Komunikaty PR

Zredukuj faktury za prąd nawet o 94% - technologią w koszty prowadzania sklepów

2023-01-25  |  11:38
Biuro prasowe

Rosnąca lawinowo liczba przypadków kradzieży w punktach sprzedaży detalicznej nie zamierza zatrzymać się wraz z nadejściem nowego roku. Świadomi tego procederu sprzedawcy poszukują więc skutecznych, ale także efektywnych kosztowo rozwiązań pozwalających zabezpieczać ich sklepy. Wraz z planem implementacji nowoczesnych systemów antykradzieżowych pojawia się obawa o koszty energii związane z instalacją licznych urządzeń elektrycznych - zwłaszcza w czasach, gdy wystawiane przedsiębiorcom przez dostawców energii rachunki potrafią wprawić w osłupienie. Jak się okazuje, jest ona jednak bezpodstawna, gdy postawimy na właściwą technologię.

O tym, jak istotne staje się, w dobie bardzo wysokich cen energii, redukowanie jej zużycia przez stosowane w sklepach urządzenia świadczą koszty prądu generowane przez rozwiązania elektromagnetyczne. Checkpoint Systems opracował autorski kalkulator kosztów do porównania zużycia energii elektrycznej przez elektromagnetyczne (EM) oraz radiowe (RF) technologie antykradzieżowe. Już przy założeniu, że w sklepie funkcjonuje 10 tego typu anten, roczny koszt energii elektrycznej w przypadku anten radiowych (RF) będzie niższy nawet o 94% w porównaniu do anten elektromagnetycznych (EM). Czyli, z poziomu prawie 17 766 zł spadnie do niespełna 1065 zł.

Choć obserwując wskaźnik inflacji możemy powiedzieć dziś o pierwszych sygnałach jej lekkiego wstrzymania, trudno oczekiwać, ażeby te śladowe zmiany jakkolwiek poprawiły sytuację w handlu. Przed sprzedawcami detalicznymi kolejny rok niełatwej walki z rosnącymi kosztami działalności, redukcją marż, oczekiwaniami płacowymi czy nieuczciwymi konsumentami. Do tej listy trzeba niestety dodać także rachunki za energię elektryczną.

 

Prąd na wagę złota

Przedsiębiorstwa handlowe jeszcze w ubiegłym roku licznie wskazywały na problem z lawinowo rosnącymi kosztami energii elektrycznej. Znane są przypadki prognoz sprzedawców, z których wynikało, że będą musieli stawić czoła podwyżkom osiągającym nawet 500%. Takich wyliczeń dokonała jedna z sieci sklepów w Polsce. Wynika z nich, że wartość jej faktur za prąd wzrośnie z poziomu 4 tys. do aż 14 tys. złotych miesięcznie[1]. Już w przypadku mniejszych sklepów, energia stanowi kilkanaście procent ogółu kosztów działalności, zaś po podwyżkach odsetek ten może urosnąć do kilkudziesięciu procent, przekonywał wiceprezes Polskiej Izby Handlu, Maciej Ptaszyński[2].

Oczywiście, im większa skala biznesu, a więc im większy sklep, czy też im liczniejsza w placówki sieć handlowa, tym wyższe będą koszty energii. Naturalnym efektem takiego stanu rzeczy jest poszukiwanie oszczędności w kwestii zużycia energii na wiele sposobów: od redukcji oświetlenia w sklepach, czy na parkingach i wyłączanie podświetlenia logotypów sieci przez odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, po instalację paneli fotowoltaicznych na dachach budynków[3].

 – Kolejnym obszarem o dużej perspektywie ograniczenia zużycia energii elektrycznej są systemy antykradzieżowe i stosowane w nich anteny zabezpieczające. Zdajemy sobie sprawę zarówno z faktu, iż rośnie zainteresowanie sprzedawców detalicznych instalacją rozwiązań ograniczających straty, jak i z presji cenowej związanej z kosztami energii. Stąd też, postanowiliśmy opracować kalkulator zużycia prądu i porównać wydajność energetyczną rozwiązań antykradzieżowych w dwóch dostępnych na rynku technologiach, uświadamiając przedstawicielom branży handlowej, jak znaczne mogą być różnice i jak wiele zależy tutaj od wyboru konkretnego systemu – tłumaczy Robert Głażewski, Business Unit Director w Checkpoint Systems.

 

Antykradzieżowo i antykosztowo

Analiza Checkpoint Systems zakłada, że liczba dni roboczych sklepu wynosi 315, wyłączając święta i niedziele niehandlowe, zaś przyjęta orientacyjnie stawka za kilowatogodzinę to 0,94 zł. Decydujące znaczenie ma znaczna różnica w zużyciu energii pomiędzy antenami elektromagnetycznymi, a radiowymi. W przypadku anten elektromagnetycznych jest to 250W na godzinę, zaś dla anten radiowych zaledwie 15W. Zakładając, że w obiekcie handlowym działa 10 anten antykradzieżowych, ten korzystający z urządzeń w technologii EM zapłaci za energię 56,40 zł dziennie, zaś ten który wdrożył anteny radiowe RF zaledwie 3,38 zł.  Miesięcznie jest to już odpowiednio do 1480 zł oraz 88 zł, zaś rocznie różnica ta jest już diametralna – 17 766 zł vs 1065 zł.

 – Oczywiście, oszczędności należy także pomnożyć przez liczbę sklepów funkcjonujących w ramach sieci, a wówczas sięgają one ogromnych kwot. Trzeba także podkreślić, że redukcja kosztów energii to nie jedyna korzyść z instalacji systemu radiowego. Technologia anten radiowych RF przez cały czas się rozwija i łatwo przejść do systemu RFID, zintegrować z całym systemem identyfikacji towarów w ramach sklepu, a przez to uzyskać kompleksową widoczność stanu produktów, łatwiejszą weryfikację terminów przydatności artykułów spożywczych, czy usprawnić sprzedaż nadmiarowych towarów z magazynu. W przypadku artykułów wyposażonych w znaczniki RFID już na etapie produkcji odchodzi także sporo pracy i czasu, które pracownicy musieliby poświęcić na ręczne zabezpieczanie każdego produktu w sklepie – dodaje Maciej Kowalczyk, Sales Manager z Checkpoint Systems.

 


[1] https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/ceny-pradu-dla-sklepow-w-rok-prawie-500-proc-w-gore-mamy-stanowisko-dostawcy,110792.html

[2] https://www.money.pl/firma/wiadomosci/albo-mocna-podwyzka-cen-albo-widmo-bankructwa-dramatyczny-apel-branzy-handlowej-6811614226025056a.html

[3] https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sklepy-oszczedzanie-energia-jak-to-robia

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.