Packeta Poland – trzykrotny wzrost obrotów i plany na 2023
- Packeta Poland – globalna, logistyczna platforma dla e-commerce – ma za sobą udany rok i ambitne plany na 2023.
- Firma stale zwiększa skalę działalności w Polsce – w roku 2022 dostarczyła przeszło trzykrotnie więcej przesyłek niż w roku 2021.
- W roku bieżącym Packeta stawia na dalszy rozwój na polskim rynku – ambitne plany spółki zakładają 100% wzrost liczby obsłużonych przesyłek.
Powstała w 2010 roku czeska firma Packeta szybko stała się globalną marką, która obecna jest w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. W Polsce Packeta wspiera rodzime e-sklepy w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając im atrakcyjną usługę dostaw paczek. Udostępnia ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (z czego prawie 6,3 tys. stanowią automaty paczkowe, tzw. Z-Boxy) oraz ponad 125 tys. punktów partnerskich zlokalizowanych w 34 krajach. Dzięki współpracy z InPost oraz Pocztą Polską, Packeta doręcza też paczki polskim odbiorcom robiącym zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.
W ubiegłym roku Packeta obsłużyła na całym świecie w sumie 90 milionów przesyłek. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie 3,8 mln paczek – ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2021 (wówczas 1,1 mln). Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do klientów w Czechach, na Węgrzech i w Rumunii – to konsumenci z tych krajów najchętniej robią zakupy w polskich sklepach internetowych.
Packeta cały czas powiększa grono swoich partnerów w Polsce – e-sklepów, które zdobywają zagraniczne rynki. W 2022 roku porfolio klientów wzrosło o 130% względem ubiegłego roku.
- Bardzo się cieszymy z tak dynamicznego wzrostu na polskim rynku e-commerce, który bez wątpienia jest jednym z najszybciej rosnących w Europie. Polacy kochają zakupy internetowe, a rodzime e-sklepy rozwijają się bardzo szybko i są gotowe zaspokajać popyt krajowy, ale też coraz częściej zagraniczny. Potrzebują jednak partnera, który będzie nie tylko dostawcą przesyłek, ale też swego rodzaju „przewodnikiem”. Koszt dostawy przestał być jedynym kryterium wyboru – liczy się szybka, kompleksowa obsługa logistyczna oraz wsparcie na zagranicznym, często dla polskiego e-sklepu nieznanym rynku. I właśnie to oferujemy – doradztwo i partnerską pomoc połączone z konkurencyjnymi cenami przesyłek, szybką dostawą oraz intuicyjną w obsłudze platformą do zarządzania procesem logistycznym i rozliczeniami. Ceniąc partnerską współpracę, idziemy o krok dalej. Wykorzystując możliwości międzynarodowe Grupy Packeta, wspieramy polskie e-firmy w efektywnym docieraniu do klientów i budowaniu silnej pozycji rynkowej w poszczególnych krajch. Ta strategia przynosi wymierne efekty, które mają swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych, mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.
Krajowe e-sklepy coraz chętniej otwierają się na sprzedaż zagraniczną - w 2016 r. stanowiła ona 15% całego e-handlu w Polsce, a w roku ubiegłym było to już 22%.[1] Jednocześnie właściciele rodzimych sklepów internetowych wskazują, że głównymi przeszkodami w szybkiej ekspansji zagranicznej są problemy z logistyką, wdrożeniami IT oraz brak doświadczenia marketingowego na innych europejskich rynkach.[2] Tym samym, model biznesowy i oferta Packety nie tylko wpisują się w trendy rozwojowe polskiego e-commerce, ale też w konkretne potrzeby właścicieli e-sklepów.
W roku 2023 Packeta Poland planuje dalszy intensywny rozwój – jej ambicją jest podwojenie liczby obsłużonych przesyłek.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), 125 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.
[1] Źródło: „2023 rokiem cross-border e-commerce - wyzwania i perspektywy handlu bez granic”, Cinkciarz.pl, styczeń 2023.
[2] „E-commerce za granicą, czyli szanse polskiego crossborder”, Strix, wrzesień 2022.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.