Żabka rozwija kompetencje franczyzobiorców poprzez innowacyjny konkurs biznesowy
Lider polskiego rynku franczyzowego po raz kolejny udowadnia, że rozwój przedsiębiorczości jest jednym z filarów działalności Grupy Żabka. W ramach prowadzonego przez firmę programu Akademia Przedsiębiorczości zorganizowano unikalne szkolenie menedżerskie dla najbardziej zaangażowanych franczyzobiorców. Wydarzenie odbyło się w formie konkursu biznesowego z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych firmy Revas, łącząc teorię zarządzania z praktyką w angażującym środowisku wirtualnym.
Żabka to jedna z najdynamiczniej rozwijających się sieci franczyzowych w Polsce, która liczy ponad 10 900 sklepów w całym kraju. Firma dba o rozwój swoich franczyzobiorców i mocno stawia na inicjatywy podnoszące ich poziom kompetencji przedsiębiorczych. Znakomitym przykładem wsparcia edukacyjnego franczyzobiorców jest Akademia Przedsiębiorczości – autorska inicjatywa Żabki prowadzona przy wsparciu partnerów takich jak Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej i I'GS In Good Strategy Moniki Ferreiry. Dzięki bezpłatnym szkoleniom z zakresu HR, sprzedaży, podatków i finansów, uczestnicy zdobywają wiedzę na temat zarządzania własnym sklepem na wymagającym rynku detalicznym.
Jedną z najnowszych inicjatyw prorozwojowych było innowacyjne szkolenie menedżerskie w formie konkursu biznesowego skierowanego do najbardziej aktywnych absolwentów Akademii Przedsiębiorczości. Podczas pięciu tygodni szkolenia online 26 uczestników wcieliło się w role menedżerów wirtualnych biur podróży. Podejmowali decyzje strategiczne w takich obszarach jak zarządzanie zespołem, inwestycje czy optymalizacja oferty, a nad efektami ich starań czuwali trenerzy firmy Revas, którzy przeprowadzali symulację.
– Wierzymy, że przedsiębiorczości można i trzeba uczyć w sposób praktyczny, bo to najlepsza droga do przygotowania na wyzwania świata biznesu. Naszym celem jest pokazanie, jak cenną rolę odgrywa analityka biznesowa w osiąganiu sukcesu – powiedział Wojciech Pitura, prezes zarządu Revas.
Szkolenie zyskało uznanie wśród uczestników, którzy podkreślali jego wartość w rozwijaniu praktycznych kompetencji menedżerskich.
– Udział w symulacji biznesowej był dla mnie bezpiecznym polem do eksperymentowania i odkrywania nowych mechanizmów zarządzania. W wirtualnym środowisku mogłam zaryzykować, zaufać intuicji i sprawdzić efekty, nie obawiając się konsekwencji w realnym biznesie. To nie tylko niezwykle wartościowe narzędzie edukacyjne, ale także okazja do refleksji nad własnymi mocnymi i słabszymi stronami. Wyciągnięte wnioski pozwolą mi lepiej zarządzać zarówno sobą, jak i moim zespołem – mówi Katarzyna Zagańczyk-Gryglas, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z podwarszawskiego Legionowa.
Finał programu odbył się 21 listopada w Centrum Logistycznym Żabki w Nadarzynie. Najlepsi uczestnicy rywalizowali w zespołach nad symulacją „Sklep elektro”, rozwijając przy tym umiejętności strategicznego myślenia, analizy danych i komunikacji w grupie. Wydarzenie miało nie tylko walor edukacyjny, ale także integracyjny, umożliwiając wymianę doświadczeń i budowanie relacji wśród franczyzobiorców.
– Rozwój to fundament działalności każdego przedsiębiorcy. Nowe kompetencje przekładają się nie tylko na lepsze wyniki finansowe, ale także na naszą atrakcyjność w relacjach biznesowych – zarówno z pracownikami, jak i klientami czy kontrahentami. Akademia Przedsiębiorczości i jej inicjatywy oferują nam wiedzę, która z czasem procentuje i staje się trwałą przewagą konkurencyjną – dodaje Katarzyna Zagańczyk-Gryglas, franczyzobiorczyni sklepu Żabka.
Rozwój i edukacja franczyzobiorców jest integralną częścią strategii Żabki. Innowacyjne szkolenia, takie jak konkurs biznesowy z symulacjami, to doskonały przykład nowoczesnego podejścia do edukacji przedsiębiorczej, które buduje silne fundamenty dla dalszego rozwoju sieci i jej partnerów.
Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza. Jeśli masz pytania i chciałbyś porozmawiać z franczyzobiorcami prowadzącymi swoje sklepy w Twojej okolicy, wejdź na https://www.zabka.pl/franczyzobiorcy-ambasadorzy/ i poszukaj kontaktu do przedsiębiorcy.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.