Komunikaty PR

Home office: jak zorganizować sobie pracę w czasie pandemii?

2020-03-23  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Walczak
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
joanna.walczak|goodonepr.pl| |joanna.walczak|goodonepr.pl
+48 796 996 272
www.goodonepr.pl
Do pobrania Press ( 0.03 MB )

W obecnej sytuacji, gdy mierzymy się z pandemią koronawirusa wyzwaniem staje się nie tylko troska o nasze zdrowie, ale także odpowiednie zorganizowanie się podczas pracy zdalnej. Jak efektywnie pracować z domu i mądrze korzystać z home office?

Dla wielu osób, które do tej pory pracowały wyłącznie w biurze, przestawienie się na pracę z domu może nie należeć do najłatwiejszych zadań. W momencie, gdy dom staje się naszym miejscem pracy, oddzielenie życia prywatnego od zawodowego może stać się problematyczne. Niewłaściwa organizacja pracy oraz brak systematyczności skutkować może zaległościami oraz sprawiać trudności przy wykonaniu powierzonych nam zadań. Poniżej przedstawiamy mini poradnik, który pomoże odpowiednio zorganizować pracę zdalną.

Stwórz swoje tymczasowe miejsce pracy

Zdalne wykonywanie obowiązków służbowych wymaga od nas dyscypliny oraz dobrej organizacji pracy. Właśnie dlatego chcąc efektywniej pracować podczas home office warto odpowiednio przygotować przestrzeń do pracy.  Jak zatem powinno wyglądać nasze domowe biuro? Wszystko zależy od charakteru pracy jaki wykonujemy oraz od naszych indywidualnych potrzeb i upodobań. Należy jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach. – Najważniejsze jest to, aby strefa pracy była wydzielona od reszty naszego mieszkania. Stwórzmy przestrzeń, w której będziemy mogli bez problemu się skupić, a także wykonywać niezbędne obowiązki służbowe. Zadbajmy o swoją wygodę. Zapewnijmy sobie odpowiednie biurko, krzesło oraz dobre oświetlenie. Przygotujmy urządzenia biurowe, które będą niezbędne przy wykonywaniu codziennych zadań. Znajdźmy także miejsce na dokumenty potrzebne do pracy. Wszystkie segregatory i materiały, które wykorzystujemy podczas pracy trzymajmy w miejscu, do którego będziemy mieli łatwy dostęp. Przygotujmy nasze „tymczasowe biuro” tak aby kojarzyło nam się z pracą i wykonywanymi obowiązkami. Odpowiednio nas to zmotywuje i nastroi do realizacji pracowniczych zadań – wyjaśnia Dorota Kobierska trener rozwoju osobistego, coach, psychoterapeuta, właścicielka firmy Personal Effect.

Ustal plan dnia

Podczas pracy zdalnej warto stworzyć plan dnia, wyznaczyć godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz stworzyć listę zadań do wykonania. Równie ważne jest, aby podczas pracy nie rozpraszać się domowymi obowiązkami. – Podczas pracy zdalnej ważna jest nasza samodyscyplina i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Nie łączmy obowiązków pracowniczych z obowiązkami domowymi. Robienie przerwy w pracy, aby np. wytrzeć kurze, pozmywać czy nastawić pranie, nie będzie najlepszym pomysłem. Starajmy zachowywać się tak, jak w ciągu dnia pracy w biurze. Zaczynajmy dzień od stworzenia listy zadań do wykonania, dzięki czemu ustalimy cele i priorytety, a nasza praca będzie bardziej zorganizowana i efektywna. Trzymajmy się wyznaczonych godzin pracy, które obowiązują nas podczas pracy w biurze. Nawet jeśli wykonamy wcześniej wszystkie służbowe obowiązki poświęćmy ten czas na rozwój i zdobycie nowych kompetencji. Poszukajmy szkoleń on-line, platform e-learningowych, podcastów, raportów czy artykułów, które warto przeczytać, aby poszerzyć swoją wiedzę – dodaje Dorota Kobierska. Nawet podczas home office nie możemy zapomnieć o work-life balance. – Pracując zdalnie, pamiętajmy, aby nie przestawić się na tryb pracy 24 godziny na dobę. To, że pracujemy z domu nie oznacza, że musimy pracować non stop. Zachowajmy równowagę między pracą, a życiem osobistym. Po zakończonej pracy zaplanujmy coś przyjemnego, co sprawi, że wypoczniemy i nabierzemy sił na kolejny dzień pracy – wyjaśnia Dorota Kobierska z Personal Effect.

Rozmawiaj z współpracownikami

Praca z domu utrudnia nam bezpośredni kontakt z naszymi współpracownikami, co ogranicza możliwość uczenia się od kolegów i koleżanek, a to znacząco ogranicza nasz rozwój zawodowy. Ponadto „presja” koleżeńska wpływa motywująco, a dla niektórych osób może być niezbędnym czynnikiem do wykonywania efektywniejszej pracy. Dlatego tak ważne jest, abyśmy zadbali o kontakt z innymi osobami z zespołu, szczególnie tymi, którzy nas motywują, inspirują oraz sprawiają, że mamy dobry nastrój. W tym celu skorzystać możemy z wideokonferencji, chatu czy telefonu. Rozmowy z współpracownikami spowodują, że poczujemy się częścią zespołu. Dodatkowo motywacja do skończenia zadania rośnie, kiedy wiemy, że inni też pracują i angażują się w wykonywane projekty.

Praca zdalna dla wielu osób może być nie lada wyzwaniem. Wymaga dyscypliny i motywacji oraz wprowadzenia kilku zasad ułatwiających efektywne wykonywanie obowiązków służbowych. Zadbajmy o stworzenie komfortowego miejsca pracy, stwórzmy plan dnia oraz trzymajmy się ustalonych godzin pracy. Komunikujmy się z zespołem, inspirujmy się, bądźmy kreatywni oraz wymieniajmy się pomysłami, dzięki czemu łatwiej nam będzie odnaleźć się w nowej sytuacji i efektywnie wykonywać pracę z domu.    

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji Biuro prasowe
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.