Komunikaty PR

Hillebrand rozwija zrównoważone łańcuchy dostaw dla branży beverage

2020-07-21  |  15:00
Biuro prasowe

Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, zwiększa zaangażowanie w działania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonych łańcuchów dostaw. Firma wyznaczyła sobie konkretne cele ukierunkowane na ekologicznie rozwiązania w zakresie masowego transportu płynów z wykorzystaniem elastycznych zbiorników - flexitanków.

Działania na rzecz ochrony środowiska wpisane są w strategię odpowiedzialnego biznesu Hillebrand. Wśród celów, jakie postawiła sobie firma, jest zmniejszenie o 45 proc. emisji CO2 na jeden kontener do 2025 roku (w stosunku do 2008 r.), recykling 75 proc. wszystkich własnych flexitanków do 2022 roku i odzyskanie 75 proc. grodzi zabezpieczających w roku 2021.  Obecnie 95 proc. flexitanków do transportu wina dostarczanych do Wielkiej Brytanii lub Australii poddawanych jest mechanicznemu recyklingowi i ponownie wykorzystywanych. Hillebrand będzie współpracować na zasadach partnerstwa z największymi firmami zajmującymi się gospodarką odpadami. To ma ułatwić operatorowi przygotowanie rozwiązań w zakresie odzysku i recyklingu flexitanków na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym. Firma będzie angażować się też w projekty (platformy) związane z recyklingiem poliolefin i opracowywaniem nowych technologii odzysku.

Flexitanki a ISO tanki– wskaźniki emisji CO2

Hillebrand nawiązał współpracę partnerską z firmą Carbon Footprint Ltd, specjalizującą się w doradztwie środowiskowym, aby zbadać emisję CO2 flexitanków podczas całego cyklu ich użytkowania, z uwzględnieniem materiału, z którego są wykonane oraz metod utylizacji i odzysku. Do badań użyto czterech rodzajów własnych flexitanków Hillebranda o pojemności 24 tys. litrów. Porównano je z ISO tankami o tej samej pojemności. Pod uwagę brane były te same miejsca odbioru i dostaw, a także i to, że okres użytkowania ISO tanka wynosi 82,5 cykli.

Uśredniając przebieg tras i realizacji tej samej dostawy, flexitanki firmy Hillebrand odpowiadały za emisję ok. 6 061 kg CO2, podczas gdy ISO tanki ok. 6 702 kg CO2. To pokazuje, że flexitanki mają mniejszy wpływ na środowisko w zakresie emisji CO2. W badaniu stwierdzono też, że główne różnice w poziomie emisji między tymi dwoma rodzajami zbiorników wynikają z odmiennych procesów dystrybucji. Można to wytłumaczyć tym, że 20 stopowe ISO tanki są cięższe niż łączna waga flexitanka wraz z grodzią zabezpieczającą firmy Hillebrand, przy wykorzystaniu go w 20 stopowym kontenerze. Dodatkowo „ISO tanki często muszą być przewożone na dłuższych dystansach, na załadunek z depotu i z powrotem, po rozładunku", uzasadnia w raporcie Carbon Footprint, „podczas gdy 20 stopowe kontenery z flexitankami już nie, gdyż można je transportować do utylizacji zbiorczo".

Hillebrand odpowiada za utylizację własnych flexitanków. W zeszłym roku 52 proc. z nich zostało poddanych recyklingowi, głównie mechanicznemu. To wiązało się z emisją 6,75 kg CO2, niższą niż w przypadku 7,27 kg CO2, które powstały podczas czyszczenia zbiornika ISO. Jego jednorazowe umycie wymaga zużycia 2,5 tys. litrów wody i 2,5 kg detergentu.

Hillebrand wzmacnia usługi frachtu morskiego

Obecnie 90 proc. światowego handlu odbywa się za pomocą frachtu morskiego. O jego wyborze do masowych przewozów różnego rodzaju płynów decyduje wiele czynników.  Najważniejsza jest pojemność, wpływ na środowisko i koszty. Na pokładzie statku można przetransportować od 18 tys. do 30 tys. kontenerów, a w każdym kontenerze zmieści się 10 tys. butelek wina lub 24 tys. litrów dowolnej cieczy.

- Możliwość planowania z wyprzedzeniem i uwzględniania czasu przewozu towarów drogą morską nie tylko chroni środowisko naturalne, ale jest też korzystne ekonomicznie. Chcemy rozwijać usługi frachtu morskiego dla branży beverage, nie tylko w zakresie ładunków masowych. W przypadku dostaw mniejszych niż jeden kontener, rozwiązaniem jest serwis drobnicowy Hillebrand dedykowany alkoholom, obejmujący ponad 120 szlaków handlowych na świecie. Dzięki doświadczeniu w obsłudze tego rynku możemy wspierać klientów w wypełnianiu formalności i odpraw celnych, ocenie ryzyka związanego z temperaturą w czasie transportu, organizacji dostawy do portu. Doradzimy jak najlepiej ochronić ładunek przed wstrząsami termicznymi i wilgocią. Dzięki aplikacji myHillebrand nasi klienci mogą sprawdzić nie tylko status ładunku czy dokumentację, ale także dane o emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych – podsumowuje Piotr Ulatowski, Operations&Customer Service Supervisor, Hillebrand Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków.
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.