Komunikaty PR

W 2022 roku klienci centrów URW uratowali prawie 65 tys. posiłków

2023-03-13  |  14:00
Biuro prasowe

Jak być bardziej eko na co dzień i co robić, żeby zmniejszyć swój ślad węglowy? Sposób na to znają klienci centrów handlowych zarządzanych przez Unibail-Rodamco-Westfield (URW) – Westfield Arkadia, Westfield Mokotów, Galerii Wileńskiej i Centrum Handlowego Ursynów w Warszawie oraz wrocławskiej Wroclavii, którzy w ubiegłym roku wspólnie z Too Good To Go uratowali prawie 65 tys. posiłków przed zmarnowaniem.  To 162 tys. kg CO2e, które nie zostały wyprodukowane na darmo.

Współpraca pomiędzy centrami zarządzanymi przez URW a Too Good To Go rozwija się już od kliku lat. W ubiegłym roku, klienci 5 centrów URW ocalili łącznie 64 858 Paczek Niespodzianek, co stanowi ekwiwalent ponad 162 tys. kg CO2e. Dla porównania – tyle śladu węglowego powstaje przy całkowitym naładowaniu baterii prawie 29 milionów smartfonów lub podczas 148 lotów z Warszawy do Nowego Jorku. Dzięki klientom URW te kilogramy CO2e nie powstały na marne.

Dbałość o środowisko naturalne jest jednym z filarów strategii Unibail-Rodamco-Westfield „Better Places 2030”. Od dawna wspieramy odpowiedzialną konsumpcję, a wyniki współpracy z Too Good To Go potwierdzają, że jest to dobry kierunek. Nasi klienci zdają sobie sprawę, jak dużym problemem jest rosnący ślad węglowy i marnowanie żywności. Cieszę się, że wspólnie możemy przyczynić się do ich redukcjimówi Filip Kryłowicz, Head of Shopping Centre Management Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce, i dodajeSzczególnie cieszy to, że w naszych centrach z roku na rok udaje się ocalić coraz więcej Paczek Niespodzianek. Nieustannie zachęcamy naszych najemców do zaangażowania się w te działania i mamy nadzieję, że także w tym roku akcja będzie cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem klientów.

Aplikacja Too Good To Go pozwala ratować jedzenie przed zmarnowaniem z takich miejsc jak restauracje, kawiarnie, piekarnie czy supermarkety. Niesprzedana danego dnia żywność, zamiast lądować w koszu, staje się posiłkiem-niespodzianką. Dzięki aplikacji Too Good To Go użytkownicy mają szansę uratować przed wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki, kupując je za 1/3 oryginalnej ceny.

Nasz rozwój pokazuje, jak ważne dla społeczeństwa są świadome zakupy. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na swoje nawyki zakupowe, wpływ, jaki ma to na środowisko, a także zawartość portfela. Motywujący jest fakt, że działania mające na celu niemarnowanie żywności nabierają tempa, m.in. dzięki takim partnerom jak Unibail-Rodamco-Westfield, którzy każdego dnia dokładają cegiełkę do uratowanych ponad 5 milionów paczek-niespodzianek w Polsce – Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce.

Liczba uratowanego jedzenia dzięki Too Good To Go ciągle rośnie. Od początku istnienia aplikacji w Polsce użytkownicy uratowali ponad 5,7 miliona Paczek Niespodzianek. Ten wynik to także efekt współpracy i zaangażowania w takie działania najemców i klientów centrów handlowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.