Spora zmiana w McDonald's - pierwszy kraj z opakowaniami wielokrotnego użytku
Checkpoint Systems, globalny lider w dziedzinie rozwiązań RFID i systemów antykradzieżowych RF, ogłosił współpracę z McDonald’s France nad zastosowaniem technologii RFID w nowych opakowaniach wielokrotnego użytku, które będą używane przez tę największą na świecie sieć restauracji typu fast-food.
Współpraca ta jest wynikiem zobowiązania McDonald’s do wyeliminowania zbędnych opakowań i poprawy systemu recyklingu, jak również obowiązujących od stycznia 2023 roku nowych przepisów ukierunkowanych na walkę z odpadami celem ochrony bioróżnorodności i zasobów naturalnych we Francji.
Po dwóch latach szeroko zakrojonych konsultacji, Checkpoint został wybrany w 2021 r. przez McDonald’s France do realizacji projektu obejmującego instalację sprzętu RFID oraz oprogramowania w swoich restauracjach w całym kraju. Projekt ten ma na celu ograniczenie ilości odpadów produkowanych przez restauracje McDonald’s poprzez zwiększenie wglądu w czasie rzeczywistym w stany magazynowe opakowań wielorazowych, zapewnienie szybkiego i wydajnego zarządzania zapasami, optymalizację uzupełniania i zagwarantowanie długotrwałego zabezpieczenia użyteczności zasobów restauracji.
Na podstawie testów laboratoryjnych i konsultacji w zakresie produktów Checkpoint Systems opracował pierwsze na świecie bezpieczne dla żywności rozwiązanie RFID odporne na wodę i wysokie temperatury. Nowatorskie etykiety zostały zastosowane we wszystkich rodzajach opakowań, od kubków i butelek, po pojemniki na frytki, umożliwiając ich monitorowanie i potencjalnie śledzenie za pośrednictwem zautomatyzowanej bazy danych.
Wspomniana baza danych dodatkowo zapewni McDonald’s France pełny wgląd w czasie rzeczywistym w posiadane stany magazynowe – w tym dane dotyczące rodzajów i liczby opakowań – i pozwoli określić potrzeby uzupełniania z dokładnością 99%. Dzięki funkcji automatycznego śledzenia restauracje będą mogły precyzyjnie lokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu (np. opakowania przypadkowo wyrzucone do koszy na śmieci), ograniczając tym samym ubytki. Do tej chwili firma Checkpoint dostarczyła rozwiązania RFID już do ponad 1200 restauracji McDonald’s we Francji.
– Nowe przepisy wprowadzone we Francji na początku roku postawiły największych graczy na rynku przed nie lada wyzwaniem. Europa planuje w ciągu kolejnych dziesięciu lat całkowicie przejść na gospodarkę w obiegu zamkniętym, jednak na drodze do tego celu stoi wiele przeszkód operacyjnych –wyjaśnia Julien Thibult, Dyrektor Sprzedaży RFID w Checkpoint Systems France.
– Ponieważ odpowiedzialność za bardziej ekologiczną przyszłość została złożona na barki marek i sprzedawców detalicznych, niezwykle ważne jest, aby firmy odpowiednio dostosowały swoje praktyki biznesowe bez uszczerbku dla zysków. Z tego powodu staraliśmy się dostarczyć rozwiązanie RFID, które będzie spełniać wszystkie potrzeby McDonald’s France i nie tylko poprawi płynność i przejrzystość łańcucha dostaw, ale również zapewni przyszłościowe, bardziej ekologiczne działanie marki – dodaje Frederic Boukara, Business Unit Director France w Checkpoint Systems.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.