Poznaliśmy zwycięzców 2. edycji Startup Impact Program
E-ice, Seasoil, Vermico, to laureaci 2. edycji Startup Impact Program. Wyróżnione w konkursie startupy, przez kolejne miesiące, będą rozwijać się pod okiem ekspertów z Grupy Żabka i Kozminski Business Hub. Udział w akceleracji to także szansa na współpracę z podmiotami Grupy oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w najszybciej rozwijającej się sieci sklepów convenience w Polsce.
Grupa Żabka nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, których wdrożenie ma na celu przyspieszenie rozwoju ekosystemu convenience. Robi to poprzez Venture Studio, którego zadaniem jest wyszukiwanie i przyciąganie do organizacji nowoczesnych rozwiązań dających nową perspektywę dla całej Grupy. Przedsięwzięcia są wybierane w zależności od bieżących potrzeb biznesowych, z uwzględnieniem najbardziej istotnych trendów, które stymulują rozwój branży retail nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Istotne wsparcie w tym procesie stanowią programy akceleracyjne prowadzone przez Grupę Żabka – Foodtech Lab, Startup Impact Program i Żabka Future Lab.
Rozwojowe przyspieszenie dla zwycięskich startupów
Startup Impact Program skupia się na udzieleniu wsparcia młodym przedsiębiorstwom, które działają na rzecz pozytywnej zmiany. Po raz drugi w rekrutacji wzięły udział startupy, których działalność realizuje wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Projekty, które zwyciężyły w drugiej edycji konkursu dotyczą: opracowania technologii szybkiego schładzania napojów bez użycia prądu (E-ice); produkcji biopolimerów (Seasoil); opracowania inteligentnych kompostowników nadających się do użycia w warunkach miejskich, a nawet biurowych (Vermico).
– Dla trzech zwycięskich startupów rozpoczyna się etap akceleracji – laureaci programu otrzymają merytoryczne wsparcie ekspertów Kozminski Business Hub oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w środowisku Grupy Żabka. Ścieżka testowania zostanie dostosowana do indywidualnych potrzeb poszczególnych projektów. Dzięki temu każde z młodych przedsiębiorstw będzie mogło maksymalnie rozwinąć potencjał swojego biznesu – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.
Wsparcie dla innowacyjnych przedsiębiorców
Organizatorzy poszukiwali rozwiązań z zakresu: zmniejszenia śladu węglowego, m.in. poprzez realizację projektów innowacyjnego i niskoemisyjnego schładzania żywności; opakowań przyszłości, przystosowanych do recyklingu lub kompostowania. Kolejna grupa projektów dotyczyła: rozwoju przedsiębiorczości – umiejętności i kompetencji ułatwiających przedsiębiorcom działalność w nowoczesnej gospodarce. Zwrócono uwagę także na przedsięwzięcia, mające na celu polepszenie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ułatwienie im usamodzielniania się i startu na rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.
W ramach Startup Impact Program oceniano prototypy produktów czy też koncepty usług. Brano pod uwagę również MVP, tzn. minimalną wersję produktu, którą można poddać testom.
Więcej o laureatach 2. edycji Startup Impact Program
E-ice to startup odpowiadający za ekologiczne rozwiązanie, które pozwala schłodzić dowolny napój w bardzo krótkim czasie, przy wykorzystaniu dwutlenku węgla i bez użycia prądu. Firma Seasoil, zajmuje się produkcją biopolimerów, z których powstają opakowania, ale nie tylko. Nowatorskie biopolimery umożliwiają rozkład opakowań w każdych warunkach środowiskowych. Vermico tworzy inteligentne kompostowniki nadające się do użycia w warunkach miejskich, a nawet biurowych. Kompostowniki oparte na pracy dżdżownic kalifornijskich zawierają systemy, które monitorują i wspomagają przebieg rozkładu.
Laureaci 1. edycji Startup Impact Program
Zakończony niedawno Startup Impact Program jest już drugą edycją programu akceleracyjnego organizowanego przez Grupę Żabka wspólnie z Kozminski Business Hub. Laureatami pierwszej edycji zostali: Hempeat – startup produkujący zamienniki mięsa na bazie ziaren z konopi włóknistych; Epicer – twórca aplikacji wykorzystującej sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych przepisów, pozwalającej ograniczyć marnowanie żywności; Res Solution – system umożliwiający efektywne zarządzanie zużyciem energii, wody, gazu, ciepła oraz automatyzację procesów i pracy urządzeń.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.