Hillebrand stawia na Wschód i rozwija centrum magazynowe w Rydze
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynkach wschodnich i azjatyckich. Po integracji biznesu w krajach byłej WNP, firma stawia na rozwój największego centrum przeładunkowego i magazynu w Rydze – bałtyckiej bramy do Rosji, na Białoruś i Ukrainę oraz rynków Azji Środkowej, w tym Kazachstanu, Uzbekistanu oraz Kirgizji.
Rosja oraz kraje regionu Azji Środkowej, które odnotowują stały wzrost konsumpcji importowanych napojów alkoholowych, stały się atrakcyjnym rynkiem zbytu dla branży beverage. To ważny kierunek rozwoju także dla firmy Hillebrand, która od ponad 175 lat specjalizuje się w jej obsłudze. Kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw między Zachodem a Wschodem odgrywa największe w regionie centrum przeładunkowe i magazynowe w Rydze, połączone z ponad 20 tys. winiarni, destylarni i browarów w Europie i na świecie. Zlokalizowane w stolicy Łotwy, dużym mieście portowym, z dobrze rozbudowaną infrastrukturą składów podatkowych i akcyzowych stanowi doskonałą bazę logistyczną i magazynową dla importerów i eksporterów. Obiekt o powierzchni 30 tys. mkw. położony jest 30 km od portu morskiego i w dość niedalekiej odległości od granicy z Rosją (ok. 900 km). Zespół Hillebrand, przy wsparciu sieci partnerów, obsługuje tu ponad 50 mln butelek różnego rodzaju alkoholi rocznie.
- Hub Ryga pełni nie tylko kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw na Wschód, ale jest też jednym z największych magazynów obsługujących branżę alkoholową i beverage w Rosji. Jego rozwój z pewnością pozwoli nam na wzmocnienie oferty usług dla polskich oraz innych europejskich eksporterów, dla których Rosja i kraje Azji Środkowej stają się coraz ważniejszymi miejscami zbytu i prowadzenia biznesu. Z drugiej strony, pomoże też otworzyć nasz rynek na nowe możliwości współpracy z eksporterami z rynków wschodnich i azjatyckich - zapowiada Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Kierunek Wschód i Azja Środkowa - wsparcie dla branży beverage
Hub Hillebrand w Rydze usprawnia obsługę dostaw eksportowych i importowych dla branży beverage, jednocześnie aktywnie wspierając klientów w rozwoju ich biznesu na rynkach wschodnich i Środkowej Azji.
Oferuje pełen zakres zintegrowanych usług logistycznych, w tym składowanie, dekonsolidację i konsolidację ładunków, banderolowanie oraz zarządzanie formalnościami celnymi. Dzięki temu importerzy i eksporterzy mogą być bardziej elastyczni, szybciej reagować na zmiany popytu, poprawić przepływy pieniężne i obniżyć koszty transportu nawet o 10 do 20 proc. Zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań w zakresie magazynowania i cross-dockingu, pozwala przyspieszać wprowadzenie towarów na rynek i tym samym skrócić czasu realizacji zamówień. Z kolei usługi o wartości dodanej, w tym etykietowanie czy opakowania specjalne, pomagają importerom i eksporterom lepiej dostosować się do potrzeb konsumentów. Zarządzanie procesami transportowymi i magazynowymi w czasie rzeczywistym umożliwiają klientom dedykowane platformy cyfrowe, takie jak myHillebrand.
Import wina i innych napojów alkoholowych do Rosji i krajów Azji Środkowej jest skomplikowany ze względu na lokalne przepisy, w tym system podatkowy i regulacje prawne. Hub w Rydze pełni też ważną funkcję zaplecza magazynowego, gdzie można przygotowywać alkohole jako wyroby akcyzowe, do wprowadzenia na rynki lokalne, tj. w zakresie banderolowania oraz różnych form etykietowania i formalności celno-podatkowych.
***
Globalna sieć logistyczna Hillebrand i jego partnerów obejmuje oddziały w 90 krajach, w tym na rynkach wschodnich, m.in. Rosji, Białorusi, krajach bałtyckich, Kazachstanie, Uzbekistanie, Gruzji i Azerbejdżanie. Operator współpracuje też z importerami i dystrybutorami z Turkmenistanu i Tadżykistanu. W sierpniu 2019 roku nastąpiła integracja oddziałów tworzących wschodni klaster Hillebrand, co zapoczątkowało nowy etap w ekspansji firmy na tych rynkach.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.