ID Logistics podsumowuje I półrocze 2020
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumował wyniki za I półrocze 2020. W tym czasie przychody firmy zwiększyły się o 4,3 proc. (2 proc. like-for-like) do 776,6 mln EUR, bieżący wynik operacyjny wzrósł do 20,1 mln EUR.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „W pierwszej połowie roku, naznaczonej skutkami Covid-19, zespoły ID Logistics były szczególnie dumne z tego, że w samym środku kryzysu mogły odpowiedzieć na podstawowe potrzeby logistyczne w krajach najbardziej nim dotkniętych. ID Logistics umożliwiło też klientom szybkie wznowienie działalności. W tym bezprecedensowym czasie Grupa odnotowała wzrost biznesu i wyników operacyjnych. Pierwsza połowa roku pokazała też odporność naszego modelu biznesowego i elastyczność całej organizacji. Zróżnicowane portfolio klientów, wysoka jakość partnerstw, zrównoważony i międzynarodowy zasięg oraz zaangażowanie zespołów okazały się być decydującymi atutami w przezwyciężaniu tego kryzysu”.
Zaangażowanie w działania przeciw pandemii
Wobec kryzysu zdrowotnego Grupa ID Logistics wyznaczyła sobie trzy główne priorytety:
- zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom poprzez zagwarantowanie warunków pracy spełniających najwyższe standardy zdrowotne i bezpieczeństwa,
- wspieranie klientów i ich potrzeb, niezależnie od tego, czy wolumeny obsługiwanych towarów rosły (magazyny dedykowane dystrybucji żywności, środków medycznych i higienicznych oraz e-commerce), były ograniczone lub firmy wstrzymały działalność,
- utrzymanie płynności i struktury finansowej Grupy.
Ich realizacja zapewniła Grupie zachowanie pełnej ciągłości usług i operacji.
Pierwsze sześć miesięcy - wzrost przychodów
W pierwszej połowie roku Grupa ID Logistics osiągnęła przychody w wysokości 776,6 mln EUR (wzrost o 4,3 proc., 2 proc. w ujęciu like- for-like).
We Francji, rynku macierzystym, sprzedaż wyniosła 344,1 mln EUR, niewiele mniej (-1,4 proc.) niż rok wcześniej. Po dobrym wzroście na początku roku (3,5 proc. w I kw.), w II kwartale, naznaczonym już wpływem lockdownu, odnotowano spadek o 5,9 proc.
Z kolei przychody z działalności na rynkach międzynarodowych wyniosły 432,5 mln EUR i wzrosły o 9,4 proc. w porównaniu z ub.r. Wynik ten uwzględnia niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, szczególnie w Ameryce Łacińskiej, zmiany związane z zakończeniem działalności w RPA (wrzesień 2019) oraz konsolidację z Jagged Peak w USA. Wyłączając te pozycje, przychody w I półroczu wzrosły o 5,4 proc. Podobnie jak we Francji, po bardzo dobrych wynikach odnotowanych w I kwartale (wzrost o 11,2 proc.), ze względu na kryzys Covid-19 w kolejnym okresie nastąpiło już spowolnienie (-0,2 proc.).
W pierwszej połowie roku Grupa uruchomiła 10 nowych magazynów (3 we Francji i 7 na świecie), zgodnie z przyjętym planem biznesowym.
Bieżący wynik operacyjny
Dzięki zdywersyfikowanemu portfelowi klientów, zrównoważonemu zasięgowi geograficznemu oraz zaangażowaniu zespołów, Grupa ID Logistics poprawiła bieżący wynik operacyjny do 20,1 mln EUR na dzień 30 czerwca 2020 r. (wobec 19,5 mln EUR na 30.06.2019) oraz utrzymała stabilną marżę operacyjną na poziomie 2,6 proc. Skutki kryzysu zdrowotnego w Hiszpanii zrównoważyły wyniki osiągnięte w Niemczech, Holandii i Rosji, gdzie odnotowano wzrost wydajności niedawno rozpoczętych projektów. Korzystny wpływ miał też proces integracji w USA.
Grupa ID Logistics w Polsce
ID Logistics konsekwentnie umacniało swoją pozycję na polskim rynku usług logistyki kontraktowej. W ciągu ostatnich 10 miesięcy operator uruchomił 6 centrów dystrybucyjnych o łącznej powierzchni ponad 190 tys. mkw., a zespół wzmocniło ponad 1500 nowych pracowników. Firma rozszerzyła też współpracę z klientami i podpisała nowe kontrakty na zarządzanie operacjami magazynowymi.
„Mimo drastycznych zmian w związku z obecnością COVID 19 oraz sytuacji wymuszającej na nas szybką reakcję i dostosowanie się do nowej poniekąd rzeczywistości, także w Polsce udaje nam się realizować nasze długoterminowe plany dotyczące dalszego rozwoju. Najbliższe 12 miesięcy zapowiada się niezmiennie bardzo aktywnie – jesteśmy skupieni na wdrożeniach nowo pozyskanych projektów, których rozpoczęcie operacyjne planowane jest na drugą połowę roku 2021. Perspektywy rozwoju w ciągu kolejnych dwóch, trzech lat też są bardzo obiecujące” – zapowiada Sylwia Dunn, business development Director, ID Logistics Polska.
Perspektywy rozwoju biznesu
ID Logistics zamierza kontynuować przyjęty kierunek rozwoju, jednocześnie monitorując rozwój sytuacji związanej z kryzysem Covid-19. Grupa szczególną uwagę zwróci na zaplanowane w 2020 roku otwarcia nowych magazynów (łącznie 15), wzrost produktywności już rozpoczętych projektów i wsparcie klientów. Po potwierdzeniu podczas kryzysu działania modelu biznesowego, Grupa ID Logistics jest teraz gotowa, aby wykorzystać nowe możliwości, wynikające z rozwoju handlu elektronicznego, relokacji przemysłu w Europie oraz wzmocnienia usług outsourcingowych i koncentracji sektora.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.