Wola Park dla wszystkich
Inkluzywne miejsca spotkań to ważny element wzmacniania lokalnej społeczności. Wola Park tworzy przestrzeń przyjazną wszystkim, oferując doświadczenia wykraczające daleko poza usługi zakupowe.
Wola Park chce odgrywać znaczącą rolę w tworzeniu bardziej równej, dostępnej dla wszystkich i sprawiedliwej rzeczywistości, w której każda osoba jest doceniana i ma takie same szanse. Wdrażając kolejne projekty mające pozytywny wpływ na życie wielu ludzi, staje się jeszcze bardziej przyjaznym miejscem dla wszystkich, w tym dla rodzin, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami.
„Cenimy różnorodność, ponieważ to właśnie ona wzbogaca naszą codzienną rzeczywistość. Dlatego nieustannie dążymy do stworzenia miejsca, w którym wszyscy będą mogli znaleźć coś dla siebie oraz spędzić czas w wartościowy sposób. Bardzo się cieszę, że realizowane przez nas inicjatywy pomagają dotrzeć do coraz większej grupy odbiorców,”– mówi Anna Bozhenko, Dyrektorka Centrum Handlowego Wola Park.
Dbając o przystępność centrum dla osób ze spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi, w każdy wtorek w godzinach od 15.00 do 17.00, w Wola Parku obowiązują „ciche godziny”. W tym czasie w przestrzeniach wspólnych, w Auchan oraz wybranych lokalach, przyciszana jest muzyka oraz przygaszane są światła. Ponadto, punkt informacyjny został wyposażony w pętlę indukcyjną, czyli specjalne udogodnienie dla osób niesłyszących oraz obniżoną ladę ułatwiającą podjazd osobom poruszającym się na wózkach.
Wola Park to również Szwedzka Wioska, czyli plac zabaw przystosowany do potrzeb dzieci z różnych grup wiekowych, od pierwszego roku życia po nastolatków, w tym dzieci z niepełnosprawnościami – wzroku, słuchu, ruchu czy wyzwaniami neurorozwojowymi. Wybrane elementy na placu zabaw są w kontrastowych kolorach, dzięki czemu dziecko niedowidzące je dojrzy. Są to m.in. elementy do wspinaczki czy motoryczne do zabawy. Innym ciekawym miejscem są tuby, gdzie pociechy znajdujące się na szczycie Szwedzkiej Wioski mogą nadawać komunikaty głosowe do osób znajdujących się na dole. Dzięki czemu dzieci niedowidzące i niewidome, które nie powinny wchodzić na wyższe partie placu zabaw, mogą aktywnie uczestniczyć w zabawie. Podczas projektowania konstrukcji wzięto także pod uwagę potrzeby dzieci z niepełnosprawnością słuchu - drewno, z którego jest wykonany plac zabaw, doskonale przewodzi wibracje, drgania powietrza i pomaga lepiej orientować się w terenie.
Dla rodzin z dziećmi przewidziane są specjalne zniżki związane z honorowaniem Karty Dużej Rodziny. Aż 30 najemców Wola Parku w swojej ofercie uwzględnia rabaty wynikające z programu, są to m. in. Auchan , Smyk, Świat Książki, 5.10.15, Costa Coffee, Grycan, Rainbow Tours oraz T-Mobile. Karta Dużej Rodziny to system zniżek i dodatkowych uprawnień dla rodzin posiadających więcej niż dwójkę dzieci działający nie tylko w instytucjach publicznych, ale też w sklepach i usługach prywatnych. Żeby skorzystać ze zniżki należy podczas zakupów okazać kartę - fizycznie lub za pośrednictwem aplikacji mObywatel.
Z myślą o seniorach Wola Park podjął współpracę z Uniwersytetem Trzeciego Wieku Woli i Bemowa – już od 21 kwietnia, co piątek, w godzinach od 13:30 do 15:30, seniorzy - słuchacze Uniwersytetu będą gościć w przestrzeniach Ogrodów Ulricha, uczestnicząc w szkoleniach z obsługi smartphonów. Przewidziany jest również konkurs fotograficzny z poszukiwań wiosny. Także na kwiecień przypadnie rozpoczęcie sezonu brydżowego w Wola Parku – Wolski Klub Brydżowy będzie prowadził zajęcia dla seniorów w Ogrodach raz w tygodniu w poniedziałki, w godzinach 10-15.
***
Więcej informacji:
Natalia Kowalczyk
e-mail: natalia.kowalczyk@havas.com
nr tel.: +48512021090
Wiktoria Machul
e-mail: wiktoria.machul@havas.com
nr tel.: 603 639 103
O Wola Parku:
Wola Park to przyjazne miejsce zakupów, spotkań i rozrywki dla całej rodziny. W swojej ofercie posiada ponad 200 punktów usługowych oraz sklepów z odzieżą, obuwiem, akcesoriami, kosmetykami, elektroniką, artykułami sportowymi, spożywczymi i wyposażeniem wnętrz. W Wola Parku mieści się też punkt odbioru zamówień IKEA, Multikino, klub fitness Zdrofit, hipermarket Auchan, Castorama, a także komfortowa strefa co-workingu. Dodatkowymi udogodnieniami są bezpłatny parking na 3 000 miejsc, stacja benzynowa oraz stacja rowerowa Veturilo.
Wola Park jest jedynym centrum handlowym w Warszawie, przy którym zlokalizowany jest skwer – Park Ulricha, czyli dawny ogród pokazowy rodziny Ulrichów. Największą atrakcją tego miejsca są rzadkie gatunki drzew. Część z nich sadzona była jeszcze w XIX wieku. Park jest miejscem spotkań i odpoczynku mieszkańców dzielnicy.
Wola Park jest otwarty na potrzeby lokalnej społeczności. Chce być blisko codziennych spraw mieszkańców – w tym celu współpracuje z władzami dzielnicy i lokalnymi instytucjami kulturalnymi oraz aktywnie włącza się w życie Woli i Bemowa. Od kilku lat priorytetowe dla Wola Parku są tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, ekologią, zmianami klimatu oraz zero waste. Od października 2021 roku na jego terenie działa Współdzielnik, czyli pierwsze w Polsce Miejsce Aktywności Lokalnej zlokalizowane w centrum handlowym. Powstał, aby edukować na temat zrównoważonej konsumpcji i ograniczania ilości wyrzucanych przedmiotów.
O Ogrodach Ulricha:
W październiku 2022 roku zakończył się proces rewitalizacji Ogrodów Ulricha, dzięki czemu przestrzeń dawnego gospodarstwa ogrodniczego, znajdującego się na terenie Wola Parku, odzyskała swój dawny blask. Włączone w proces inwestycyjny zostały zabytkowe: park, willa oraz szklarnie. Firma Ingka Centres Polska, właściciel centrum handlowego Wola Park, stworzyła przestrzeń, która łączy społeczną użyteczność z funkcją handlowo-gastronomiczną. Ogrody Ulricha w nowej odsłonie to kompleks pełen zieleni, pysznego jedzenia i relaksu – niepowtarzalne miejsce spotkań dla młodszych i starszych mieszkańców Woli i nie tylko.
O Ingka Centres:
Ingka Centres należy do Grupy Ingka (którego częścią są również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ma już ponad 40-letnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi. Współpracuje dziś z ponad 3000 marek w 44 centrach handlowych należących do jej portfolio, które są obecne na 15 rynkach. W swoich miejscach spotkań gości i obsługuje ponad 370 milionów klientów rocznie. Ingka Centres tworzy je współpracując z lokalnymi społecznościami, a także najemcami i partnerami, by jej miejsca spotkań miały emocjonalne znaczenie, przekazywały wartości i budowały więzi społeczne. www.ingkacentres.com.

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.