listingach w sieciach, budując stabilną odsprzedaż i uniezależniając się od akcji in-out. Jest to wynik konsekwentnych działań wspierających brandy oraz wzrostu ich świadomości wśród klientów – komentuje Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.
W czerwcu 2023 r. Miraculum zrealizowało sprzedaż do nowych kontrahentów z Gruzji i Kazachstanu oraz do stałych klientów z USA, Hiszpani, Jordanii, Iraku, Rumunii. W ramach zamówień z Arabii Saudyjskiej do realizacji na III kwartał 2023 pozostały dostawy o łącznej wartości ok. 75 tys. USD.
Spółka systematycznie uczestniczy w branżowych imprezach targowych. W czerwcu przedstawiciele Miraculum byli obecni na Slavic B2Beauty – przeprowadzone rozmowy biznesowe powinny przełożyć się na nowe kontrakty.
W minionym miesiącu miały również miejsce istotne zmiany w zarządzie Miraculum, zapoczątkowane w maju powołaniem Sławomira Ziemskiego na stanowisko prezesa zarządu spółki, posiadającego pakiet 5% akcji Miraculum. Nowym członkiem zarządu został Jarosław Zygmunt, a dotychczasowy członek zarządu Marek Kamola został członkiem rady nadzorczej.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.