Komunikaty PR

Polscy e-konsumenci polubili zakupy w sieci na raty

2023-07-04  |  13:00
Biuro prasowe

Płatności ratalne online za zakupy internetowe przestają już być nowinką technologiczną, zdobywając coraz większe uznanie wśród e-konsumentów i na stałe goszcząc w ich e-portfelach. Jak podaje operator płatności Tpay, z wykorzystaniem metody płatności ratalnych online w ciągu ostatnich sześciu miesięcy najbardziej wzrosła sprzedaż produktów z kategorii poligrafia, wydawnictwa, księgarnie (+ 748 p.p.), budownictwo i narzędzia specjalistyczne (+ 213 p.p.), portale internetowe (+ 102 p.p.) oraz dom i ogród (+ 96 p.p.). Dlaczego klienci polubili zakupy w takim modelu i jakie korzyści niesie on za sobą zarówno dla nich, jak i dla sprzedawców?

Z możliwości finansowania zakupów, jaką są płatności ratalne online, korzysta 46 proc. internautów – wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2023” zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Do wybrania tej metody płatności podczas finalizacji transakcji za zakupy w sieci najbardziej skłania konsumentów opcja rat 0% – wskazało na nią 23 proc. ankietowanych.

Raty z zerowym oprocentowaniem to także najczęściej wskazywana (31 proc. odpowiedzi) zaleta tego sposobu płatności. Innymi, często padającymi korzyściami są: szybka decyzja o przyznaniu kredytu do kilku minut (29 proc.), załatwienie formalności online (25 proc.), możliwość zrobienia zakupów mimo braku środków finansowych (23 proc.).

Za co najczęściej płacimy w ratach?

Popularności tej metody przyjrzał się także Tpay, sprawdzając w jakich branżach sklepy sprzedawców internetowych współpracujących z operatorem, zanotowały największe wzrosty pod względem płatności ratalnych online od Banku Pekao S.A. Na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy, przy wykorzystaniu tej metody płatności najmocniej wzrosła sprzedaż produktów w kategorii poligrafia, wydawnictwa, księgarnie (+ 748 p.p.), budownictwo i narzędzia specjalistyczne (+ 213 p.p.), portale internetowe (+ 102 p.p.) oraz dom i ogród (+ 96 p.p.).

Z kolei największe wzrosty w liczbie transakcji zanotowały takie branże jak portale internetowe 
(+ 600 p.p.), budownictwo i narzędzia specjalistyczne (+ 213 p.p.), reklama i media (+ 200 p.p.), sklepy i usługi sportowe (+ 67 p.p.) oraz zdrowie i uroda (+ 45 p.p.).

Średnia wartość koszyka zakupowego z wykorzystaniem metody płatności ratalnych online najbardziej wzrosła w kategoriach motoryzacja (+ 362 p.p.) oraz dom i ogród (+ 96 p.p.).

- Przeprowadzona przez Tpay analiza pokazuje, że trend płatności ratalnych online jest coraz bardziej widoczny w różnych sektorach, wzbudza coraz większe zainteresowanie e-konsumentów i prawdopodobnie będzie nadal rosnąć. Sprzedawcy internetowi powinny dostosować swoje strategie sprzedażowe właśnie w tym kierunku, tym bardziej zważywszy na korzyści, jakie może to przynieść ich sklepom. Jedną z nich, doskonale widoczną w powyższych wynikach, jest zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego klienta – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay.

- Z roku na roku dane z BIK pokazują rosnący trend na rynku kredytów ratalnych. Między innymi, dlatego też zdecydowaliśmy się na wejście z Ratami z Żubrem w kooperacji z naszym partnerem technologicznym Tpay. Widoczne wzrosty sprzedaży, wynikające z finansowania zakupów kredytem ratalnym, potwierdzają, że klienci chętnie wybierają tę formę płatności co ma wpływ na sprzedaż w danym sklepie, który taką metodę udostępnia. Cieszymy się, że możemy zaoferować produkt spełniający oczekiwania różnych grup odbiorców – mówi Marcin Mikołajczak, Dyrektor Biura sprzedaży ratalnej i e-commerce, Bank Pekao S.A.

Czym są płatności ratalne online i jakie przynoszą korzyści?

Choć raty to wiekowe rozwiązanie, wprowadzone przez banki ok. 30 lat temu, dynamiczny rozwój e-commerce wymusił niejako powstanie jego odświeżonej formy, dostosowanej do oczekiwań sklepów internetowych i ich klientów, czyli płatności ratalnych online.

E-konsumentów od realizacji marzenia o zakupach w tej postaci dzieli tylko kilka prostych i szybkich do wykonania kroków.

- Po dodaniu produktów do koszyka i wybraniu tej metody płatności, klient wypełnia krótki, prosty wniosek kredytowy dostosowany do każdego urządzenia, który jest przesłany do banku. Po kilku  minutach pojawia się decyzja o możliwości finalizacji transakcji i wystarczy jedynie potwierdzić jeszcze tożsamości wybierając zdalną metodę weryfikacji, np. wideo. Na koniec klient podpisuje umowę kodem SMS – tłumaczy Marcin Mikołajczak, Dyrektor Biura sprzedaży ratalnej i e-commerce, Bank Pekao S.A.

Również dla e-sklepów ścieżka wdrożenia rozwiązania jest niezwykle prosta i przynosi wiele korzyści, takich jak zyskanie przewagi konkurencyjnej, zwiększenie konwersji czy wzrost średniej wartości koszyka zakupowego. Ponadto, uruchomienie płatności ratalnych online w sklepach internetowych może pomóc w przyciągnięciu klientów, którzy przywykli do zakupów z użyciem smartfona. Ten czynnik wziął przy swojej współpracy z Bankiem Pekao S.A. operator płatności Tpay.

- Sprzedawcy mają możliwość wprowadzenia do swoich e-commerce’ów intuicyjnej bramki płatniczej, która pozwala klientom na łatwą i szybką płatność za e-zakupy z możliwością skorzystania z atrakcyjnej oferty ratalnej banku, dostosowanej właśnie do urządzeń mobilnych – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.