Komunikaty PR

Nowe sklepy, inwestycje oraz inicjatywy – tak wyglądał Port Łódź w 2022 roku

2023-01-23  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

Nieustanny rozwój, poszerzanie oferty handlowej, nowe udogodnienia dla klientów, generalna modernizacja węzłów sanitarnych, inwestycje na terenie zewnętrznym, a także akcje społeczne i pomocowe. Tak w skrócie można podsumować miniony rok w Porcie Łódź.

Rok 2022 roku w Porcie Łódź to nowe otwarcia lokali. W Centrum pojawiły się dwie popularne sieci handlowe, oferujące produkty znanych marek w niższych cenach. Do HalfPrice (2.200 mkw.) dołączył TKMaxx, który zajął powierzchnię ponad 2.000 mkw. Obydwa sklepy uzupełniły ofertę Portu Łódź m. in. z sektora mody, dekoracji wnętrz i akcesoriów wielu światowych marek, w tym marek premium. Grono najemców powiększyło się też o salon optyczny Kodano (141mkw.) oraz sklep Dealz (443 mkw.) należący do Pepco Group. Na terenie zewnętrznym Portu Łódź działanie rozpoczął z kolei organizowany w formie cyklicznej ryneczek wojewódzki, na którym w każdą sobotę klienci mogą kupić świeże produkty prosto od rolników i lokalnych producentów.

Miniony rok upłynął pod znakiem wojny w Ukrainie i kryzysu uchodźczego ludności ukraińskiej, głównie matek z dziećmi i osób starszych, którzy m.in. w Łodzi i regionie znaleźli schronienie przed trwającą w ich kraju wojną. Port Łódź był jednym z pierwszych ośrodków handlowych, które zorganizowały realną pomoc dla nowych mieszkańców miasta. We współpracy z Centrum Służby Rodzinie, w Porcie Łódź ruszyła inicjatywa pod nazwą „Butik Pełen Dobra”, do którego można było przyjść i bezpłatnie wybrać potrzebną rzecz dla siebie lub dziecka. To wyjątkowe miejsce na początku funkcjonowało jako akcja wsparcia dla Ukraińców, dziś służy wszystkim, którzy są w potrzebie. Więcej o Butiku Pełnym Dobra, który rozwinął zakres swojego działania można przeczytać TUTAJ. Inicjatywa została wyróżniona przez branżę nagrodami PR Wings i srebrnym Złotym Spinaczem. To jednak nie jedyne wyjątkowe przedsięwzięcie w Porcie Łódź. W Centrum w minionym roku pojawił się pierwszy w Łodzi butik działający w formule cyrkularnej, marki „Ubrania Do Oddania”. Można w nim kupić wyselekcjonowane i odświeżone ubrania (damskie, męskie, dziecięce) z drugiej ręki, a także oddać nieużywaną już odzież, która może posłużyć komuś innemu. Marka Butików Cyrkularnych rozwija i promuje ideę mody zamkniętego obiegu. Nowością w Porcie Łódź jest też punkt Biblioteki Miejskiej. To pilotażowy program, który wystartował w drugiej połowie 2022 roku. Można tu wypożyczyć książki i planszówki, a także skorzystać z szerokiej gamy zajęć i warsztatów dla dzieci i dorosłych.

- Jako jedno z największych centrów handlowych w Polsce jesteśmy ośrodkiem, który łączy ludzi i reaguje na ich potrzeby. W naszych działaniach stawiamy na relacje i współdziałanie z lokalnymi organizacjami i samorządem, chcemy razem tworzyć coś nowego, co przełoży się na realną korzyść dla ludzi i naszego miasta. W minionym roku, mimo że był bardzo trudny ze względu na tragedię wojny, udało nam się lokalnie zrobić wiele dobrego mówi Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź.

Port Łódź w minionym roku zainwestował także w dalszy rozwój swoich rekreacyjnych terenów zewnętrznych, gdzie zlokalizowane są strefy aktywności sportowej i zabaw dla dzieci. Sport Stacja, bo o niej mowa, została powiększona o miasteczko rowerowe z pełną infrastrukturą, gdzie dzieci mogą bezpiecznie uczyć się i doskonalić bezpieczną jazdę rowerem. Sport Stacja to obecnie 24 tysiące mkw. przestrzeni, która dla wszystkich dostępna jest bezpłatnie. Z terenów rekreacyjnych korzystają nie tylko okoliczni mieszkańcy, ale też lokalne szkoły i ośrodki sportowe.

Ważnym udogodnieniem, które zostało wdrożone w 2022 roku to generalna modernizacja węzłów sanitarnych oraz korytarzy prowadzących do toalet. Projekt wystroju został oparty na nowoczesnym, wręcz futurystycznym wykończeniu. Efekt ten został osiągnięty poprzez wyłożenie ścian ciętym pod kątem i wykończonym na błysk szkłem. Dynamizmu dodaje też zastosowany we wnętrzu nieregularny układ paneli oświetleniowych. Szklane panele wraz z panelami LED tworzą na ścianach grafiki w kształcie przeskalowanych, zmultiplikowanych grotów strzałek, które wyznaczają kierunki poruszania się po korytarzu. Założeniem projektu była spójność na poziomie posadzka-ściany-sufit, tak by każda z tych płaszczyzn była od siebie zależna. Podczas remontu zastosowane zostały nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, m.in. oświetlenia LED, czy krany działające zbliżeniowo na podczerwień i wyposażone w perlatory, umożliwiające racjonalne gospodarowanie zużyciem wody. Koszt modernizacji to ponad 3 mln złotych.

Plany na najbliższe miesiące zwiastują kolejne zmiany, które zajdą w łódzkim centrum handlowym.

- W tym roku będziemy kontynuować zapoczątkowaną już modernizację węzłów sanitarnych, jak również prowadzących do nich korytarzy. Wielu najemców zgłosiło nam ponadto chęć powiększenia przestrzeni wynajmowanej w Porcie Łódź zatem przed nami kilka istotnych relokacji sklepów. Prowadzimy też rozmowy dotyczące kolejnych najmów, tak by cały czas ulepszać naszą ofertę, z pewnością będziemy również kontynuować podjęte inicjatywy społeczne, które cieszą się ogromnym uznaniem klientów i lokalnej społecznościzapowiada Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel JYSK w Galerii Północnej przyciąga tłumy. Mocny debiut marki w północnej części Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:00

JYSK w Galerii Północnej przyciąga tłumy. Mocny debiut marki w północnej części

  Klienci Galerii Północnej bardzo pozytywnie przyjęli JYSK. Trzechsetny sklep należący do jednego z liderów na rynku z sukcesem zadebiutował w obiekcie. Tylko w ciągu
Handel Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości
2024-04-24 | 13:00

Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości

Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim
Handel Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.