Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o 5% rok do roku na całym świecie, osiągając wartość 74,4 mld USD. Sprzedaż online w Unii Europejskiej również wzrosła, jednak nieco mniej – o 1,4%. Szacuje się, że tegoroczny Cyber Week przyniesie 51 miliardów dolarów globalnej sprzedaży, w porównaniu z 48,4 miliarda dolarów w 2023 roku.
Sztuczna inteligencja i agenci wygenerowali 14,1 mld USD globalnej sprzedaży online w Czarny Piątek.
- Wykorzystanie funkcji GenAI wzrosło o 6% w Czarny Piątek, w porównaniu z poprzednim tygodniem.
- W pierwszej połowie Cyber Week sprzedawcy detaliczni korzystający z GenAI w swoich usługach odnotowali o 9% wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do sprzedawców detalicznych, którzy tego nie robią.
- Globalne rabaty w Czarny Piątek spadły o 3% rok do roku, osiągając średni poziom przeceny na poziomie 27% .
- W Czarny Piątek aż 80% globalnego ruchu pochodziło z urządzeń mobilnych.
- Zakupy ze smartfonów stanowiły 69% wszystkich zamówień, w porównaniu z 68% w 2023 roku.
- Wzrost liczby konsumentów dokonujących transakcji z telefonów jest prawdopodobnie spowodowany rozpowszechnieniem portfeli mobilnych, które wzrosły o 41% rok do roku.
- Działy marketingu wykorzystały fakt, że klienci kupują przede wszystkim na smartfonach i w Czarny Piątek zwiększyły liczbę wiadomości mobilnych w stosunku do tradycyjnych wiadomości e-mail.
- Liczba wysłanych wiadomości e-mail nie zmieniła się rok do roku, podczas gdy liczba wysłanych wiadomości push i sms wzrosła o 15%.
- Kupujący zwrócili się w stronę urządzeń mobilnych do przeglądania i kupowania, masowo korzystali również z nowych cyfrowych kanałów obsługi klienta wspieranych przez sztuczną inteligencję.
- Wykorzystanie usług czatu online z obsługą sztucznej inteligencji wzrosło o 31% rok do roku w Czarny Piątek.
- Kanały mediów społecznościowych wygenerowały 10% całego globalnego ruchu, bez zmian rok do roku.
Najbardziej rosnące branże podczas tegorocznego Black Friday na świecie:
1. Luksusowe torebki (+23%)
2. Sprzęt AGD (+18%)
3. Wystrój wnętrz, sztuka i dekoracje (+17%)
4. Torby i bagaż (+16%)
Branże, w których zaobserwowano największe obniżki cen:
1. Makijaż (39%)
2. Pielęgnacja skóry (35%)
3. Odzież (ogólnie) (34%)
Najbardziej rosnące branże Black Friday w UE:
1. Zdrowie i uroda (w tym makijaż, pielęgnacja skóry i włosów) (13%)
2. Obuwie i torebki (6%)
3. Żywność i napoje (3%)
Branże w UE z najwyższą średnią stopą dyskontową:
1. Odzież (ogólnie) (26%)
2. Zdrowie i uroda (w tym makijaż, pielęgnacja skóry i włosów) (24%)
3. Elektronika i zabawki (21%)
- Tak jak przewidywaliśmy, łowcy okazji wstrzymali się do Czarnego Piątku. Nasze dane pokazują, że luksusowe torebki i sprzęt AGD – kategorie z wyższymi cenami – były gwiazdami zakupów w tym roku, nawet przy dość skromnych rabatach – skomentowała Caila Schwartz, dyrektor Consumer Insights w Salesforce.
- Wykorzystując wartość sztucznej inteligencji i rozmów z agentami, sprzedawcy detaliczni są lepiej przygotowani do zaspokajania potrzeb swoich klientów i zachęcania ich do zakupu. Cyfrowi sprzedawcy detaliczni, którzy wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję i agentów w obsłudze klienta, odnotowali o 9% wyższy współczynnik konwersji w porównaniu z tymi, którzy tego nie robią. Z perspektywy branży, która często martwi się marżami, zwłaszcza przed rosnącymi kosztami w 2025 r., ten procentowy wzrost jest przełomowy – dodała Caila Schwartz.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.