Komunikaty PR

Poznaliśmy zwycięzców 2. edycji Startup Impact Program

2023-01-09  |  11:35
Biuro prasowe

E-ice, Seasoil,  Vermico, to laureaci 2. edycji Startup Impact Program. Wyróżnione w konkursie startupy, przez kolejne miesiące, będą rozwijać się pod okiem ekspertów z Grupy Żabka i Kozminski Business Hub. Udział w akceleracji to także szansa na współpracę z podmiotami Grupy oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w najszybciej rozwijającej się sieci sklepów convenience w Polsce.

Grupa Żabka nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, których wdrożenie ma na celu przyspieszenie rozwoju ekosystemu convenience. Robi to poprzez Venture Studio, którego zadaniem jest wyszukiwanie i przyciąganie do organizacji nowoczesnych rozwiązań dających nową perspektywę dla całej Grupy. Przedsięwzięcia są wybierane w zależności od bieżących potrzeb biznesowych, z uwzględnieniem najbardziej istotnych trendów, które stymulują rozwój branży retail nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Istotne wsparcie w tym procesie stanowią programy akceleracyjne prowadzone przez Grupę Żabka – Foodtech Lab, Startup Impact Program i Żabka Future Lab.

Rozwojowe przyspieszenie dla zwycięskich startupów

Startup Impact Program skupia się na udzieleniu wsparcia młodym przedsiębiorstwom, które działają na rzecz pozytywnej zmiany. Po raz drugi w rekrutacji wzięły udział startupy, których działalność realizuje wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.                                            

Projekty, które zwyciężyły w drugiej edycji konkursu dotyczą: opracowania technologii szybkiego schładzania napojów bez użycia prądu (E-ice); produkcji biopolimerów (Seasoil); opracowania inteligentnych kompostowników nadających się do użycia w warunkach miejskich, a nawet biurowych (Vermico).

Dla trzech zwycięskich startupów rozpoczyna się etap akceleracji – laureaci programu otrzymają merytoryczne wsparcie ekspertów Kozminski Business Hub oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w środowisku Grupy Żabka. Ścieżka testowania zostanie dostosowana do indywidualnych  potrzeb poszczególnych projektów. Dzięki temu każde z młodych przedsiębiorstw będzie mogło maksymalnie rozwinąć potencjał swojego  biznesu – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.

Wsparcie dla innowacyjnych przedsiębiorców

Organizatorzy poszukiwali rozwiązań z zakresu: zmniejszenia śladu węglowego, m.in. poprzez  realizację projektów innowacyjnego i niskoemisyjnego schładzania żywności; opakowań przyszłości, przystosowanych do recyklingu lub kompostowania. Kolejna grupa projektów dotyczyła: rozwoju przedsiębiorczości – umiejętności i kompetencji ułatwiających przedsiębiorcom działalność w nowoczesnej gospodarce. Zwrócono uwagę także na przedsięwzięcia, mające na celu polepszenie dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ułatwienie im usamodzielniania się i startu na rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.

W ramach Startup Impact Program oceniano prototypy produktów czy też koncepty usług. Brano pod uwagę również MVP, tzn. minimalną wersję produktu, którą można poddać testom.

Więcej o laureatach 2. edycji Startup Impact Program  

E-ice to startup odpowiadający za ekologiczne rozwiązanie, które pozwala schłodzić dowolny napój w bardzo krótkim czasie, przy wykorzystaniu dwutlenku węgla i bez użycia prądu. Firma Seasoil, zajmuje się produkcją biopolimerów, z których powstają opakowania, ale nie tylko. Nowatorskie biopolimery umożliwiają rozkład opakowań w każdych warunkach środowiskowych. Vermico tworzy inteligentne kompostowniki nadające się do użycia w warunkach miejskich, a nawet biurowych. Kompostowniki oparte na pracy dżdżownic kalifornijskich zawierają systemy, które monitorują i wspomagają przebieg rozkładu.

Laureaci 1. edycji Startup Impact Program

Zakończony niedawno Startup Impact Program jest już drugą edycją programu akceleracyjnego organizowanego przez Grupę Żabka wspólnie z Kozminski Business Hub. Laureatami pierwszej edycji zostali: Hempeat – startup produkujący zamienniki mięsa na bazie ziaren z konopi włóknistych; Epicer – twórca aplikacji wykorzystującej sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych przepisów, pozwalającej ograniczyć marnowanie żywności; Res Solution – system umożliwiający efektywne zarządzanie zużyciem energii, wody, gazu, ciepła oraz automatyzację procesów i pracy urządzeń.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.