Komunikaty PR

Żabka Nano w USA? Yes, we can!

2023-01-16  |  11:15
Biuro prasowe

Grupa Żabka na zaproszenie firmy Microsoft bierze udział w konferencji NRF 2023 Retail’s Big Show w Nowym Jorku – największej na świecie imprezie wystawienniczej dla firm z branży handlu detalicznego. Żabka Nano – koncept sklepu autonomicznego, który od ponad półtora roku rozwijany jest w ramach Żabki Future – zostanie zaprezentowany na stoisku firmy Microsoft. Konferencja NRF odbywa się w Nowym Jorku w dniach: 15–17 stycznia 2023 r.

Konferencja NRF Retail's Big Show to jedno z najważniejszych wydarzeń dla przedstawicieli świata handlu detalicznego. Sesje z udziałem prelegentów, uzupełnione ofertą wystawienniczą tworzą platformę wymiany informacji i doświadczeń na temat najnowszych trendów wpływających na kierunki rozwoju sektora retail na świecie. W tym roku w ramach wydarzenia odbędzie się ponad 175 sesji z udziałem ponad 350 prelegentów, zaprezentuje się także ponad 800 wystawców.

Udział w tym prestiżowym wydarzeniu, jakim bez wątpienia jest NRF Retail’s Big Show, to dla nas nie tylko szansa na nawiązanie nowych partnerstw, ale także możliwość zaprezentowania Żabki jako jednej z najbardziej innowacyjnych na świecie firm z branży handlowej. Warszawa, za sprawą naszego konceptu, stała się światową stolicą sklepów autonomicznych, dlatego cieszę się, że mamy okazję zaprezentować ten projekt globalnej publiczności. Chcemy pokazać, jak tworzone przez nas we współpracy z partnerami nowoczesne technologie ułatwiają życie i uwalniają czas naszych klientów – powiedział Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Prezentowany w trakcie NRF autonomiczny sklep Żabka Nano dostępny jest dla zarejestrowanych uczestników targów od 15 do 17 stycznia br. Żabka Nano jest unikalnym w skali świata przedsięwzięciem, które jest połączeniem sklepu fizycznego z cyfrowym. Innowacyjny koncept, pozwala na szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów. Sklepy działają w kilku formatach, takich jak: samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store. Każdy z nich wykorzystuje technologię opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi i wykorzystuje platformę Microsoft Azure. Pierwszy sklep Żabka Nano powstał w czerwcu 2021 roku w Poznaniu. Obecnie Grupa Żabka zarządza największą siecią sklepów autonomicznych w Europie, która liczy ponad 50 placówek.

Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą Microsoft i Grupą Żabka na największej imprezie handlowej na świecie. Zważywszy na to, że ostatnio liczba sklepów Żabka Nano, wspieranych rozwiązaniami AiFi, przekroczyła 50, można stwierdzić, że szybko rośnie zapotrzebowanie na autonomiczną realizację transakcji w sklepach spożywczych. Jesteśmy dumni, że udowodniliśmy naszą zdolność do wdrażania sklepów autonomicznych w rekordowym tempie we współpracy z Żabką – powiedział Steve Carlin, CEO AiFi.

Przedstawiciele Grupy Żabka o transformacji cyfrowej, jaka trwa w sieci od 2016 r., rozmawiali także podczas części merytorycznej wydarzenia. 15 stycznia Tomasz Blicharski opowiadał m.in. o koncepcie Żabka Nano w trakcie sesji BIG Ideas „Resilient retail. Achieve more with Microsoft Cloud for Retail”. Sesję poprowadziła Shelley Bransten, Global Corporate Vice President, Retail & Consumer Goods Industries w Microsoft.

Technologia cyfrowa, która umożliwia korzystanie z takich doświadczeń jak autonomiczne sklepy, jest tym, co odróżnia dobrze prosperujących sprzedawców detalicznych od tych, którzy zostają w tyle – powiedziała Shelley Bransten, Global Corporate Vice President, Retail & Consumer Goods Industries w Microsoft. – Cieszymy się z tego, że we współpracy z partnerem firmy Microsoft, firmą AiFi,  możemy zaprezentować pozbawione kas rozwiązanie dla sklepów Żabka Nano na targach NRF 2023 i pokazać globalnej branży detalicznej, jakie rozwiązania są dostępne dla autonomicznych sklepów dzięki udanemu wdrożeniu w Żabce.

Żabka Nano stawia na technologiczne przyspieszenie

Funkcjonowanie Żabki Nano jest możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, z którymi klient ma kontakt już przy wejściu do sklepu. Wstęp do wnętrza placówki jest możliwy po przyłożeniu karty płatniczej do terminala. Po wykonaniu tej czynności drzwi otwierają się automatycznie.

W sklepie klient wybiera interesujące go produkty i… wychodzi. To takie proste! Zamontowany w Żabce Nano system kamer, działający w oparciu o algorytmy i machine learning, identyfikuje zdjęte z półek produkty, nalicza odpowiednią kwotę i automatycznie finalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu karty płatniczej.

Więcej informacji na temat konceptu można znaleźć pod linkiem: https://zabkagroup.com/convenience/nano/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.