Komunikaty PR

Nowe sklepy, inwestycje oraz inicjatywy – tak wyglądał Port Łódź w 2022 roku

2023-01-23  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

Nieustanny rozwój, poszerzanie oferty handlowej, nowe udogodnienia dla klientów, generalna modernizacja węzłów sanitarnych, inwestycje na terenie zewnętrznym, a także akcje społeczne i pomocowe. Tak w skrócie można podsumować miniony rok w Porcie Łódź.

Rok 2022 roku w Porcie Łódź to nowe otwarcia lokali. W Centrum pojawiły się dwie popularne sieci handlowe, oferujące produkty znanych marek w niższych cenach. Do HalfPrice (2.200 mkw.) dołączył TKMaxx, który zajął powierzchnię ponad 2.000 mkw. Obydwa sklepy uzupełniły ofertę Portu Łódź m. in. z sektora mody, dekoracji wnętrz i akcesoriów wielu światowych marek, w tym marek premium. Grono najemców powiększyło się też o salon optyczny Kodano (141mkw.) oraz sklep Dealz (443 mkw.) należący do Pepco Group. Na terenie zewnętrznym Portu Łódź działanie rozpoczął z kolei organizowany w formie cyklicznej ryneczek wojewódzki, na którym w każdą sobotę klienci mogą kupić świeże produkty prosto od rolników i lokalnych producentów.

Miniony rok upłynął pod znakiem wojny w Ukrainie i kryzysu uchodźczego ludności ukraińskiej, głównie matek z dziećmi i osób starszych, którzy m.in. w Łodzi i regionie znaleźli schronienie przed trwającą w ich kraju wojną. Port Łódź był jednym z pierwszych ośrodków handlowych, które zorganizowały realną pomoc dla nowych mieszkańców miasta. We współpracy z Centrum Służby Rodzinie, w Porcie Łódź ruszyła inicjatywa pod nazwą „Butik Pełen Dobra”, do którego można było przyjść i bezpłatnie wybrać potrzebną rzecz dla siebie lub dziecka. To wyjątkowe miejsce na początku funkcjonowało jako akcja wsparcia dla Ukraińców, dziś służy wszystkim, którzy są w potrzebie. Więcej o Butiku Pełnym Dobra, który rozwinął zakres swojego działania można przeczytać TUTAJ. Inicjatywa została wyróżniona przez branżę nagrodami PR Wings i srebrnym Złotym Spinaczem. To jednak nie jedyne wyjątkowe przedsięwzięcie w Porcie Łódź. W Centrum w minionym roku pojawił się pierwszy w Łodzi butik działający w formule cyrkularnej, marki „Ubrania Do Oddania”. Można w nim kupić wyselekcjonowane i odświeżone ubrania (damskie, męskie, dziecięce) z drugiej ręki, a także oddać nieużywaną już odzież, która może posłużyć komuś innemu. Marka Butików Cyrkularnych rozwija i promuje ideę mody zamkniętego obiegu. Nowością w Porcie Łódź jest też punkt Biblioteki Miejskiej. To pilotażowy program, który wystartował w drugiej połowie 2022 roku. Można tu wypożyczyć książki i planszówki, a także skorzystać z szerokiej gamy zajęć i warsztatów dla dzieci i dorosłych.

- Jako jedno z największych centrów handlowych w Polsce jesteśmy ośrodkiem, który łączy ludzi i reaguje na ich potrzeby. W naszych działaniach stawiamy na relacje i współdziałanie z lokalnymi organizacjami i samorządem, chcemy razem tworzyć coś nowego, co przełoży się na realną korzyść dla ludzi i naszego miasta. W minionym roku, mimo że był bardzo trudny ze względu na tragedię wojny, udało nam się lokalnie zrobić wiele dobrego mówi Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź.

Port Łódź w minionym roku zainwestował także w dalszy rozwój swoich rekreacyjnych terenów zewnętrznych, gdzie zlokalizowane są strefy aktywności sportowej i zabaw dla dzieci. Sport Stacja, bo o niej mowa, została powiększona o miasteczko rowerowe z pełną infrastrukturą, gdzie dzieci mogą bezpiecznie uczyć się i doskonalić bezpieczną jazdę rowerem. Sport Stacja to obecnie 24 tysiące mkw. przestrzeni, która dla wszystkich dostępna jest bezpłatnie. Z terenów rekreacyjnych korzystają nie tylko okoliczni mieszkańcy, ale też lokalne szkoły i ośrodki sportowe.

Ważnym udogodnieniem, które zostało wdrożone w 2022 roku to generalna modernizacja węzłów sanitarnych oraz korytarzy prowadzących do toalet. Projekt wystroju został oparty na nowoczesnym, wręcz futurystycznym wykończeniu. Efekt ten został osiągnięty poprzez wyłożenie ścian ciętym pod kątem i wykończonym na błysk szkłem. Dynamizmu dodaje też zastosowany we wnętrzu nieregularny układ paneli oświetleniowych. Szklane panele wraz z panelami LED tworzą na ścianach grafiki w kształcie przeskalowanych, zmultiplikowanych grotów strzałek, które wyznaczają kierunki poruszania się po korytarzu. Założeniem projektu była spójność na poziomie posadzka-ściany-sufit, tak by każda z tych płaszczyzn była od siebie zależna. Podczas remontu zastosowane zostały nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, m.in. oświetlenia LED, czy krany działające zbliżeniowo na podczerwień i wyposażone w perlatory, umożliwiające racjonalne gospodarowanie zużyciem wody. Koszt modernizacji to ponad 3 mln złotych.

Plany na najbliższe miesiące zwiastują kolejne zmiany, które zajdą w łódzkim centrum handlowym.

- W tym roku będziemy kontynuować zapoczątkowaną już modernizację węzłów sanitarnych, jak również prowadzących do nich korytarzy. Wielu najemców zgłosiło nam ponadto chęć powiększenia przestrzeni wynajmowanej w Porcie Łódź zatem przed nami kilka istotnych relokacji sklepów. Prowadzimy też rozmowy dotyczące kolejnych najmów, tak by cały czas ulepszać naszą ofertę, z pewnością będziemy również kontynuować podjęte inicjatywy społeczne, które cieszą się ogromnym uznaniem klientów i lokalnej społecznościzapowiada Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.