Rusza pierwsza Żabka Nano na terenie szpitala
Grupa Żabka dąży do tego, aby zapewnić klientom wygodny dostęp do najwyższej jakości produktów w każdym możliwym miejscu, dlatego rozwija projekt autonomicznych sklepów i otwiera pierwszą taką placówkę w szpitalu. Dzięki Żabce Nano, zlokalizowanej na terenie Szpitala Wojewódzkiego w Poznaniu, zarówno jego pacjenci, odwiedzający, jak i pracownicy będą mogli zaopatrywać się w produkty z bogatej oferty sieci przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Żabka Nano na terenie Szpitala Wojewódzkiego w Poznaniu mieści się przed wejściem głównym (wejściem A), obok rotundy, przy parkingu, na który wjeżdża się od ul. Juraszów. To jak do tej pory najmniejszy sklep autonomiczny sieci – powierzchnia sali sprzedaży wynosi 16 m2. Sklep zostanie otwarty w drugim kwartale tego roku. Wstęp do placówki możliwy będzie przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej lub aplikacji mobilnej Żappka z kartą płatniczą podpiętą pod Żappka Pay.
– Otwarcie sklepu Żabka to zawsze szansa dla lokalnej społeczności na zrobienie szybkich zakupów. Szpital to kolejny typ lokalizacji, w którym nasz sklep autonomiczny jest dostępny dla klientów, bo zgodnie z naszą misją, chcemy im zapewniać wygodę wszędzie tam, gdzie to możliwe – mówi Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future.
Mimo niewielkiej powierzchni sklepu, asortyment Żabki Nano na terenie poznańskiego szpitala będzie liczyć ok. 900 produktów. Znajdą się w nim m.in. produkty marek własnych Żabki, takie jak dania gotowe Szamamm, kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini, soki i lemoniady Wycisk oraz świeżo mielona kawa z ekspresu. Ze względu na lokalizację i potrzeby pacjentów szpitala, sklep będzie dysponował również rozbudowaną ofertą produktów higienicznych.
– Szpital Wojewódzki w Poznaniu, jako pierwszy w Polsce, umożliwi swoim pacjentom, osobom odwiedzającym i pracownikom zakupy w sklepie sieci Żabka. Podjęliśmy propozycję współpracy, ponieważ jest to zgodne z naszą wizją świadczenia usług na wysokim poziomie i sięgania po nowoczesne rozwiązania. Sklep Żabka Nano oznacza, że nasza niemedyczna oferta wzbogaci się o miejsce bardzo potrzebne, przyjazne i na najwyższym europejskim poziomie. Jesteśmy przekonani, że na funkcjonowaniu takiego sklepu na terenie szpitala zyskają przede wszystkim pacjenci, gdyż będzie otwarty 24h na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Tak jak Szpital – dodaje Piotr Nowicki, Dyrektor Szpitala Wojewódzkiego w Poznaniu.
Największa sieć sklepów autonomicznych w Europie
Żabka Nano to innowacyjny koncept, który zmienia i kształtuje postrzeganie doświadczeń konsumenckich. Pierwszy sklep rozpoczął swoją działalność w czerwcu 2021 r. w Poznaniu. Obecnie Żabka Nano to największa sieć sklepów autonomicznych w Europie. Liczy ponad 50 tego typu placówek, a w planach jest otwarcie kolejnych kilkudziesięciu. Sklepy Żabka Nano zlokalizowane są m.in. w miejscach, w których – ze względu na ograniczoną powierzchnię lub wymogi prawne – nie zmieściłaby się standardowa placówka sieci Żabka, np. w biurowcach, klubach fitness czy akademiku. Stanowią także ważny element tkanki miejskiej – są obecne na ważnych ulicach miast czy na stacjach metra.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.