Nowy raport Salesforce Connected Customer Trends 2023
- 81% konsumentów twierdzi, że tym roku do swoich wydatków podejdzie ostrożniej, bardzo skrupulatnie wybierając marki oferujące najbardziej spersonalizowane doświadczenia
- 52% konsumentów twierdzi, że niska jakość obsługi jest głównym powodem, dla którego nie dokonają ponownego zakupu
- Ponad 60% z nich oczekuje od firm natychmiastowej reakcji na zapytania i zgłaszane prośby oraz problemy, licząc, że trafi na osobę posiadającą aktualne informacje o statusie sprawy, niezależnie od działu, który ta będzie reprezentować
Najnowsza odsłona cyklicznego badania Salesforce pokazuje duże zmiany w podejściu konsumentów do planowanych w tym roku zakupów. Ze względu na dużą inflację oraz globalną niepewność gospodarczą będą oni bardzo wnikliwie analizować swoje potrzeby zakupowe, wybierając marki, które poza przystępną cenowo ofertą zapewnią najlepsze doświadczenia i obsługę klienta.
Uszczuplony portfel konsumenta
Najbardziej zagrożeni obniżeniem dotychczasowej skali rejestrowanych transakcji są detaliści. 79% konsumentów twierdzi, że w nadchodzącym roku dokona ponownej oceny swoich wydatków w sklepach marek detalicznych. Dwie kategorie, a mianowicie podróże i hotelarstwo oraz media i rozrywka stoją w obliczu najwyższych potencjalnych obniżek wydatków, gdyż odpowiednio 78% i 70% konsumentów zgłasza plany ponownej analizy swoich budżetów, przeznaczonych na zakupy w tych sektorach. Również sektor ochrony zdrowia może spodziewać się ograniczeń – tutaj 62% konsumentów planuje ograniczenie swoich wydatków.
3 filary lojalności
72% konsumentów twierdzi, że pozostanie lojalnych wobec firm, które zapewniają szybszą obsługę, a 65% twierdzi, że będzie powracać do zakupów, jeśli firma zaoferuje bardziej spersonalizowaną obsługę.
Konsumenci oczekują również, że marki będą wykorzystywać ich dane do oferowania bardziej odpowiednich usług dla klientów, przy czym ponad 60% respondentów oczekuje od firm natychmiastowej reakcji z najbardziej aktualnymi informacjami o ich dotychczasowej historii interakcji, przekazywanymi na bieżąco pomiędzy działami. Wzmocnienie zaufania również stanowi ważny filar lojalności - 76% konsumentów twierdzi, że marki zapewniające najwyższe bezpieczeństwo udostępnianych danych zachęcą ich do pozostania wiernymi klientami.
Czego się wystrzegać?
Konsumenci byli również skłonni podzielić się powodami złych wrażeń z interakcji z markami. Najbardziej frustrujące okazały się doświadczenia niepowiązane z ich profilem konsumenta i dotychczasową historią zakupów (40%), zadawanie pytań, na które wcześniej odpowiadali (35%), a także oferowanie im produktów, którymi nie są i nigdy nie byli zainteresowani (33%).
Po zsumowaniu frustrujące doświadczenia tworzą negatywne postrzeganie marki i nierzadko skutkują utratą klienta. Według 52% konsumentów niska jakość obsługi jest głównym powodem, który powstrzymuje ich przed ponownym zakupem i skłania do skorzystania z oferty konkurencyjnej firmy.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.