Komunikaty PR

Sieć dyskontów Action zamyka rok 2022 ze wzrostami

2023-03-24  |  17:10
Biuro prasowe
  • W minionym roku sprzedaż netto wzrosła o 30% do 8,9 mld euro, EBITDA operacyjna wyniosła 1,2 mld euro.
  • Liczba sklepów sieci wzrosła do 2 263 lokalizacji (wzrost o 280 sklepów) w 10 krajach.
    W 2022 roku Action rozpoczął działalność w Hiszpanii (a także w marcu 2023 rozpoczął działalność na 11 rynku europejskim, otwierając pierwszy sklep na Słowacji).
  • W 2022 roku marka skupiała się na zwiększaniu jakości produktów i zrównoważonym rozwoju dzięki realizacji programu zrównoważonego rozwoju Action.
  • W 2022 roku Action utworzył 8 211 nowych miejsc pracy i nadal kontynuuje inwestycje
    w rozwój pracowników.

Dyskont Action zamknął rok 2022 z dobrymi wynikami finansowymi. Firma dynamicznie rozwijała się w krajach, w których działa, a liczba sklepów wzrosła o rekordowe 280 nowych placówek. Ponadto osiągnięto bardzo dobre wyniki w zakresie poprawy jakości produktów i działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w opublikowanej dziś aktualizacji działań z minionego roku.

Wynik rośnie dzięki istniejącym i nowym sklepom

Dzięki rozwojowi istniejących sklepów i otwarciu nowych, sprzedaż Action w 2022 roku wyniosła 8,9 mld euro (wzrost o 30% rok do roku). Wynikająca z tego EBITDA operacyjna wzrosła do 1,2 mld euro. W 2022 roku Action otworzyło 280 nowych sklepów, a także rozpoczęło działania na rynku w Hiszpanii, zamykając miniony rok obecnością w 10 krajach europejskich. Liczba sklepów, które prowadzi Action, wzrosła do ponad 2 000 placówek. Na koniec 2022 r. w dziesięciu krajach działało łącznie 2 263 sklepów Action. W marcu 2023 roku Action rozpoczął działalność na jedenastym rynku europejskim, otwierając swój pierwszy sklep na Słowacji.

Odnotowany wzrost sprzedaży jest wynikiem m.in. otwarcia nowych sklepów, większej częstotliwości wizyt klientów i wzrostu wydawanej kwoty za zakupy per wizyta. Częściowy wpływ na wzrost sprzedaży odegrało zniesienie wielu ograniczeń związanych z COVID-19.

Prezes Action, Hajir Hajji, wyjaśnia: "Widzimy wzrost popytu na sklepy dyskontowe. Nasza formuła oparta na asortymencie 6.000 artykułów podzielonych na 14 kategorii produktowych, którą cechuje duża różnorodność, a także najniższe ceny, jest popularna we wszystkich krajach, w których działamy. Nasi klienci odwiedzają Action, aby zakupić zarówno produkty codziennego użytku - środki czystości, artykuły higieny osobistej - jak i np. odzież czy artykuły do majsterkowania. W ubiegłym roku szczególną popularnością cieszyły się produkty sezonowe, takie jak: koce i świece, na które dodatkowo wzrosło zapotrzebowanie m.in. w związku ze podwyższeniem cen energii.”

Action stawia na jakość produktów i zrównoważony rozwój

Action koncentruje się na tym, aby produkty były jakościowe i zrównoważone. Dlatego też realizuje własny program zrównoważonego rozwoju Action Sustainability Program. CEO Hajir Hajii wyjaśnia: „Jesteśmy pewni, że można zaoferować klientom produkty, które mają najniższą cenę i mogą być produkowane w zrównoważony sposób. W 2022 roku zmniejszyliśmy własne emisje CO2 (zakres-1 i -2) o 40%. W miarę postępów stawiamy sobie coraz bardziej ambitne cele. Na przykład termin, w którym 100% naszego drewna i bawełny powinno być pozyskiwane w sposób zrównoważony, został przyspieszony do 2023 r. dla bawełny i 2024 r. dla drewna."

W kontekście zrównoważonego rozwoju produktów Action ustanowiło programy cyrkularności dla wszystkich swoich kategorii, aby jeszcze bardziej poprawić skład, użytkowanie i żywotność produktów. Są one również regularnie nagradzane. W 2022 jeden z produktów marki własnej SuperFinn otrzymał w Belgii nagrodę w kategorii „Najlepszy Produkt Roku 2022-2023[1]”.

W 2022 roku marka odnotowała również postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju firmy. Już ponad 1900 sklepów Action nie posiada przyłącza gazowego, a 95% posiada energooszczędne oświetlenie LED. Pozostałe sklepy zrezygnują całkowicie z użytkowania gazu do końca 2024 roku. W ubiegłym roku zaoszczędzono również średnio 10% w energii na metr kwadratowy powierzchni handlowej.

Pracownicy są podstawą sukcesu

Marka inwestuje w ludzi. To właśnie oni tworzą pozytywne doświadczenia zakupowe dla klientów. Action zatrudnia ponad 80 000 osób reprezentujących 136 narodowości. W 2022 roku Action utworzyło aż 8 211 nowych miejsc pracy, przeszkoliło 61 343 osób, a 2 667 współpracowników otrzymało awans wewnętrzny.

Hajir Hajji podsumowuje: "W tym roku Action świętuje swoje trzydziestolecie. Jestem dumna ze wszystkich pracowników, którzy doprowadzili nas do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj. Dzięki pracy, szkoleniom i awansom wewnętrznym, aktywnie zwiększamy możliwości naszych zespołów, dając im szansę na rozwój. Tak działaliśmy w ubiegłym roku i tak będziemy działać w kolejnych latach, aby skutecznie rozwijać Action.”

Update 2022

Dziś Action publikuje Update 2022, w którym szerzej omawia rozwój Action w 2022 roku, w tym postępy w realizacji Programu Zrównoważonego Rozwoju Action (www.action.com/action-updates).

O Action

Action (action.com) jest najszybciej rozwijającym się dyskontem nieżywnościowym w Europie, ze stale zmieniającą się ofertą 6 000 produktów w 2 263 sklepach dla 15 milionów klientów tygodniowo. Ponadto kolejne 6,5 miliona konsumentów odwiedza co tydzień stronę Action.com. Action zatrudnia ponad 80 000 osób w 11 krajach, reprezentujących 136 różnych narodowości. Oferując stale zaskakujący asortyment w najniższych cenach, aktywnie doskonalimy produkty pod względem jakości i zrównoważonego rozwoju, tak aby spełnić obietnicę Action: małe ceny, duże uśmiechy.

 


[1] Produkt roku jest wybierany online przez tysiące konsumentów. Poprzez głosowanie wybierają produkty, które uważają za najbardziej atrakcyjne
i innowacyjne.


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.