Żabka rozwija kompetencje franczyzobiorców poprzez innowacyjny konkurs biznesowy
Lider polskiego rynku franczyzowego po raz kolejny udowadnia, że rozwój przedsiębiorczości jest jednym z filarów działalności Grupy Żabka. W ramach prowadzonego przez firmę programu Akademia Przedsiębiorczości zorganizowano unikalne szkolenie menedżerskie dla najbardziej zaangażowanych franczyzobiorców. Wydarzenie odbyło się w formie konkursu biznesowego z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych firmy Revas, łącząc teorię zarządzania z praktyką w angażującym środowisku wirtualnym.
Żabka to jedna z najdynamiczniej rozwijających się sieci franczyzowych w Polsce, która liczy ponad 10 900 sklepów w całym kraju. Firma dba o rozwój swoich franczyzobiorców i mocno stawia na inicjatywy podnoszące ich poziom kompetencji przedsiębiorczych. Znakomitym przykładem wsparcia edukacyjnego franczyzobiorców jest Akademia Przedsiębiorczości – autorska inicjatywa Żabki prowadzona przy wsparciu partnerów takich jak Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej i I'GS In Good Strategy Moniki Ferreiry. Dzięki bezpłatnym szkoleniom z zakresu HR, sprzedaży, podatków i finansów, uczestnicy zdobywają wiedzę na temat zarządzania własnym sklepem na wymagającym rynku detalicznym.
Jedną z najnowszych inicjatyw prorozwojowych było innowacyjne szkolenie menedżerskie w formie konkursu biznesowego skierowanego do najbardziej aktywnych absolwentów Akademii Przedsiębiorczości. Podczas pięciu tygodni szkolenia online 26 uczestników wcieliło się w role menedżerów wirtualnych biur podróży. Podejmowali decyzje strategiczne w takich obszarach jak zarządzanie zespołem, inwestycje czy optymalizacja oferty, a nad efektami ich starań czuwali trenerzy firmy Revas, którzy przeprowadzali symulację.
– Wierzymy, że przedsiębiorczości można i trzeba uczyć w sposób praktyczny, bo to najlepsza droga do przygotowania na wyzwania świata biznesu. Naszym celem jest pokazanie, jak cenną rolę odgrywa analityka biznesowa w osiąganiu sukcesu – powiedział Wojciech Pitura, prezes zarządu Revas.
Szkolenie zyskało uznanie wśród uczestników, którzy podkreślali jego wartość w rozwijaniu praktycznych kompetencji menedżerskich.
– Udział w symulacji biznesowej był dla mnie bezpiecznym polem do eksperymentowania i odkrywania nowych mechanizmów zarządzania. W wirtualnym środowisku mogłam zaryzykować, zaufać intuicji i sprawdzić efekty, nie obawiając się konsekwencji w realnym biznesie. To nie tylko niezwykle wartościowe narzędzie edukacyjne, ale także okazja do refleksji nad własnymi mocnymi i słabszymi stronami. Wyciągnięte wnioski pozwolą mi lepiej zarządzać zarówno sobą, jak i moim zespołem – mówi Katarzyna Zagańczyk-Gryglas, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z podwarszawskiego Legionowa.
Finał programu odbył się 21 listopada w Centrum Logistycznym Żabki w Nadarzynie. Najlepsi uczestnicy rywalizowali w zespołach nad symulacją „Sklep elektro”, rozwijając przy tym umiejętności strategicznego myślenia, analizy danych i komunikacji w grupie. Wydarzenie miało nie tylko walor edukacyjny, ale także integracyjny, umożliwiając wymianę doświadczeń i budowanie relacji wśród franczyzobiorców.
– Rozwój to fundament działalności każdego przedsiębiorcy. Nowe kompetencje przekładają się nie tylko na lepsze wyniki finansowe, ale także na naszą atrakcyjność w relacjach biznesowych – zarówno z pracownikami, jak i klientami czy kontrahentami. Akademia Przedsiębiorczości i jej inicjatywy oferują nam wiedzę, która z czasem procentuje i staje się trwałą przewagą konkurencyjną – dodaje Katarzyna Zagańczyk-Gryglas, franczyzobiorczyni sklepu Żabka.
Rozwój i edukacja franczyzobiorców jest integralną częścią strategii Żabki. Innowacyjne szkolenia, takie jak konkurs biznesowy z symulacjami, to doskonały przykład nowoczesnego podejścia do edukacji przedsiębiorczej, które buduje silne fundamenty dla dalszego rozwoju sieci i jej partnerów.
Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza. Jeśli masz pytania i chciałbyś porozmawiać z franczyzobiorcami prowadzącymi swoje sklepy w Twojej okolicy, wejdź na https://www.zabka.pl/franczyzobiorcy-ambasadorzy/ i poszukaj kontaktu do przedsiębiorcy.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.