Poznaliśmy zwycięzców 2. edycji Startup Impact Program
E-ice, Seasoil, Vermico, to laureaci 2. edycji Startup Impact Program. Wyróżnione w konkursie startupy, przez kolejne miesiące, będą rozwijać się pod okiem ekspertów z Grupy Żabka i Kozminski Business Hub. Udział w akceleracji to także szansa na współpracę z podmiotami Grupy oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w najszybciej rozwijającej się sieci sklepów convenience w Polsce.
Grupa Żabka nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, których wdrożenie ma na celu przyspieszenie rozwoju ekosystemu convenience. Robi to poprzez Venture Studio, którego zadaniem jest wyszukiwanie i przyciąganie do organizacji nowoczesnych rozwiązań dających nową perspektywę dla całej Grupy. Przedsięwzięcia są wybierane w zależności od bieżących potrzeb biznesowych, z uwzględnieniem najbardziej istotnych trendów, które stymulują rozwój branży retail nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Istotne wsparcie w tym procesie stanowią programy akceleracyjne prowadzone przez Grupę Żabka – Foodtech Lab, Startup Impact Program i Żabka Future Lab.
Rozwojowe przyspieszenie dla zwycięskich startupów
Startup Impact Program skupia się na udzieleniu wsparcia młodym przedsiębiorstwom, które działają na rzecz pozytywnej zmiany. Po raz drugi w rekrutacji wzięły udział startupy, których działalność realizuje wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Projekty, które zwyciężyły w drugiej edycji konkursu dotyczą: opracowania technologii szybkiego schładzania napojów bez użycia prądu (E-ice); produkcji biopolimerów (Seasoil); opracowania inteligentnych kompostowników nadających się do użycia w warunkach miejskich, a nawet biurowych (Vermico).
– Dla trzech zwycięskich startupów rozpoczyna się etap akceleracji – laureaci programu otrzymają merytoryczne wsparcie ekspertów Kozminski Business Hub oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w środowisku Grupy Żabka. Ścieżka testowania zostanie dostosowana do indywidualnych potrzeb poszczególnych projektów. Dzięki temu każde z młodych przedsiębiorstw będzie mogło maksymalnie rozwinąć potencjał swojego biznesu – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.
Wsparcie dla innowacyjnych przedsiębiorców
Organizatorzy poszukiwali rozwiązań z zakresu: zmniejszenia śladu węglowego, m.in. poprzez realizację projektów innowacyjnego i niskoemisyjnego schładzania żywności; opakowań przyszłości, przystosowanych do recyklingu lub kompostowania. Kolejna grupa projektów dotyczyła: rozwoju przedsiębiorczości – umiejętności i kompetencji ułatwiających przedsiębiorcom działalność w nowoczesnej gospodarce. Zwrócono uwagę także na przedsięwzięcia, mające na celu polepszenie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ułatwienie im usamodzielniania się i startu na rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.
W ramach Startup Impact Program oceniano prototypy produktów czy też koncepty usług. Brano pod uwagę również MVP, tzn. minimalną wersję produktu, którą można poddać testom.
Więcej o laureatach 2. edycji Startup Impact Program
E-ice to startup odpowiadający za ekologiczne rozwiązanie, które pozwala schłodzić dowolny napój w bardzo krótkim czasie, przy wykorzystaniu dwutlenku węgla i bez użycia prądu. Firma Seasoil, zajmuje się produkcją biopolimerów, z których powstają opakowania, ale nie tylko. Nowatorskie biopolimery umożliwiają rozkład opakowań w każdych warunkach środowiskowych. Vermico tworzy inteligentne kompostowniki nadające się do użycia w warunkach miejskich, a nawet biurowych. Kompostowniki oparte na pracy dżdżownic kalifornijskich zawierają systemy, które monitorują i wspomagają przebieg rozkładu.
Laureaci 1. edycji Startup Impact Program
Zakończony niedawno Startup Impact Program jest już drugą edycją programu akceleracyjnego organizowanego przez Grupę Żabka wspólnie z Kozminski Business Hub. Laureatami pierwszej edycji zostali: Hempeat – startup produkujący zamienniki mięsa na bazie ziaren z konopi włóknistych; Epicer – twórca aplikacji wykorzystującej sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych przepisów, pozwalającej ograniczyć marnowanie żywności; Res Solution – system umożliwiający efektywne zarządzanie zużyciem energii, wody, gazu, ciepła oraz automatyzację procesów i pracy urządzeń.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.