Komunikaty PR

Rekordowe zwroty zakupów świątecznych, choć wydaliśmy krocie - raport Salesforce

2023-01-12  |  11:17
Biuro prasowe

Salesforce (NYSE: CRM), światowy lider w dziedzinie CRM, opublikował podsumowanie poziomu zakupów świątecznych w 2022 r. Dane zostały zebrane na podstawie analizy danych dotyczących listopadowych i grudniowych zakupów od ponad 1,5 mld kupujących w witrynach detalicznych korzystających z usługi Salesforce Customer 360 (w tym 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych).

 

Dane sprzedażowe wyraźnie pokazują, że listopadowa sprzedaż online była niższa niż w latach 2021 i 2020, jednak oferty podczas Cyber Week oraz usługa Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS) pomogły detalistom odnieść sukces w 2022 roku. W całym sezonie świątecznym w 2022 roku konsumenci wydali w sieci łącznie 1,14 bln dolarów na całym świecie i 270 mld dolarów w Stanach Zjednoczonych.

 

Najważniejsze spostrzeżenia Salesforce dotyczące zakupów świątecznych w 2022 r.

Dane Salesforce podkreślają trendy, które kształtowały sezon świąteczny, w tym:

Rekordowy poziom zwrotów: Salesforce przewidywał, że ponad 1,4 mld zamówień zakupionych w tym sezonie świątecznym zostanie zwróconych. Najnowsze dane pokazują, że liczba ta wyniosła 1,39 miliarda, co stanowi 13% wszystkich zamówień świątecznych i 63% wzrost liczby zwrotów rok do roku. Liczba ta wzrosła w ciągu sześciu dni po Bożym Narodzeniu, kiedy to 16% zamówień zostało zwróconych w ciągu tego tygodnia, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Rabaty i promocje napędzały sprzedaż przed świętami: Po dość mało atrakcyjnych ofertach promocyjnych, które obserwowaliśmy na początku sezonu świątecznego, sprzedawcy zwiększyli rabaty w późniejszym terminie. W konsekwencji klienci zobaczyli lepsze oferty niż w sezonie świątecznym 2021 – średni rabat wyniósł 21% w porównaniu z 19% rok wcześniej. W Europie Wschodniej rabat był jednak nieco niższy i wyniósł 19%. Być może wynika to z faktu, że w tym roku sprzedawcy z naszego regionu postawili na promocje w Cyber Week. Wówczas rabaty sięgały nawet 37%, przy światowej średniej na poziomie tylko 18%. Co ciekawe, w Europie Wschodniej j w okresie pomiędzy świętami, a Nowym Rokiem rabaty osiągały wartość nawet 39%, przy światowej średniej na poziomie zaledwie 7%.  Region Europy Wschodniej może się także pochwalić wzrostem wolumenu zamówień o 12% rok do roku.

Największe zniżki dotyczyły kosmetyków oraz artykułów do pielęgnacji skóry i makijażu, gdzie średnia obniżka wyniosła 29%.  Kolejnymi najbardziej przecenionymi kategoriami były odzież i torebki z obniżkami cen na poziomie 27%.

BOPIS był rozwiązaniem dla tych, którzy robili zakupy na ostatnią chwilę – i przełożył się wzrosty sprzedaży: Już prawie jedno na pięć zamówień online złożonych na całym świecie w tym sezonie świątecznym było wykonane za pośrednictwem BOPIS. Szczyt zamówień w tej formie miał miejsce w piątek przed świętami Bożego Narodzenia, kiedy to kupujący szukali prezentów w ostatniej chwili – tego dnia odsetek zamówień BOPIS wyniósł 35%.

Kiedy w okolicy 15 grudnia zamykano możliwość zamówień z wysyłką firmy, które oferowały BOPIS, zwiększyły swoje przychody prawie 7x szybciej niż te, które nie udostępniały tej opcji realizacji zamówień.

Rekomendacje w mediach społecznościowych osiągnęły najwyższy poziom: Kupujący są biegli w znajdowaniu ofert pożądanych produktów, ale to media społecznościowe okazały się dominującą inspiracją w 2022 roku. Odesłania z mediów społecznościowych osiągnęły w tym sezonie świątecznym rekordowy poziom, stanowiąc 12% całego ruchu mobilnego (+23% r/r). Belgia, Włochy i Stany Zjednoczone reprezentowały kraje z największą liczbą kupujących przekierowywanych do serwisów sprzedażowych przez media społecznościowe.

- Detaliści zamknęli sezon wakacyjny 2022 silniejszym wzrostem sprzedaży online niż oczekiwano - napędzanym w dużej mierze przez popyt w USA, większe rabaty w dniach szczytu oraz opcje BOPIS - powiedział Rob Garf, VP & GM of Retail, Salesforce. - Oszałamiające liczby zwrotów pokazują jednak, że konsumenci są nadal ostrożni w warunkach niepewności gospodarczej.

W 2023 roku detaliści muszą podwoić wysiłki, aby umieścić klienta w centrum swojej działalności dzięki personalizacji opartej na danych i wydajnym operacjom w takich obszarach jak realizacja zamówień, obsługa i zwroty.

Salesforce napędził sezon świąteczny w 2022 r.

Pomimo niepewności gospodarczej i zmieniających się zwyczajów konsumenckich, marki i sprzedawcy na całym świecie odnieśli sukces dzięki Salesforce w tym sezonie świątecznym:

Commerce Cloud obsłużył ponad 220 milionów zamówień online, zapewniając kupującym szybkie, łatwe i spersonalizowane doświadczenia cyfrowe. Sprzedaż cyfrowa realizowana przez Commerce Cloud wzrosła o ponad 6% rok do roku w całym sezonie świątecznym.

W listopadzie i grudniu sztuczna inteligencja Einstein dostarczyła ponad 10 miliardów spersonalizowanych rekomendacji, a 9% wszystkich przychodów zostało osiągniętych przez kupujących, którzy z nich skorzystali. 

Dzięki Service Cloud agenci pracowali nad ponad 30 miliardami spraw (wzrost o 20% rok do roku).

 

2022 Metodologia Salesforce Holiday Insights i Predictions

Salesforce dostarcza danych i spostrzeżeń dotyczących zachowań zakupowych konsumentów na całym świecie. Aby pomóc detalistom i markom w porównywaniu wyników w okresie świątecznym, Salesforce analizuje zagregowane dane, aby uzyskać spostrzeżenia na temat aktywności ponad 1,5 miliarda globalnych kupujących w ponad 64 krajach, zasilanych przez Commerce Cloud, a także dane Marketing Cloud i Service Cloud od sprzedawców detalicznych. Zestaw danych świątecznych Salesforce obejmuje 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych z listy Digital Commerce 360 z 2021 roku i wykorzystuje publicznie dostępne źródła danych stron trzecich.

Aby zakwalifikować się do włączenia do zestawu analitycznego, witryna handlu cyfrowego musi zawierać transakcje w całym okresie analizy, w tym przypadku od 1 listopada 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. i spełniać miesięczny minimalny próg odwiedzin. Prognozy Salesforce dotyczące świąt nie są wskaźnikiem wyników operacyjnych Salesforce ani jej raportowanych wskaźników finansowych, w tym wzrostu GMV i wzrostu GMV klientów porównywalnych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
Handel Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
2024-07-01 | 12:15

Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw

Lite e-Commerce, start-up będący właścicielem Żabki Jush, sięga po kolejne rozwiązania mające na celu przyspieszenie obsługi i zwiększenie satysfakcji klientów. Kierowca rajdowy w
Handel Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
2024-07-01 | 11:50

Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę

Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.