W 2022 roku klienci centrów URW uratowali prawie 65 tys. posiłków
Jak być bardziej eko na co dzień i co robić, żeby zmniejszyć swój ślad węglowy? Sposób na to znają klienci centrów handlowych zarządzanych przez Unibail-Rodamco-Westfield (URW) – Westfield Arkadia, Westfield Mokotów, Galerii Wileńskiej i Centrum Handlowego Ursynów w Warszawie oraz wrocławskiej Wroclavii, którzy w ubiegłym roku wspólnie z Too Good To Go uratowali prawie 65 tys. posiłków przed zmarnowaniem. To 162 tys. kg CO2e, które nie zostały wyprodukowane na darmo.
Współpraca pomiędzy centrami zarządzanymi przez URW a Too Good To Go rozwija się już od kliku lat. W ubiegłym roku, klienci 5 centrów URW ocalili łącznie 64 858 Paczek Niespodzianek, co stanowi ekwiwalent ponad 162 tys. kg CO2e. Dla porównania – tyle śladu węglowego powstaje przy całkowitym naładowaniu baterii prawie 29 milionów smartfonów lub podczas 148 lotów z Warszawy do Nowego Jorku. Dzięki klientom URW te kilogramy CO2e nie powstały na marne.
– Dbałość o środowisko naturalne jest jednym z filarów strategii Unibail-Rodamco-Westfield „Better Places 2030”. Od dawna wspieramy odpowiedzialną konsumpcję, a wyniki współpracy z Too Good To Go potwierdzają, że jest to dobry kierunek. Nasi klienci zdają sobie sprawę, jak dużym problemem jest rosnący ślad węglowy i marnowanie żywności. Cieszę się, że wspólnie możemy przyczynić się do ich redukcji – mówi Filip Kryłowicz, Head of Shopping Centre Management Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce, i dodaje – Szczególnie cieszy to, że w naszych centrach z roku na rok udaje się ocalić coraz więcej Paczek Niespodzianek. Nieustannie zachęcamy naszych najemców do zaangażowania się w te działania i mamy nadzieję, że także w tym roku akcja będzie cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem klientów.
Aplikacja Too Good To Go pozwala ratować jedzenie przed zmarnowaniem z takich miejsc jak restauracje, kawiarnie, piekarnie czy supermarkety. Niesprzedana danego dnia żywność, zamiast lądować w koszu, staje się posiłkiem-niespodzianką. Dzięki aplikacji Too Good To Go użytkownicy mają szansę uratować przed wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki, kupując je za 1/3 oryginalnej ceny.
– Nasz rozwój pokazuje, jak ważne dla społeczeństwa są świadome zakupy. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na swoje nawyki zakupowe, wpływ, jaki ma to na środowisko, a także zawartość portfela. Motywujący jest fakt, że działania mające na celu niemarnowanie żywności nabierają tempa, m.in. dzięki takim partnerom jak Unibail-Rodamco-Westfield, którzy każdego dnia dokładają cegiełkę do uratowanych ponad 5 milionów paczek-niespodzianek w Polsce – Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce.
Liczba uratowanego jedzenia dzięki Too Good To Go ciągle rośnie. Od początku istnienia aplikacji w Polsce użytkownicy uratowali ponad 5,7 miliona Paczek Niespodzianek. Ten wynik to także efekt współpracy i zaangażowania w takie działania najemców i klientów centrów handlowych.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.