Komunikaty PR

Targi RetailShow 2022 odbyły się z sukcesem po dwuletniej przerwie

2022-12-19  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.04 MB )

11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow już za nami. Oferta wystawców i wystąpienia na konferencji Retail Congress pokazały skalę możliwości nowoczesnych rozwiązań dla sieci handlowych wspartych najnowszymi zdobyczami sztucznej inteligencji, automatyzacji i energooszczędności. Ponad 3500 managerów i specjalistów rynku retail oraz ponad 150 wystawców miało okazję do wymiany doświadczeń.

Wyczekiwane przez branżę handlową wydarzenie spełniło oczekiwania wystawców i odwiedzających, którzy mogli porozmawiać i sprawdzić w praktyce produkty i technologie  wspierające obsługę współczesnego konsumenta.

Trendy odzwierciedlone w projektach sklepów

Wątki łączenia świata online i offline, metaverse, sprawienie, by nowe pokolenia kupujących były lojalnymi klientami, ale też zadbanie o potrzeby dojrzałych konsumentów, przewijały się w trakcie konferencji Retail Congress. Dyskutowane było również przyspieszenie niektórych trendów, a także ich polaryzacja np. wzrost segmentów economy i premium. By właściciele i zarządzający sklepami mogli się w tym otoczeniu odnaleźć, niezbędne są takie wydarzenia jak targi RetailShow, gdzie można sprawdzić funkcjonalności i dobrać rozwiązania w Modelowym Sklepie, na ekspozycjach wystawców czy w targowych alejkach, którymi poruszały się nowoczesne roboty.

Ta nowoczesność rozpoczyna się od innowacyjnego projektu sklepu. To zarówno oświetlenie dostosowane do produktu, odpowiedni dźwięk, który stanowi o nastroju klienta czy widoczne ekologiczne trendy, które uwzględniają materiały z recyklingu lub naturalnego drewna. Branża idzie w kierunku sklepów autonomicznych, gdzie właściwie klient sam może zrobić zakupy. Sklepy coraz częściej są też budowane przez emocje, a nie tylko codzienną potrzebę zakupów, dlatego niezwykle istotne jest, aby przyciągały klientów swoją wyjątkowością.

–  W wykonaniu naszej firmy, projektowanie rozpoczynamy od dobrego rozpoznania potrzeb klienta. Proponowaliśmy skorzystanie z gogli VR, które pozwalały na wirtualny spacer, podczas którego można było sprawdzić, jak sklep funkcjonuje w całości, wirtualnie dotknąć produktu i poczuć się jak klient – mówił Michał Mitek, Design Manager z firmy Wanzl.

Wiele rozwiązań w Modelowym Sklepie pokazała jedna z najbardziej znanych firm w zakresie wyposażenia sklepowego, MAGO. Były to m.in.: inteligentne wózki Clever, e-bramka czy hybrydowe boksy kasowe, które są albo samoobsługowe lub z udziałem kasjera.

Uwagę klientów przyciągała nowa modułowa linia boksów kasowych QUBE, za którą firma w tym roku otrzymała już jedną nagrodę, a także została wyróżniona na RetailShow. Pokładamy w tym produkcie spore nadzieje i będziemy go mocno eksponowali w najbliższym czasie – podkreślał Sebastian Pender, Marketing Manager MAGO S.A.                                                                                                                                       

Rozwiązania przyszłości

Inną nowością na RetailShow prezentowaną przez firmę HIKVISION POLAND na stoisku, jak i na konferencji, była telewizja dozorowa. Jej rola nie ogranicza się już tylko do bezpieczeństwa, ale także dzięki odpowiedniej analityce obrazu staje się przydatna w marketingu i stanowi wsparcie sprzedaży. 

Odbyliśmy bardzo ciekawe rozmowy z dużymi sieciami handlowymi, które potwierdzają potencjał naszego produktu i potrzebę, aby wyjść poza monitoring wizyjny i wykorzystać kamery do analiz marketingowych. Wraz z działem R&D kładziemy duży nacisk na produkcję różnego rodzaju algorytmów, które pomogą retailerom w podejmowaniu decyzji bazujących na analizie danych. Chcemy być częścią zmian, które następują, a więc łączenia świata wirtualnego ze światem offline – powiedział Łukasz Lik, Technical & Marketing Manager z firmy HIKVISION POLAND.

Również firma Mago Partner jest zadowolona z rozmów z klientami na RetailShow, szczególnie, że zdecydowała się na zupełnie inną niż dotychczas formułę stoiska, otwartą. Jak podkreśliła Justyna Grzela, dyrektor handlowy Mago Partner, goście czuli się swobodnie, przestronnie i lekko, co stanowiło dobry punkt wyjścia do rozmów.

W tym roku bardziej skupiliśmy się na tym, żeby pokazać nowe rozwiązania w zakresie systemów towarowania w zależności od rodzaju produktu. Na RetailShow odwiedzającymi z jednej strony są sieci, ale przyjeżdżają też właściciele sklepów, którzy są świadomi, że, aby utrzymać się na rynku, muszą wyróżnić się, by sklep został zapamiętany oraz aby klient mógł odnaleźć wszystkie poszukiwane produkty i mógł dokonać świadomych i udanych zakupów – dodała.

Powiedziała także, że formuła, którą zapewniają targi, a więc możliwość przyjechania, dotknięcia regału czy innych produktów nie umrze, gdyż zderzenie z rzeczywistością, a nie bazowanie tylko na zdjęciach, jest kluczowe. Poza tym nic nie zastąpi możliwości podania sobie ręki z klientem i bezpośredniej rozmowy nic nie zastąpi. Wiedza i informacje zwrotne czerpane od uczestników targów są bardzo cenne i ważne dla wystawców, zwłaszcza tych, którzy tworzą nowe produkty i proponują innowacyjne trendy.

RetailShow - źródło wiedzy i inspiracji

Tegoroczna edycja RetaShow była szczególna, emanowała wiedzą i doświadczeniami, które branża handlowa zebrała przez ostatnie lata dostosowując się do sytuacji gospodarczej i społecznej. Bez wątpienia wypracowane przez wystawców rozwiązania pozwoliły przedstawicielom sieci, centrów handlowych, najemców i właścicieli sklepów rozeznać się w produktach, które pomogą efektywniej prowadzić biznes. Wiedzę uzupełnili prelegenci konferencji Retail Congress, na której w większym gronie można było dyskutować o zmianach, potrzebach, a przede wszystkim przyszłości branży. Kreatywność, innowacyjność i zaangażowanie firm widoczne były na każdym kroku.

Kolejna edycja tej wiodącej imprezy wystawienniczej w sektorze retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się w listopadzie 2023 w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

Nagrody rozdane

Targi RetailShow to też miejsce, gdzie grono ekspertów wyróżnia najlepsze produkty i koncepty sklepowe. Jury pod przewodnictwem dra Marka Borowińskiego wyłoniło laureatów branżowych konkursów Best Shop Concept 2022 oraz Innowacje Handlu 2022

Zwycięzcami konkursu Best Shop Concept 2022 zostały:

DELIKATESY PAN STESKAL

Kategoria: Supermarket

Firma: Baero Polska Sp. z o.o.

 

SKLEP SPOŻYWCZY MERKUS

Kategoria: Supermarket

Firma: Sam 34 Marek Theus Spółka Jawna

 

U WOJTKA

Kategoria: Sklep typu convenience

Firma: GRID Studio Projektowe
 

TOMMY JEANS

Kategoria: Sklep odzieżowy
Firma: A+D Dariusz Gocławski

 

SAVICKI

Kategoria: Sklep specjalistyczny

Firma: Savicki 1976 Sp. z o.o.

 

8a.pl

Kategoria: Sklep specjalistyczny

Firma: MUSU Anna Irek

 

CUKIERNIA I KAWIARNIA A.BLIKLE

Kategoria: Gastronomia

Firma: LSD.studio

.

Tytuły Innowacje Handlu 2022 trafiły do poniższych firm:

Produkt: Kasa samoobsługowa Novitus Netris

Kategoria: Kasy fiskalne i wagi

Firma: COMP S.A. Oddział Novitus

 

Produkt: DatecsPay

Kategoria: Rozwiązania płatnicze

Firma: Datecs-Polska Sp. z o.o.

 

Produkt: Senor X5s

Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

Firma: Datecs-Polska Sp. z o.o.

 

Produkt: Energy Saving Doors

Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych

Firma: ES System K Sp. z o.o.

 

Produkt: Linia modułowych boksów samoobsługowych QUBE

Kategoria: Rozwiązania płatnicze

Firma: MAGO S.A.

 

Produkt: Komputer mobilny Zebra TC26

Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

Firma: Koncept-L S.A.

 

Produkt: Jshopper – system do mobilnej samoobsługi

Kategoria: Systemy i technologie IT

Firma: Jantar Sp. z o.o.

 

Produkt: Holograficzna kasa samoobsługowa BORA BORA

Kategoria: Systemy i technologie IT

Firma: Partner Tech Poland Sp. z o.o.

 

Partnerem Strategicznym targów RetailShow 2022 i Retail Congress była firma HIKVISION POLAND, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi KONCEPT-L i SONY, a Sponsorami Retail Congress firmy MANHATTAN ASSOCIATES i SOTI.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

Handel

Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

Nauka

Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.