ID Logistics rozszerza obsługę centrum dystrybucji Carrefour
ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, przygotowuje się do rozszerzenia zakresu obsługi i asortymentu w największym w Polsce centrum dystrybucyjnym sieci Carrefour w Podkonicach Dużych k/Rawy Mazowieckiej. Obecnie magazynowane są tu produkty suche, a od września 2020 r. składowane mają być też artykuły świeże. ID Logistics wzmacnia zespół i prowadzi kolejne rekrutacje.
Centrum dystrybucyjne Carrefour w Podkonicach Dużych zostało uruchomione operacyjnie w styczniu 2020 r., a jego sprawną obsługę zapewnia zespół blisko 600 pracowników. Do zadań ID Logistics należy składowanie, zarządzanie zapasami, kompletowanie zamówień w obiegu stockowym i tranzytowym oraz etykietowanie (naklejanie polskich etykiet na artykuły importowane). Stąd zaopatrywane są hipermarkety, supermarkety oraz wybrane placówki franczyzowe w centralnej i północno-wschodniej Polsce. W magazynie składowane się różne towary, od żywności, artykułów przemysłowych (m.in. kosmetyki, chemia gospodarcza, higieniczne) po odzież, tekstylia, elektronikę i artykuły sezonowe (np. wyposażenie ogrodu, akcesoria wakacyjne, zestawy świąteczne). Łącznie składowanych jest 9500 SKU (rodzaje artykułów), a w obrocie tranzytowym 25 tys. SKU.
- Centrum dystrybucyjne w Podkonicach zastąpi dwa inne magazyny Carrefour w centralnej Polsce. Jego budowa i rozruch to jeden z najważniejszych projektów rozwojowych naszej sieci. Mimo skali, jest realizowany zgodnie z planem, a nasze sklepy i klienci odczują wkrótce nową jakość zastosowanych rozwiązań logistycznych, w czym duża zasługa ID Logistics – zapowiada Adam Grochal, dyrektor supply chain, Carrefour Polska.
- Chcemy rozwijać współpracę z siecią Carrefour, naszym długoletnim klientem, proponując nowe rozwiązania, zwiększające efektywność procesów magazynowych. Teraz przygotowujemy się do rozszerzenia zakresu obsługi o kolejną grupę towarów. Chcemy też wzmocnić zespół odpowiedzialny za pracę magazynu. Rekrutacja potrwa do września, głównie na stanowiska magazyniera i operatora wózka widłowego – mówi Rafał Filip, dyrektor magazynu w Podkonicach Dużych.
61 tys. mkw. podzielone na różne strefy
W magazynie o powierzchni 61 tys. mkw. przygotowano kilka stref do składowania z 45 tys. miejsc paletowych oraz tranzytowych (crossdockingowych), podzielonych w zależności od asortymentu, np. dla produktów żywnościowych, elektroniki czy art. sezonowych. Obiekt jest dostosowany do składowania produktów wrażliwych w warunkach chłodniczych. W hali wyodrębniono 4 strefy z różnymi zakresami kontrolowanych temperatur (mięso, ryby, nabiał, owoce i warzywa). Dziennie średnio do magazynu jest dostarczanych od producentów i dostawców 8 tys. palet, natomiast do sklepów wysyłanych 4,5 tys. palet. Aby zapewnić ich sprawny załadunek i rozładunek, przygotowano 133 ramp przeładunkowych dla samochodów dostawczych.
Nowoczesne rozwiązania wspomagają obsługę magazynową
W magazynie ID Logistics zastosował najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne wspierające efektywne zarządzanie procesami operacyjnymi, zwiększające ergonomię i efektywność pracy. Do przewozu palet służy flota 230 wózków widłowych z bateriami litowo-jonowymi. Pracę magazynierów i szybkie przygotowanie zamówień usprawniają terminale radiowe z systemem głosowym, mocowane na przedramieniu. Nagranie poleceń w 4 językach ułatwia ich zrozumienie przez obcojęzycznych pracowników. Kolejnym ułatwieniem są palomaty (maszyny do układania palet), owijarki stacjonarne i mobilne do palet po konfekcjonowaniu oraz szafy na sprzęt, pozwalające na elastyczne zarządzanie sprzętem używanym przez pracowników. W magazynie został wykorzystany zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych wspierający zarządzanie i kontrolę procesów operacyjnych, związanych z kompletowaniem zamówień (multikompletacji), przygotowaniem towarów do dystrybucji z magazynu do sklepów i obsługą reklamacji.
ID Logistics dla sieci Carrefour w Polsce
W Polsce ID Logistics współpracuje z siecią handlową Carrefour od 2008 roku. Po uruchomieniu nowego obiektu operator zarządza łącznie trzema centrami dystrybucji w Bydgoszczy, Będzinie i Podkonicach Dużych. Magazyn w Bydgoszczy o powierzchni ok 37 tys. mkw. zaopatruje sklepy w północno-zachodniej Polsce, natomiast z magazynu w Będzinie (42 tys. mkw.) towar otrzymują sklepy w południowej części kraju.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.