Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o 5% rok do roku na całym świecie, osiągając wartość 74,4 mld USD. Sprzedaż online w Unii Europejskiej również wzrosła, jednak nieco mniej – o 1,4%. Szacuje się, że tegoroczny Cyber Week przyniesie 51 miliardów dolarów globalnej sprzedaży, w porównaniu z 48,4 miliarda dolarów w 2023 roku.
Sztuczna inteligencja i agenci wygenerowali 14,1 mld USD globalnej sprzedaży online w Czarny Piątek.
- Wykorzystanie funkcji GenAI wzrosło o 6% w Czarny Piątek, w porównaniu z poprzednim tygodniem.
- W pierwszej połowie Cyber Week sprzedawcy detaliczni korzystający z GenAI w swoich usługach odnotowali o 9% wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do sprzedawców detalicznych, którzy tego nie robią.
- Globalne rabaty w Czarny Piątek spadły o 3% rok do roku, osiągając średni poziom przeceny na poziomie 27% .
- W Czarny Piątek aż 80% globalnego ruchu pochodziło z urządzeń mobilnych.
- Zakupy ze smartfonów stanowiły 69% wszystkich zamówień, w porównaniu z 68% w 2023 roku.
- Wzrost liczby konsumentów dokonujących transakcji z telefonów jest prawdopodobnie spowodowany rozpowszechnieniem portfeli mobilnych, które wzrosły o 41% rok do roku.
- Działy marketingu wykorzystały fakt, że klienci kupują przede wszystkim na smartfonach i w Czarny Piątek zwiększyły liczbę wiadomości mobilnych w stosunku do tradycyjnych wiadomości e-mail.
- Liczba wysłanych wiadomości e-mail nie zmieniła się rok do roku, podczas gdy liczba wysłanych wiadomości push i sms wzrosła o 15%.
- Kupujący zwrócili się w stronę urządzeń mobilnych do przeglądania i kupowania, masowo korzystali również z nowych cyfrowych kanałów obsługi klienta wspieranych przez sztuczną inteligencję.
- Wykorzystanie usług czatu online z obsługą sztucznej inteligencji wzrosło o 31% rok do roku w Czarny Piątek.
- Kanały mediów społecznościowych wygenerowały 10% całego globalnego ruchu, bez zmian rok do roku.
Najbardziej rosnące branże podczas tegorocznego Black Friday na świecie:
1. Luksusowe torebki (+23%)
2. Sprzęt AGD (+18%)
3. Wystrój wnętrz, sztuka i dekoracje (+17%)
4. Torby i bagaż (+16%)
Branże, w których zaobserwowano największe obniżki cen:
1. Makijaż (39%)
2. Pielęgnacja skóry (35%)
3. Odzież (ogólnie) (34%)
Najbardziej rosnące branże Black Friday w UE:
1. Zdrowie i uroda (w tym makijaż, pielęgnacja skóry i włosów) (13%)
2. Obuwie i torebki (6%)
3. Żywność i napoje (3%)
Branże w UE z najwyższą średnią stopą dyskontową:
1. Odzież (ogólnie) (26%)
2. Zdrowie i uroda (w tym makijaż, pielęgnacja skóry i włosów) (24%)
3. Elektronika i zabawki (21%)
- Tak jak przewidywaliśmy, łowcy okazji wstrzymali się do Czarnego Piątku. Nasze dane pokazują, że luksusowe torebki i sprzęt AGD – kategorie z wyższymi cenami – były gwiazdami zakupów w tym roku, nawet przy dość skromnych rabatach – skomentowała Caila Schwartz, dyrektor Consumer Insights w Salesforce.
- Wykorzystując wartość sztucznej inteligencji i rozmów z agentami, sprzedawcy detaliczni są lepiej przygotowani do zaspokajania potrzeb swoich klientów i zachęcania ich do zakupu. Cyfrowi sprzedawcy detaliczni, którzy wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję i agentów w obsłudze klienta, odnotowali o 9% wyższy współczynnik konwersji w porównaniu z tymi, którzy tego nie robią. Z perspektywy branży, która często martwi się marżami, zwłaszcza przed rosnącymi kosztami w 2025 r., ten procentowy wzrost jest przełomowy – dodała Caila Schwartz.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.