Komunikaty PR

Sieć dyskontów Action zamyka rok 2022 ze wzrostami

2023-03-24  |  17:10
Biuro prasowe
  • W minionym roku sprzedaż netto wzrosła o 30% do 8,9 mld euro, EBITDA operacyjna wyniosła 1,2 mld euro.
  • Liczba sklepów sieci wzrosła do 2 263 lokalizacji (wzrost o 280 sklepów) w 10 krajach.
    W 2022 roku Action rozpoczął działalność w Hiszpanii (a także w marcu 2023 rozpoczął działalność na 11 rynku europejskim, otwierając pierwszy sklep na Słowacji).
  • W 2022 roku marka skupiała się na zwiększaniu jakości produktów i zrównoważonym rozwoju dzięki realizacji programu zrównoważonego rozwoju Action.
  • W 2022 roku Action utworzył 8 211 nowych miejsc pracy i nadal kontynuuje inwestycje
    w rozwój pracowników.

Dyskont Action zamknął rok 2022 z dobrymi wynikami finansowymi. Firma dynamicznie rozwijała się w krajach, w których działa, a liczba sklepów wzrosła o rekordowe 280 nowych placówek. Ponadto osiągnięto bardzo dobre wyniki w zakresie poprawy jakości produktów i działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w opublikowanej dziś aktualizacji działań z minionego roku.

Wynik rośnie dzięki istniejącym i nowym sklepom

Dzięki rozwojowi istniejących sklepów i otwarciu nowych, sprzedaż Action w 2022 roku wyniosła 8,9 mld euro (wzrost o 30% rok do roku). Wynikająca z tego EBITDA operacyjna wzrosła do 1,2 mld euro. W 2022 roku Action otworzyło 280 nowych sklepów, a także rozpoczęło działania na rynku w Hiszpanii, zamykając miniony rok obecnością w 10 krajach europejskich. Liczba sklepów, które prowadzi Action, wzrosła do ponad 2 000 placówek. Na koniec 2022 r. w dziesięciu krajach działało łącznie 2 263 sklepów Action. W marcu 2023 roku Action rozpoczął działalność na jedenastym rynku europejskim, otwierając swój pierwszy sklep na Słowacji.

Odnotowany wzrost sprzedaży jest wynikiem m.in. otwarcia nowych sklepów, większej częstotliwości wizyt klientów i wzrostu wydawanej kwoty za zakupy per wizyta. Częściowy wpływ na wzrost sprzedaży odegrało zniesienie wielu ograniczeń związanych z COVID-19.

Prezes Action, Hajir Hajji, wyjaśnia: "Widzimy wzrost popytu na sklepy dyskontowe. Nasza formuła oparta na asortymencie 6.000 artykułów podzielonych na 14 kategorii produktowych, którą cechuje duża różnorodność, a także najniższe ceny, jest popularna we wszystkich krajach, w których działamy. Nasi klienci odwiedzają Action, aby zakupić zarówno produkty codziennego użytku - środki czystości, artykuły higieny osobistej - jak i np. odzież czy artykuły do majsterkowania. W ubiegłym roku szczególną popularnością cieszyły się produkty sezonowe, takie jak: koce i świece, na które dodatkowo wzrosło zapotrzebowanie m.in. w związku ze podwyższeniem cen energii.”

Action stawia na jakość produktów i zrównoważony rozwój

Action koncentruje się na tym, aby produkty były jakościowe i zrównoważone. Dlatego też realizuje własny program zrównoważonego rozwoju Action Sustainability Program. CEO Hajir Hajii wyjaśnia: „Jesteśmy pewni, że można zaoferować klientom produkty, które mają najniższą cenę i mogą być produkowane w zrównoważony sposób. W 2022 roku zmniejszyliśmy własne emisje CO2 (zakres-1 i -2) o 40%. W miarę postępów stawiamy sobie coraz bardziej ambitne cele. Na przykład termin, w którym 100% naszego drewna i bawełny powinno być pozyskiwane w sposób zrównoważony, został przyspieszony do 2023 r. dla bawełny i 2024 r. dla drewna."

W kontekście zrównoważonego rozwoju produktów Action ustanowiło programy cyrkularności dla wszystkich swoich kategorii, aby jeszcze bardziej poprawić skład, użytkowanie i żywotność produktów. Są one również regularnie nagradzane. W 2022 jeden z produktów marki własnej SuperFinn otrzymał w Belgii nagrodę w kategorii „Najlepszy Produkt Roku 2022-2023[1]”.

W 2022 roku marka odnotowała również postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju firmy. Już ponad 1900 sklepów Action nie posiada przyłącza gazowego, a 95% posiada energooszczędne oświetlenie LED. Pozostałe sklepy zrezygnują całkowicie z użytkowania gazu do końca 2024 roku. W ubiegłym roku zaoszczędzono również średnio 10% w energii na metr kwadratowy powierzchni handlowej.

Pracownicy są podstawą sukcesu

Marka inwestuje w ludzi. To właśnie oni tworzą pozytywne doświadczenia zakupowe dla klientów. Action zatrudnia ponad 80 000 osób reprezentujących 136 narodowości. W 2022 roku Action utworzyło aż 8 211 nowych miejsc pracy, przeszkoliło 61 343 osób, a 2 667 współpracowników otrzymało awans wewnętrzny.

Hajir Hajji podsumowuje: "W tym roku Action świętuje swoje trzydziestolecie. Jestem dumna ze wszystkich pracowników, którzy doprowadzili nas do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj. Dzięki pracy, szkoleniom i awansom wewnętrznym, aktywnie zwiększamy możliwości naszych zespołów, dając im szansę na rozwój. Tak działaliśmy w ubiegłym roku i tak będziemy działać w kolejnych latach, aby skutecznie rozwijać Action.”

Update 2022

Dziś Action publikuje Update 2022, w którym szerzej omawia rozwój Action w 2022 roku, w tym postępy w realizacji Programu Zrównoważonego Rozwoju Action (www.action.com/action-updates).

O Action

Action (action.com) jest najszybciej rozwijającym się dyskontem nieżywnościowym w Europie, ze stale zmieniającą się ofertą 6 000 produktów w 2 263 sklepach dla 15 milionów klientów tygodniowo. Ponadto kolejne 6,5 miliona konsumentów odwiedza co tydzień stronę Action.com. Action zatrudnia ponad 80 000 osób w 11 krajach, reprezentujących 136 różnych narodowości. Oferując stale zaskakujący asortyment w najniższych cenach, aktywnie doskonalimy produkty pod względem jakości i zrównoważonego rozwoju, tak aby spełnić obietnicę Action: małe ceny, duże uśmiechy.

 


[1] Produkt roku jest wybierany online przez tysiące konsumentów. Poprzez głosowanie wybierają produkty, które uważają za najbardziej atrakcyjne
i innowacyjne.


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.