Komunikaty PR

ID Logistics rozpoczyna obsługę sklepu internetowego Lindt&Sprüngli

2021-07-06  |  16:00
Biuro prasowe

ID Logistics, specjalista w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, rozszerzył współpracę z Lindt&Sprüngli (Poland), światowym liderem na rynku czekolady premium, i rozpoczął obsługę sprzedaży internetowej tego producenta  w centrum dystrybucyjnym w Grodzisku Mazowieckim.

ID Logistics współpracuje z Lindt&Sprüngli (Poland) już od ponad 11 lat i zarządza jego jedynym w Polsce centrum dystrybucyjnym w Grodzisku Mazowieckim. Do tej pory składowane tu wyroby czekoladowe i praliny dostarczane były do ponad 800 punktów sprzedaży, w tym sklepów, sieci handlowych i hurtowni. Po rozszerzeniu współpracy między firmami, od 2 kwartału br. w grodziskim centrum dystrybucyjnym obsługiwane są także zamówienia e-commerce dla klientów robiących zakupy w sklepie online. To oznacza, że ID Logistics zapewnia teraz kompleksową obsługę magazynową wszystkich kanałów sprzedaży Lindt&Sprüngli (Poland).

- Dynamicznie rosnąca liczba zamówień sklepu online spowodowała, że zdecydowaliśmy się na uruchomienie ich centralnej obsługi w magazynie w Grodzisku. Dodatkowo chcieliśmy wykorzystać doświadczenie naszego partnera logistycznego, ID Logistics, w organizacji dystrybucji dla kanału e-commerce – mówi dr Filip Kamiński, kierownik ds. łańcucha dostaw, Lindt&Sprüngli (Poland).

Obsługa magazynowa i procesy dostosowane do e-commerce

W ramach obsługi e-commerce, ID Logistics odpowiada za przyjęcie zamówień, ich kompletację,  pakowanie oraz przygotowanie do odbioru przez firmę kurierską, wraz z obsługą zwrotów i reklamacji.

- Rozszerzenie obsługi magazynowej, gdzie najmniejszą jednostką był karton, o fulfillment i kompletację zamówień pickingu sztukowego, wymagało zaprojektowania i wdrożenia nowych procesów. Wprowadziliśmy zmiany w organizacji miejsc składowania i kompletowania zamówień, wyznaczyliśmy też dedykowany zespół pracowników, którzy wzięli udział w szkoleniach prowadzonych przez naszego klienta  – mówi Marcin Papuga, dyrektor centrum dystrybucyjnego w Grodzisku Mazowieckim.

Specjalna strefa co-packingu dla e-commerce

W grodziskim magazynie wydzielono dodatkową strefę co-packingu, tzw. dark store, z ograniczonym dostępem, dodatkowymi regałami do składowania i wyposażeniem dostosowanym do obsługi zamówień internetowych. Wykorzystano tu m.in. specjalne stoły i wózki do kompletacji zamówień, zainstalowano dodatkowe separatory do regałów. W ramach usługi co-packingu ID Logistics odpowiada za pakowanie zamówionych w e-sklepie wyrobów czekoladowych w specjalne opakowania firmowe Lindt&Sprüngli, z wkładami chłodzącymi. Przygotowywane są też spersonalizowane zestawy prezentowe, tj. gift boxy czy zestawy promocyjne PICK&MIX - Słodka Niespodzianka.

- Po uruchomieniu w bardzo szybkim tempie operacji dla e-commerce, w grodziskim centrum dystrybucji zaczęliśmy  przygotowania do obsługi szczytu sprzedażowego, który zacznie się  na jesieni. Wspólnie z Lindt&Sprüngli będziemy też wdrażać kolejne rozwiązania, w tym automatyzację, które zwiększą efektywność procesów magazynowych, zarówno dla e-commerce jak i sprzedaży stacjonarnej  – zapowiada Marcin Papuga.

Centrum dystrybucyjne Lindt&Sprüngli w Grodzisku Mazowieckim o powierzchni 7,6 tys. mkw., z 13 tys. miejsc paletowych, uruchomione zostało w czerwcu 2020 r. Obiekt spełnia restrykcyjne wymogi związane ze składowaniem i obsługą logistyczną produktów wrażliwych, do jakich zaliczają się czekolady i wyroby czekoladowe. Utrzymywana jest tu ściśle kontrolowana temperatura 12°-16°C, z zachowaniem stałego poziomu wilgotności powietrza na poziomie maks. 65 proc. Zespół ID Logistics zarządza kompleksowymi procesami magazynowymi dla sprzedaży stacjonarnej i e-commerce (składowanie, zarządzanie zapasami, kompletowanie zamówień, co-packing, obsługa zwrotów i reklamacji) oraz dystrybucję wyrobów czekoladowych do punktów dostaw (dedykowany transport FTL).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.