Komunikaty PR

Targi RetailShow 2022 odbyły się z sukcesem po dwuletniej przerwie

2022-12-19  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.04 MB )

11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow już za nami. Oferta wystawców i wystąpienia na konferencji Retail Congress pokazały skalę możliwości nowoczesnych rozwiązań dla sieci handlowych wspartych najnowszymi zdobyczami sztucznej inteligencji, automatyzacji i energooszczędności. Ponad 3500 managerów i specjalistów rynku retail oraz ponad 150 wystawców miało okazję do wymiany doświadczeń.

Wyczekiwane przez branżę handlową wydarzenie spełniło oczekiwania wystawców i odwiedzających, którzy mogli porozmawiać i sprawdzić w praktyce produkty i technologie  wspierające obsługę współczesnego konsumenta.

Trendy odzwierciedlone w projektach sklepów

Wątki łączenia świata online i offline, metaverse, sprawienie, by nowe pokolenia kupujących były lojalnymi klientami, ale też zadbanie o potrzeby dojrzałych konsumentów, przewijały się w trakcie konferencji Retail Congress. Dyskutowane było również przyspieszenie niektórych trendów, a także ich polaryzacja np. wzrost segmentów economy i premium. By właściciele i zarządzający sklepami mogli się w tym otoczeniu odnaleźć, niezbędne są takie wydarzenia jak targi RetailShow, gdzie można sprawdzić funkcjonalności i dobrać rozwiązania w Modelowym Sklepie, na ekspozycjach wystawców czy w targowych alejkach, którymi poruszały się nowoczesne roboty.

Ta nowoczesność rozpoczyna się od innowacyjnego projektu sklepu. To zarówno oświetlenie dostosowane do produktu, odpowiedni dźwięk, który stanowi o nastroju klienta czy widoczne ekologiczne trendy, które uwzględniają materiały z recyklingu lub naturalnego drewna. Branża idzie w kierunku sklepów autonomicznych, gdzie właściwie klient sam może zrobić zakupy. Sklepy coraz częściej są też budowane przez emocje, a nie tylko codzienną potrzebę zakupów, dlatego niezwykle istotne jest, aby przyciągały klientów swoją wyjątkowością.

–  W wykonaniu naszej firmy, projektowanie rozpoczynamy od dobrego rozpoznania potrzeb klienta. Proponowaliśmy skorzystanie z gogli VR, które pozwalały na wirtualny spacer, podczas którego można było sprawdzić, jak sklep funkcjonuje w całości, wirtualnie dotknąć produktu i poczuć się jak klient – mówił Michał Mitek, Design Manager z firmy Wanzl.

Wiele rozwiązań w Modelowym Sklepie pokazała jedna z najbardziej znanych firm w zakresie wyposażenia sklepowego, MAGO. Były to m.in.: inteligentne wózki Clever, e-bramka czy hybrydowe boksy kasowe, które są albo samoobsługowe lub z udziałem kasjera.

Uwagę klientów przyciągała nowa modułowa linia boksów kasowych QUBE, za którą firma w tym roku otrzymała już jedną nagrodę, a także została wyróżniona na RetailShow. Pokładamy w tym produkcie spore nadzieje i będziemy go mocno eksponowali w najbliższym czasie – podkreślał Sebastian Pender, Marketing Manager MAGO S.A.                                                                                                                                       

Rozwiązania przyszłości

Inną nowością na RetailShow prezentowaną przez firmę HIKVISION POLAND na stoisku, jak i na konferencji, była telewizja dozorowa. Jej rola nie ogranicza się już tylko do bezpieczeństwa, ale także dzięki odpowiedniej analityce obrazu staje się przydatna w marketingu i stanowi wsparcie sprzedaży. 

Odbyliśmy bardzo ciekawe rozmowy z dużymi sieciami handlowymi, które potwierdzają potencjał naszego produktu i potrzebę, aby wyjść poza monitoring wizyjny i wykorzystać kamery do analiz marketingowych. Wraz z działem R&D kładziemy duży nacisk na produkcję różnego rodzaju algorytmów, które pomogą retailerom w podejmowaniu decyzji bazujących na analizie danych. Chcemy być częścią zmian, które następują, a więc łączenia świata wirtualnego ze światem offline – powiedział Łukasz Lik, Technical & Marketing Manager z firmy HIKVISION POLAND.

Również firma Mago Partner jest zadowolona z rozmów z klientami na RetailShow, szczególnie, że zdecydowała się na zupełnie inną niż dotychczas formułę stoiska, otwartą. Jak podkreśliła Justyna Grzela, dyrektor handlowy Mago Partner, goście czuli się swobodnie, przestronnie i lekko, co stanowiło dobry punkt wyjścia do rozmów.

W tym roku bardziej skupiliśmy się na tym, żeby pokazać nowe rozwiązania w zakresie systemów towarowania w zależności od rodzaju produktu. Na RetailShow odwiedzającymi z jednej strony są sieci, ale przyjeżdżają też właściciele sklepów, którzy są świadomi, że, aby utrzymać się na rynku, muszą wyróżnić się, by sklep został zapamiętany oraz aby klient mógł odnaleźć wszystkie poszukiwane produkty i mógł dokonać świadomych i udanych zakupów – dodała.

Powiedziała także, że formuła, którą zapewniają targi, a więc możliwość przyjechania, dotknięcia regału czy innych produktów nie umrze, gdyż zderzenie z rzeczywistością, a nie bazowanie tylko na zdjęciach, jest kluczowe. Poza tym nic nie zastąpi możliwości podania sobie ręki z klientem i bezpośredniej rozmowy nic nie zastąpi. Wiedza i informacje zwrotne czerpane od uczestników targów są bardzo cenne i ważne dla wystawców, zwłaszcza tych, którzy tworzą nowe produkty i proponują innowacyjne trendy.

RetailShow - źródło wiedzy i inspiracji

Tegoroczna edycja RetaShow była szczególna, emanowała wiedzą i doświadczeniami, które branża handlowa zebrała przez ostatnie lata dostosowując się do sytuacji gospodarczej i społecznej. Bez wątpienia wypracowane przez wystawców rozwiązania pozwoliły przedstawicielom sieci, centrów handlowych, najemców i właścicieli sklepów rozeznać się w produktach, które pomogą efektywniej prowadzić biznes. Wiedzę uzupełnili prelegenci konferencji Retail Congress, na której w większym gronie można było dyskutować o zmianach, potrzebach, a przede wszystkim przyszłości branży. Kreatywność, innowacyjność i zaangażowanie firm widoczne były na każdym kroku.

Kolejna edycja tej wiodącej imprezy wystawienniczej w sektorze retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się w listopadzie 2023 w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

Nagrody rozdane

Targi RetailShow to też miejsce, gdzie grono ekspertów wyróżnia najlepsze produkty i koncepty sklepowe. Jury pod przewodnictwem dra Marka Borowińskiego wyłoniło laureatów branżowych konkursów Best Shop Concept 2022 oraz Innowacje Handlu 2022

Zwycięzcami konkursu Best Shop Concept 2022 zostały:

DELIKATESY PAN STESKAL

Kategoria: Supermarket

Firma: Baero Polska Sp. z o.o.

 

SKLEP SPOŻYWCZY MERKUS

Kategoria: Supermarket

Firma: Sam 34 Marek Theus Spółka Jawna

 

U WOJTKA

Kategoria: Sklep typu convenience

Firma: GRID Studio Projektowe
 

TOMMY JEANS

Kategoria: Sklep odzieżowy
Firma: A+D Dariusz Gocławski

 

SAVICKI

Kategoria: Sklep specjalistyczny

Firma: Savicki 1976 Sp. z o.o.

 

8a.pl

Kategoria: Sklep specjalistyczny

Firma: MUSU Anna Irek

 

CUKIERNIA I KAWIARNIA A.BLIKLE

Kategoria: Gastronomia

Firma: LSD.studio

.

Tytuły Innowacje Handlu 2022 trafiły do poniższych firm:

Produkt: Kasa samoobsługowa Novitus Netris

Kategoria: Kasy fiskalne i wagi

Firma: COMP S.A. Oddział Novitus

 

Produkt: DatecsPay

Kategoria: Rozwiązania płatnicze

Firma: Datecs-Polska Sp. z o.o.

 

Produkt: Senor X5s

Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

Firma: Datecs-Polska Sp. z o.o.

 

Produkt: Energy Saving Doors

Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych

Firma: ES System K Sp. z o.o.

 

Produkt: Linia modułowych boksów samoobsługowych QUBE

Kategoria: Rozwiązania płatnicze

Firma: MAGO S.A.

 

Produkt: Komputer mobilny Zebra TC26

Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

Firma: Koncept-L S.A.

 

Produkt: Jshopper – system do mobilnej samoobsługi

Kategoria: Systemy i technologie IT

Firma: Jantar Sp. z o.o.

 

Produkt: Holograficzna kasa samoobsługowa BORA BORA

Kategoria: Systemy i technologie IT

Firma: Partner Tech Poland Sp. z o.o.

 

Partnerem Strategicznym targów RetailShow 2022 i Retail Congress była firma HIKVISION POLAND, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi KONCEPT-L i SONY, a Sponsorami Retail Congress firmy MANHATTAN ASSOCIATES i SOTI.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.