Komunikaty PR

TP Vision na ścieżce zrównoważonego rozwoju

2023-07-10  |  12:00
Biuro prasowe

 

 

TP Vision, właściciel marki i producent telewizorów oraz urządzeń audio PHILIPS, opublikował Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma podejmuje konkretne działania w obszarze zrównoważonego prowadzenia biznesu – w takich obszarach jak środowisko, działania społeczne i zarządzanie, wdrożyła też sześć zasad zrównoważonego projektowania i wytwarzania produktów.

 

Branża elektroniczna, gdzie do wytwarzania czy pakowania produktów zużywa się bardzo dużo komponentów i materiałów ma szansę odegrać znaczącą rolę w działaniach na rzecz ograniczania wpływu na środowisko. Dobrym przykładem jest firma TP Vision, producent telewizorów i urządzeń audio PHILIPS, która systematycznie wdraża tego typu działania.

 

 - Prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i zrównoważony jest dziś szczególnie ważne. Uważamy, że bardziej niż kiedykolwiek ważne jest też, aby organizacje umieściły zrównoważony rozwój w centrum swojej działalności. Wierzę, że nasze podejście w tym zakresie jest unikalne w naszej branży – komentuje Kostas Vouzas, CEO TP Vision (Philips TV & Sound), Europe & Ameryki.

 

Zrównoważony biznes TP Vision

Z opublikowanego właśnie Raportu Zrównoważonego Rozwoju wynika, że TP Vision realizuje konkretny plan, zakładający między innymi stopniowe wprowadzanie zrównoważonych opakowań i eliminację tworzyw sztucznych i styropianu, całkowite wyeliminowanie plastiku z opakowań produktów audio – do końca 2024 roku oraz wprowadzenie opakowań telewizorów, które w 100% nadawać się będą do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania – również do końca roku 2024. Ponadto – do końca tego roku – wszystkie wyprodukowane telewizory PHILIPS będą w ponad 25% składać się z tworzyw pochodzących z recyklingu. TP Vision będzie też wykorzystywać do pakowania swoich produktów karton z certyfikatem FSC (certyfikat umożliwiający śledzenie pochodzenia drewna, oparty o zasady dobrej praktyki leśnej, przyznawany przez Radę ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej - Forest Stewardship Council). TP Vision zamierza także - do końca 2025 roku - opracować „zieloną” linię produktów telewizyjnych i audio – ze zrównoważonymi komponentami i nowymi funkcjami oszczędzania energii.

 

Zrównoważone działania TP Vision widoczne są także w sferze społecznej. Firma jest partnerem szeregu organizacji pozarządowych – takich jak UN Sustainable Development Goals, UN Global Compact czy Responsible Minerals Initiative, a także inicjatyw – m.in. corocznego, charytatywnego biegu Wings for Life, którego celem jest wspieranie badań nad znalezieniem lekarstwa na uraz rdzenia kręgowego. TP Vision jest też pomysłodawcą i twórcą fundacji TPV Cares, która wykorzystuje talenty swoich zespołów i technologie, aby zapewnić pomoc oraz wsparcie ludziom i społecznościom w ponad 200 krajach.

 

TP Vision posiada także niezależne oceny - ratingi zrównoważonej działalności przyznane przez CDP oraz EcoVadis.

 

Future Proof: sześć zasad zrównoważonego projektowania i wytwarzania produktów

TP Vision wdrożył także sześć zasad, które pomagają zminimalizować zużycie zasobów i ograniczyć niepotrzebne składowanie odpadów:

  1. Ograniczanie – projektowanie produktów i opakowań przy użyciu mniejszej ilości materiałów i zasobów oraz przy mniejszym zużyciu energii podczas ich wytwarzania i użytkowania. Przykładem takich działań jest m.in.  zmniejszenie ciężaru opakowań o 16%, zastosowanie w nich atramentu na bazie soi, a także zastąpienie w mniejszych telewizorach styropianu specjalnymi powietrznymi wypełniaczami, w efekcie czego udało się zredukować emisję CO2 o ponad trzy tony, co odpowiada emisji CO2 generowanej przez ponad 6 tys. lotów z Amsterdamu do Nowego Jorku.
  2. Ponowne wykorzystanie – opracowywanie produktów i usług o dłuższym cyklu życia, z komponentami, które można modernizować lub które można ponownie wykorzystać.
  3. Naprawa – dostarczanie produktów, które można łatwiej naprawić, wydłużając żywotność wyświetlaczy i zwiększając zwrot z inwestycji dla obecnych właścicieli. TP Vision zapewnia możliwość naprawy urządzeń przez okres do dziesięciu lat, aby zmniejszyć ilość odpadów elektrycznych.
  4. Odnawianie – innowacyjne produkty, które można odnowić, zmieniając ich przeznaczenie w celu zwiększenia ich przydatności dla nowych właścicieli.
  5. Recykling – tworzenie produktów i opakowań wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów pochodzenia biologicznego, zaprojektowanych tak, aby można je było łatwo poddać recyklingowi po użyciu.
  6. Ponowne odkrywanie – łączenie wszystkich tych podejść w celu projektowania, opracowywania oraz dostarczania nowych produktów, usług i modeli biznesowych na przyszłość.

 

- W TP Vision wierzymy, że we wszystkim co robimy musimy równoważyć korzyści biznesowe z korzyściami społecznymi i ekologicznymi. Tylko w taki sposób możemy zbudować zdrowy i rozwijający się biznes, jednocześnie wywierając pozytywny wpływ na planetę. Myślenie Future Proof jest zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, wykorzystującej zasoby w obiegu zamkniętym, bez utraty wartości – dodaje Kostas Vouzas.

 

Zrównoważona działalność na poziomie zarządczym

Aby CSR i zrównoważony rozwój przyniosły zamierzone rezultaty, konieczne jest wsparcie na wszystkich poziomach organizacji. W TP Vision działa specjalny Departament CSR i Zrównoważonego Rozwoju, który zajmuje się zarządzaniem globalną strategią i koordynacją projektów, nadzorowany przez Komitet Sterujący ds. Zrównoważonego Rozwoju, reprezentowany przez każdą część organizacji i we wszystkich jednostkach biznesowych TPV.

 

W TP Vision funkcjonują też polityki antykorupcyjne, dotyczące polityki prywatności, praw człowieka, ochrony środowiska czy polityka dotycząca zobowiązań CSR dostawców.

 

 

***

TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.