W 2022 roku klienci centrów URW uratowali prawie 65 tys. posiłków
Jak być bardziej eko na co dzień i co robić, żeby zmniejszyć swój ślad węglowy? Sposób na to znają klienci centrów handlowych zarządzanych przez Unibail-Rodamco-Westfield (URW) – Westfield Arkadia, Westfield Mokotów, Galerii Wileńskiej i Centrum Handlowego Ursynów w Warszawie oraz wrocławskiej Wroclavii, którzy w ubiegłym roku wspólnie z Too Good To Go uratowali prawie 65 tys. posiłków przed zmarnowaniem. To 162 tys. kg CO2e, które nie zostały wyprodukowane na darmo.
Współpraca pomiędzy centrami zarządzanymi przez URW a Too Good To Go rozwija się już od kliku lat. W ubiegłym roku, klienci 5 centrów URW ocalili łącznie 64 858 Paczek Niespodzianek, co stanowi ekwiwalent ponad 162 tys. kg CO2e. Dla porównania – tyle śladu węglowego powstaje przy całkowitym naładowaniu baterii prawie 29 milionów smartfonów lub podczas 148 lotów z Warszawy do Nowego Jorku. Dzięki klientom URW te kilogramy CO2e nie powstały na marne.
– Dbałość o środowisko naturalne jest jednym z filarów strategii Unibail-Rodamco-Westfield „Better Places 2030”. Od dawna wspieramy odpowiedzialną konsumpcję, a wyniki współpracy z Too Good To Go potwierdzają, że jest to dobry kierunek. Nasi klienci zdają sobie sprawę, jak dużym problemem jest rosnący ślad węglowy i marnowanie żywności. Cieszę się, że wspólnie możemy przyczynić się do ich redukcji – mówi Filip Kryłowicz, Head of Shopping Centre Management Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce, i dodaje – Szczególnie cieszy to, że w naszych centrach z roku na rok udaje się ocalić coraz więcej Paczek Niespodzianek. Nieustannie zachęcamy naszych najemców do zaangażowania się w te działania i mamy nadzieję, że także w tym roku akcja będzie cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem klientów.
Aplikacja Too Good To Go pozwala ratować jedzenie przed zmarnowaniem z takich miejsc jak restauracje, kawiarnie, piekarnie czy supermarkety. Niesprzedana danego dnia żywność, zamiast lądować w koszu, staje się posiłkiem-niespodzianką. Dzięki aplikacji Too Good To Go użytkownicy mają szansę uratować przed wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki, kupując je za 1/3 oryginalnej ceny.
– Nasz rozwój pokazuje, jak ważne dla społeczeństwa są świadome zakupy. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na swoje nawyki zakupowe, wpływ, jaki ma to na środowisko, a także zawartość portfela. Motywujący jest fakt, że działania mające na celu niemarnowanie żywności nabierają tempa, m.in. dzięki takim partnerom jak Unibail-Rodamco-Westfield, którzy każdego dnia dokładają cegiełkę do uratowanych ponad 5 milionów paczek-niespodzianek w Polsce – Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce.
Liczba uratowanego jedzenia dzięki Too Good To Go ciągle rośnie. Od początku istnienia aplikacji w Polsce użytkownicy uratowali ponad 5,7 miliona Paczek Niespodzianek. Ten wynik to także efekt współpracy i zaangażowania w takie działania najemców i klientów centrów handlowych.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.