Komunikaty PR

Żabka inspiruje i motywuje

2023-03-14  |  10:30
Biuro prasowe

Żabka chętnie wspiera inicjatywy edukacyjne. Eksperci firmy, w ramach wolontariatu pracowniczego, dzielą się z uczniami swoją wiedzą i doświadczeniem, zwłaszcza z obszarów: nowe technologie, logistyka czy zaawansowana analityka. W ramach projektu „Drogi do biznesu”, realizowanego wspólnie z VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Żabka objęła patronat nad ekonomiczną klasą akademicką i wspólnie z jej uczniami pracuje nad projektem promującym społecznie równość wynagrodzeń. Współpraca ma na celu także poszerzenie wiedzy ludzi młodych z zakresu przedsiębiorczości oraz pobudzenie w nich proprzedsiębiorczych postaw.

Współpracując z uczelniami wyższymi i szkołami, budujemy wizerunek społecznie odpowiedzialnego lidera oraz docieramy do osób chętnych i gotowych związać swoją przyszłość zawodową z naszą firmą. To właśnie jeden z celów projektu „Drogi do biznesu” realizowanego z poznańskim VIII Liceum Ogólnokształcącym. Mamy także nadzieję, że dzięki „Przedsiębiorczym czwartkom” czy „Klasie patronackiej” uda nam się rozbudzić w młodych ludziach przedsiębiorcze postawy, poszerzyć ich wiedzę na ten temat oraz zachęcić, by w przyszłości bez obaw realizowali swoje marzenia zawodowe, także te o własnym biznesie – mówi Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu, Obszar Strategii Personalnej Grupy Żabka.

Klasa patronacka, spotkania eksperckie i warsztaty

W ramach projektu „Drogi do biznesu” Żabka objęła patronatem ekonomiczną klasę akademicką 3d, a eksperci sieci wspierają jej uczniów w realizacji projektu społecznego „Równość płac w organizacjach biznesowych”. Projekt obejmuje także „Przedsiębiorcze czwartki”, czyli organizowane raz w miesiącu spotkania licealistów z przedstawicielami Żabki. W ich trakcie eksperci sieci dzielą się z uczniami swoją wiedzą i doświadczeniem, kreślą także ścieżkę rozwoju zawodowego. Odbyły się już dwa spotkania eksperckie: z Katarzyną Słabowską, dyrektor departamentu logistyki w Żabka Polska oraz Pawłem Grabowskim, Dyrektorem Rozwiązań Bezobsługowych w Żabce Future.

23 lutego i 9 marca odbyły się spotkania przedstawicieli Żabki z uczniami VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. „Przedsiębiorczy czwartek” poprowadziła dyrektor logistyki Żabki – Katarzyna Słabowska, która profesjonalnie, kompetentnie, a jednocześnie w sposób zrozumiały dla młodzieży wyjaśniła tajniki logistyki firmy, natomiast Paweł Grabowski opowiedział o unikatowym na skalę światową koncepcie sklepów autonomicznych Żabka Nano. Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali prelegentów, a gromkie brawa na koniec były wyrazem ich uznania. Jestem przekonana, że każdy z obecnych wyniósł z tych spotkań cenną wiedzę praktyczną – mówi Dorota Koźlik, opiekunka projektu, nauczycielka VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W ramach projektu planowany jest też „Dzień przedsiębiorczości z Żabką”, czyli zorganizowane w centrali Żabki warsztaty dla uczniów oraz wizyta w jednym z centrów logistycznych sieci. Eksperci Żabki z obszarów digital i IT będą się także opiekowali grupą uczniów pasjonatów realizujących projekty cyfrowe.

8 godzin w miesiącu na wolontariat

W ramach wolontariatu pracowniczego każdy pracownik Żabki może przeznaczyć do 8 godzin w miesiącu na pomaganie innym w czasie godzin pracy. Pracownicy Żabki angażowali się już w wolontariat m.in. na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej, Polskiego Czerwonego Krzyża czy w działania pomocowe na rzecz uchodźców z Ukrainy. Mieli także możliwość uczestniczenia w wyjątkowej akcji „Paczka z uśmiechem”, pakując paczki z prezentami dla potrzebujących dzieci znajdujących się pod opieką m.in.: Fundacji Drużyny Szpiku, Fundacji Happy Kids, Fundacji In_Spire, Stowarzyszenia Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich, a także małych pacjentów w poznańskich szpitalach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.