Wzrost przychodów Miraculum w marcu o 32 proc. r/r

Przychody netto ze sprzedaży notowanej na Głównym Rynku GPW firmy kosmetycznej Miraculum wyniosły w marcu 4,7 mln zł, czyli o 32 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Narastająco, spółka wypracowała 14,5 mln zł przychodów, czyli o 37 proc. więcej niż w okresie od stycznia do marca 2022 r. W minionym zostały zrealizowane dostawy do partnerów między innymi z Hiszpanii, Mołdawii i Jordanii. Przedstawiciele firmy uczestniczyli również w targach Cosmoprof w Bolonii, co powinno przełożyć się na kolejne zagraniczne kontrakty.
W marcu Miraculum odnotowało kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w niemal każdym kanale sprzedaży. Kanał nowoczesny wygenerował 2,2 mln zł przychodów co oznacza wzrost o 47 proc. r/r. Sprzedaż na eksport w marcu wyniosła 1,2 mln zł – jest to wzrost względem marca 2022 r. o 51 proc.
- Cieszymy się, że nasze kosmetyki zyskują uznanie klientów w kraju, ale też są coraz bardziej rozpoznawalne zagranicą. Najlepszą drogą do pozyskania nowych kontraktów jest uczestnictwo w imprezach targowych. Za nami bardzo udane targi w Bolonii, już w maju wybieramy się do Kazachstanu na Central Asia Beauty Expo, w czerwcu natomiast Miraculum zaprezentuje się podczas targów Slavic B2Beauty w Kielcach. Jesteśmy przekonani, że podjęte działania przełożą się na dalszą dywersyfikację kierunków sprzedaży na eksport i zwiększą bazę Klientów – komentuje Marek Kamola, członek zarządu Miraculum.
Narastająco, nowoczesny kanał sprzedaży wygenerował 6,8 mln zł, co oznacza wzrost o 43 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Od stycznia do marca sprzedaż eksportowa wyniosła 3,5 mln zł (wzrost o 44 proc. r/r). W omawianym okresie, sprzedaż internetowa wygenerowała przychów na poziomie 0,1 mln zł – jest to o 69 proc więcej niż rok wcześniej.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.