Komunikaty PR

Home office a systemy ECM – jak ułatwić pracownikom pracę zdalną?

2020-04-08  |  12:00
Biuro prasowe

W czasach, w których pozostanie w domu i zachowanie wszelkich środków ostrożności w zakresie ochrony zdrowia jest kluczowe, zapewnienie pracownikom możliwości pracy zdalnej staje się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W jaki więc sposób firmy mogą sprawić, by ich pracownicy byli tak samo wydajni poza siedzibą firmy, jak w biurze? Pomocne mogą okazać się systemy do zarządzania treścią (ECM), które pozwalają stworzyć odpowiednie środowisko do przekazywania cyfrowych informacji. Umożliwiają dzięki temu płynną realizację procesów biznesowych, wykraczających daleko poza granice domowego biura.

Aplikacje do telekonferencji oraz internetowe komunikatory to jedne z wielu narzędzi, które pozwalają pracownikom pracującym zdalnie na pozostawanie w kontakcie ze swoimi współpracownikami. „Pracodawcy powinni jednak również upewnić się, że ich pracownicy mają pełny zdalny dostęp do dokumentów i danych, dzięki którym mogą kontynuować pracę nad projektami, zapewniając przez cały czas ciągłość działalności firmy”, podkreśla Marcin Somla, Dyrektor SER Group w Polsce.

Dostęp do danych z dowolnego miejsca

W związku z tym, jak ważny jest aspekt dostępu do odpowiednich danych, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie systemów ECM. Dzięki nim, zespoły mogą kontynuować współpracę z dowolnego miejsca, niezależnie od okoliczności. Przykładem może być organizacja charytatywna Aktion Mensch, która właśnie teraz wdraża platformę ECM Doxis4, także na urządzeniach mobilnych. „W naszej organizacji zachodzą teraz głębokie zmiany. Staramy się korzystać głównie z technologii cyfrowej, a to oznacza umożliwienie wszystkim pracownikom pracy zdalnej ”, wyjaśnia Ivonne Berger, kierownik projektu DIAS i Doxis4 w Aktion Mensch.

Platforma ECM firmy Aktion Mensch zapewnia pracownikom pełen dostęp do wszystkich kluczowych informacji biznesowych, niezależnie od lokalizacji. Wnioski projektowe, korespondencja e-mail, umowy i dane dotyczące aplikacji - wszystko to jest teraz dostępne dla pracowników pracujących zdalnie. Platforma łączy informacje w taki sposób, by użytkownicy mogli łatwo filtrować dane i znajdować odpowiednie pliki. Przedstawiciele Aktion Mensch, nawet pracując z domu, mogą zatem szybko odpowiadać na zapytania i pracować nad konkretnymi aplikacjami. Warto też podkreślić, że wspomniane pliki zawierają często dane wrażliwe, np. dane osobowe, które muszą być przez cały czas chronione. Dzięki platformie ECM łatwo zarządzać dostępami do poszczególnych informacji – wiadomo, którzy użytkownicy mogą wyświetlać, edytować i usuwać dane, a wszelkie wprowadzane przez nich zmiany są rejestrowane przez system. Innymi słowy, konfiguracja platformy eliminuje ryzyko naruszeń bezpieczeństwa, nawet w przypadku pracy zdalnej.

Łatwiejsza koordynacja

Praca zdalna jest również bardzo istotnym narzędziem w sytuacji, gdy dane przedsiębiorstwo wymaga współpracy pracowników znajdujących się w różnych lokalizacjach. „Nie muszą to być tylko menedżerowie w garniturach” - wyjaśnia Oliver Saus, zastępca szefa działu IT wodociągów miejskich w Kolonii. „Nasz system zarządzania dokumentami musi spełniać trzy główne wymagania: przetwarzać pliki na komputerach stacjonarnych, umożliwiać dostęp do projektów na placach budowy oraz obsługiwać zdalne spotkania”. Inżynierowie pracujący na budowach mogą skorzystać z systemu na swoich tabletach, aby uzyskać dostęp do plików konstrukcyjnych i projektów. Jednocześnie, pracownicy biurowi używają go podczas spotkań, pobierając potrzebne dokumenty. Gdziekolwiek się znajdują, mają dostęp do bieżących informacji, mogą je edytować i angażować się w procesy biznesowe, które dzięki temu są o wiele bardziej wydajne.

Innym przykładem firmy, która wybrała mobilne rozwiązanie ECM, jest Eissmann Group Automotive, międzynarodowy dostawca elementów dla przemysłu motoryzacyjnego. Pracownicy produkcyjni Grupy Eissmann używają systemu ECM do skanowania zleceń związanych z produkcją i wysyłania obrazów do archiwum. Mowa tu m.in. o  pokrowcach na poduszki powietrzne, które zaraz po zejściu z linii produkcyjnej są fotografowane. System ECM Doxis4 automatycznie przesyła zdjęcia do archiwum, umożliwiając producentowi wykazanie zgodności ze standardami jakości i dostarczenie dowodów w przypadku wystąpienia jakichkolwiek przyszłych problemów.

Przestrzeń do współpracy

Dodatkowo, systemy ECM umożliwiają także stworzenie wirtualnej przestrzeni roboczej. Jest to niezwykle przydatne narzędzie w przypadku firm takich jak Eissmann Group Automotive. W takiej przestrzeni, zewnętrzni partnerzy projektu uzyskują dostęp do wybranych plików, zadań i procesów oraz edytują je i są automatycznie powiadamiani za każdym razem, gdy wprowadzane są zmiany. Dzięki temu zawsze mają wgląd w odpowiednie procesy biznesowe, niezależnie od lokalizacji, z której pracują. Zespoły projektowe mogą swobodnie współpracować i wymieniać się informacjami. Co więcej, pliki projektów są chronione przed ewentualnymi zagrożeniami, ponieważ systemy ECM tworzą przejrzysty dziennik wszystkich zmian, jednocześnie pozwalając wykazać, że wszystkie procesy realizowane są zgodnie z najwyższymi standardami jakości.

„Firmy, które wybierają nowoczesne platformy ECM są w stanie płynnie zarządzać wszystkimi procesami biznesowymi w różnych lokalizacjach. Jednocześnie umożliwiają swoim pracownikom zdalną pracę z dowolnego miejsca, a partnerom – dostęp do wymaganych plików projektowych. Choć wydaje się, że wdrożenie takiego systemu jest czasochłonne, firmy mogą skorzystać także z gotowych, modułowych rozwiązań ECM w chmurze. Są one dostępne od zaraz i z pewnością pozytywnie wpłyną na wydajność zespołu, szczególnie w chwili gdy pracuje on zdalnie”, podkreśla Marcin Somla.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę! Biuro prasowe
2024-12-20 | 15:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
IT i technologie Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
2024-12-20 | 13:00

Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych

30 proc. Polaków doświadczyło kradzieży lub próby wyłudzenia danych osobowych. W tej grupie do blisko połowy przypadków wykradzenia wrażliwych informacji przez
IT i technologie 40 lat wydajności: prezentacja technologii Patriot na targach CES 2025
2024-12-20 | 12:00

40 lat wydajności: prezentacja technologii Patriot na targach CES 2025

Patriot Memory świętuje 40 lat działalności, pozostając liderem technologii pamięci komputerowej dzięki nieustannej innowacyjności i niezachwianemu zaangażowaniu w dostarczanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Prawo

Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.