Realizowanie wartości Sprawiedliwego Handlu to wsparcie dla drobnych producentów
85% światowej produkcji kawy to zasługa drobnych producentów, uprawiających średnio 1 hektar kawy. Jednak zmiany klimatyczne, rosnące koszty nawozów i produkcji oraz spadające ceny kawy stawiają ich w coraz trudniejszej sytuacji. Aby wesprzeć swoich dostawców, przedsiębiorstwa i organizacje realizują szereg działań mających na celu trwałą poprawę warunków życia i pracy plantatorów. Rozpoczynający się właśnie Miesiąc Fairtrade i obchodzony 13 maja Światowy Dzień Sprawiedliwego Handlu to doskonała okazja, aby zwrócić uwagę na działania, przynoszące realną zmianę na lepsze. Jedną z aktywności spółki Tchibo, która we wspieranie idei Sprawiedliwego Handlu i swoich dostawców angażuje się od lat, jest udział w Loterii Paragonowej, promującej właśnie te wartości wśród konsumentów.
Organizacja Fairtrade, certyfikatem której oznaczone są produkty Tchibo, zajmuje się realizacją zasad Sprawiedliwego Handlu. Do nich zalicza się przede wszystkim ustalanie uczciwych i dostosowanych do lokalnych standardów cen produktów, a także zapewnianie plantatorom i ich pracownikom godnego wynagrodzenia, odpowiednich warunków socjalnych i bezpiecznego środowiska pracy. W praktyce Sprawiedliwy Handel to także rosnąca niezależność producentów czy zarządzanie organizacją producencką w zgodzie z demokratycznymi wartościami. To jednak nie wszystko – zadaniem działającej w Polsce Fundacji „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska jest edukacja konsumentów i promowanie wśród nich etycznych i odpowiedzialnych zakupów.
Dla dobra ludzi oraz planety
Jedną z aktywności cieszącą się zainteresowaniem konsumentów jest cyklicznie realizowany Miesiąc Fairtrade. To kampania, której celem jest promowanie idei Sprawiedliwego Handlu oraz zwiększanie rozpoznawalności znaku FAIRTRADE zarówno wśród firm, jak i konsumentów. W tym roku hasło przewodnie akcji, która potrwa od 12 maja do 12 czerwca, brzmi „Dla ludzi, dla planety”, a organizatorzy szczególnie skupiają się na problemie przymusowej pracy dzieci oraz wskazują na rozwiązania proponowane przez system Fairtrade.
Akcja ta angażuje również szkoły i uniwersytety oraz miasta posiadające dyplom Społeczności Przyjaznych Dla Sprawiedliwego Handlu, organizacje, firmy i instytucje. W ramach kampanii Fairtrade Polska realizuje m.in. Loterię Paragonową, w której udział biorą produkty Tchibo.
Loteria dla każdego
Celem loterii jest przede wszystkim skupienie uwagi konsumentów na produktach, posiadających certyfikat FAIRTRADE. Klienci mogą być pewni, że towary nim oznaczone powstały z poszanowaniem ludzkiej pracy i w trosce o stan środowiska naturalnego. Ponadto akcja ma za zadanie pokazać, że oferta produktów z tym znakiem jest naprawdę szeroka – w Tchibo są to kawy i kapsułki Tchibo BARISTA. Każdy, kto kupi w okresie trwania promocji dowolny produkt ze znakiem FAIRTRADE, ma szansę wygrać atrakcyjne nagrody. Dla zwycięzców przygotowano 10 ekspresów do kawy marki Tchibo wraz z zestawem kaw oznaczonych certyfikatem FAIRTRADE, a także 30 kompletów różnych produktów, również certyfikowanych tym znakiem.
Aby wziąć udział w losowaniu, należy zachować paragon i zarejestrować go na stronie internetowej fairtrade.org.pl, podając m.in. numer paragonu lub faktury imiennej. Do loterii można zgłaszać także zakupy zrobione online. Każdy paragon może zostać zgłoszony tylko raz, a liczba zgłoszeń zakupów o różnych numerach przypadająca na jednego uczestnika jest nieograniczona. Istotnym punktem udziału w akcji jest także wykonanie zdjęcia paragonu wraz z opakowaniem produktu z widoczną nazwą i znakiem FAIRTRADE, co będzie niezbędne do weryfikacji poprawności zgłoszenia w przypadku wygranej. Losowania zwycięzców odbędą się dwukrotnie – pierwsze w połowie Miesiąca Fairtrade, dla zgłoszeń zarejestrowanych do 27.05.2023 r. włącznie, drugie zaś zostanie przeprowadzone na koniec kampanii i będzie dotyczyć dokumentów zakupu zarejestrowanych do 12.06.2023 r. włącznie[1].
Pomoc nie tylko od święta
Zaangażowanie w Miesiąc Fairtrade to tylko jedno z wielu działań, które firma Tchibo realizuje na drodze do stania się przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym. Produkty tej marki wytwarzane są przy zachowaniu zasad uczciwości, jednak firma nie spoczywa na laurach, szukając nowych rozwiązań samodzielnie i we współpracy z innymi organizacjami. – Na naszej drodze do rozwoju w sposób w 100% zrównoważony, działamy u podstaw i wspieramy inicjatywy, których celem są odpowiednie, godne i bezpieczne warunki pracy plantatorów kawy oraz minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Jednym z działań Tchibo jest także promowanie idei Sprawiedliwego Handlu, a więc wspieranie konsumentów w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji zakupowych. Dlatego tak chętnie wspieramy inicjatywy Fairtrade Polska – tym razem Loterię Paragonową – podkreśla Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
Firma inwestuje też we własne programy wsparcia i współpracuje z partnerami takimi jak Rainforest Alliance i Fairtrade właśnie, dążąc do tego, aby plantatorzy kawy uzyskali wyższe dochody, uprawa kawy stała się bardziej przyjazna dla środowiska i mniej podatna na zmiany klimatyczne, a warunki pracy ludzi zatrudnionych przy jej zbiorach uległy trwałej poprawie.
Co więcej, poprzez realizację programu Tchibo Joint Forces!® firma od 2009 roku wspiera plantatorów kawy i ich rodziny w stopniowym przechodzeniu od konwencjonalnej do społecznie i ekologicznie odpowiedzialnej oraz ekonomicznie opłacalnej uprawy kawy. Wspólnie z plantatorami opracowuje i wdraża rozwiązania nie tylko na szczeblu regionalnym, ale także międzynarodowym. Do tej pory ponad 43 300 rolników z dziewięciu krajów wzięło udział w 20 projektach i zakończyło program z sukcesem.
Ponadto, dzięki projektom edukacyjnym prowadzonym w Tanzanii i Gwatemali od 2009 roku, ponad 5500 dzieci i młodzieży w czasie zbiorów zostało objętych opieką i edukacją, do czego przyczyniła się współpraca z Coffee Care and Save the Children[2].
Tchibo angażuje się również w programy wsparcia rolników wobec zmian klimatycznych. Jednym z nich jest inicjatywa Coffee&Climate, zapewniająca plantatorom i ich rodzinom odpowiednią wiedzę i umiejętności, dzięki którym mogą lepiej przystosować się do zmieniającego się klimatu. Do 2019 roku w szkoleniach udział wzięli rolnicy z 80 000 różnych rodzin plantatorskich.
Kupując produkty z certyfikatem FAIRTRADE, konsumenci realnie przyczyniają się do wsparcia i promocji idei Sprawiedliwego Handlu. Teraz, w ramach Miesiąca Fairtrade, mają oni także szansę na wygranie atrakcyjnych nagród. Szczegóły oraz regulamin loterii znajdują się na www.fairtrade.org.pl.
[1] Szczegóły, zgłoszenia oraz regulamin akcji dostępne są na stronie fairtrade.org.pl.
[2] https://www.tchibo.pl/co-mozemy-zrobic-aby-ochronic-srodowisko-c400107123.html

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.