Hillebrand stawia na Wschód i rozwija centrum magazynowe w Rydze
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynkach wschodnich i azjatyckich. Po integracji biznesu w krajach byłej WNP, firma stawia na rozwój największego centrum przeładunkowego i magazynu w Rydze – bałtyckiej bramy do Rosji, na Białoruś i Ukrainę oraz rynków Azji Środkowej, w tym Kazachstanu, Uzbekistanu oraz Kirgizji.
Rosja oraz kraje regionu Azji Środkowej, które odnotowują stały wzrost konsumpcji importowanych napojów alkoholowych, stały się atrakcyjnym rynkiem zbytu dla branży beverage. To ważny kierunek rozwoju także dla firmy Hillebrand, która od ponad 175 lat specjalizuje się w jej obsłudze. Kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw między Zachodem a Wschodem odgrywa największe w regionie centrum przeładunkowe i magazynowe w Rydze, połączone z ponad 20 tys. winiarni, destylarni i browarów w Europie i na świecie. Zlokalizowane w stolicy Łotwy, dużym mieście portowym, z dobrze rozbudowaną infrastrukturą składów podatkowych i akcyzowych stanowi doskonałą bazę logistyczną i magazynową dla importerów i eksporterów. Obiekt o powierzchni 30 tys. mkw. położony jest 30 km od portu morskiego i w dość niedalekiej odległości od granicy z Rosją (ok. 900 km). Zespół Hillebrand, przy wsparciu sieci partnerów, obsługuje tu ponad 50 mln butelek różnego rodzaju alkoholi rocznie.
- Hub Ryga pełni nie tylko kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw na Wschód, ale jest też jednym z największych magazynów obsługujących branżę alkoholową i beverage w Rosji. Jego rozwój z pewnością pozwoli nam na wzmocnienie oferty usług dla polskich oraz innych europejskich eksporterów, dla których Rosja i kraje Azji Środkowej stają się coraz ważniejszymi miejscami zbytu i prowadzenia biznesu. Z drugiej strony, pomoże też otworzyć nasz rynek na nowe możliwości współpracy z eksporterami z rynków wschodnich i azjatyckich - zapowiada Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Kierunek Wschód i Azja Środkowa - wsparcie dla branży beverage
Hub Hillebrand w Rydze usprawnia obsługę dostaw eksportowych i importowych dla branży beverage, jednocześnie aktywnie wspierając klientów w rozwoju ich biznesu na rynkach wschodnich i Środkowej Azji.
Oferuje pełen zakres zintegrowanych usług logistycznych, w tym składowanie, dekonsolidację i konsolidację ładunków, banderolowanie oraz zarządzanie formalnościami celnymi. Dzięki temu importerzy i eksporterzy mogą być bardziej elastyczni, szybciej reagować na zmiany popytu, poprawić przepływy pieniężne i obniżyć koszty transportu nawet o 10 do 20 proc. Zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań w zakresie magazynowania i cross-dockingu, pozwala przyspieszać wprowadzenie towarów na rynek i tym samym skrócić czasu realizacji zamówień. Z kolei usługi o wartości dodanej, w tym etykietowanie czy opakowania specjalne, pomagają importerom i eksporterom lepiej dostosować się do potrzeb konsumentów. Zarządzanie procesami transportowymi i magazynowymi w czasie rzeczywistym umożliwiają klientom dedykowane platformy cyfrowe, takie jak myHillebrand.
Import wina i innych napojów alkoholowych do Rosji i krajów Azji Środkowej jest skomplikowany ze względu na lokalne przepisy, w tym system podatkowy i regulacje prawne. Hub w Rydze pełni też ważną funkcję zaplecza magazynowego, gdzie można przygotowywać alkohole jako wyroby akcyzowe, do wprowadzenia na rynki lokalne, tj. w zakresie banderolowania oraz różnych form etykietowania i formalności celno-podatkowych.
***
Globalna sieć logistyczna Hillebrand i jego partnerów obejmuje oddziały w 90 krajach, w tym na rynkach wschodnich, m.in. Rosji, Białorusi, krajach bałtyckich, Kazachstanie, Uzbekistanie, Gruzji i Azerbejdżanie. Operator współpracuje też z importerami i dystrybutorami z Turkmenistanu i Tadżykistanu. W sierpniu 2019 roku nastąpiła integracja oddziałów tworzących wschodni klaster Hillebrand, co zapoczątkowało nowy etap w ekspansji firmy na tych rynkach.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.