Komunikaty PR

ID Logistics rozwija Wewnętrzny Standard Jakości CID

2020-07-20  |  12:00
Biuro prasowe

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, w odpowiedzi na wyzwania biznesowe rozszerza zakres audytowania Wewnętrznego Standardu Jakości i wprowadza nową wersję CID 7.1. Teraz sprawdzane będą nie tylko procesy operacyjno-magazynowe i realizacja usług, ale także najnowsze procedury związane z bezpieczeństwem i organizacją pracy w centrach dystrybucyjnych. Przygotowana została też specjalna wersja CID Light, która ma wspierać proces wdrożenia zobowiązań systemu w nowo uruchamianych magazynach.

Wewnętrzny Standard Jakości CID po raz pierwszy został wdrożony w magazynach zarządzanych przez Grupę ID Logistics w 2015 roku. Corocznie jest aktualizowany i dostosowywany do nowych potrzeb rynkowych, tak aby wspierać rozwój firmy w kluczowych obszarach biznesowych.

CID 7.1. Zmiany w odpowiedzi na nowe wyzwania biznesowe

W tym roku zakres audytów Wewnętrznego Standardu Jakości CID 7.1 został rozszerzony o trzy obszary. Pierwszy z nich dotyczy wdrożenia i stosowania procedur związanych z zarządzaniem magazynem w czasie pandemii COVID-19 oraz potencjalnych, innych tego typu zagrożeń. ID Logistics zarządza magazynami największych sieci handlowych i firm FMCG, zapewnienie ich sprawnego funkcjonowania ma więc kluczowe znaczenie. W procesie certyfikacji uwzględniono procedury ochrony zdrowia i życia pracowników, zachowanie ciągłości operacyjnej i pracy centrów dystrybucyjnych w oparciu o zalecenia administracyjne i prawne oraz potrzeby klientów. Wskazane zostały też nowe ryzyka operacyjne związane z działaniem magazynów podczas stanów zagrożenia epidemicznego.

Kolejna zmiana wiąże się z realizowanym w magazynach ID Logistics projektem iDeliver.   

- iDeliver jest autorskim projektem ID Logistics, opartym na metodologii Lean. Składa się z kilku etapów. Po pierwsze standaryzacji poprzez odpowiednie śledzenie kluczowych wskaźników, efektywnego sposobu zarządzania i współpracy zespołów oraz podejściem 5S*. Po drugie pełnego wykorzystania narzędzi i umiejętności zespołów operacyjnych w szczególności w obszarze zarządzania zapasem oraz przepływami wewnątrz magazynowymi. Po trzecie optymalizacji procesów poprzez wykorzystanie wybranych metod – wyjaśnia Marcin Smoła, dyrektor operacyjny, ID Logistics.

iDeliver jest sztandarowym projektem ID Logistics, realizowanym przy współpracy ze specjalistami z Grupy ID Logistics z Francji. W ramach CID 7.1 audytorzy będą potwierdzać poziom realizacji kolejnych etapów wdrażania projektu.

Trzecia zmiana dotyczy procedury certyfikacji CID mającej za zadanie wesprzeć nowe magazyny, które dopiero przygotowują się do jego wdrożenia. W pierwszym półroczu tego roku operator uruchomił cztery nowoczesne centra dystrybucyjne, teraz planowane są kolejne otwarcia. Każdy nowy magazyn, zarządzany przez ID Logistics, musi zdobyć certyfikat Wewnętrznego Standardu Jakości CID w ciągu półtora roku od uruchomienia operacyjnego. Aby ułatwić przygotowania do wdrożenia bardzo restrykcyjnych wymagań, specjaliści ID Logistics opracowali CID Light – listę priorytetowych zobowiązań, które mają być wdrożone do 6 miesięcy od otwarcia magazynu. Pozwala ona na wcześniejsze monitorowanie stanu przygotowań, ułatwia też sprawdzenie jak przebiega wprowadzanie kluczowych punktów certyfikacji CID, związanych z różnymi obszarami pracy, m.in. określonymi procesami operacyjnymi.

- Wewnętrzny Standard Jakości CID jest certyfikacją „szytą na miarę”, pokazuje jak ważne jest dla nas dążenie do samodoskonalenia w kluczowych obszarach. Standaryzujemy procesy zarządzania magazynami, zgodnie z globalnymi normami, ale przy uwzględnieniu lokalnych warunków, potrzeb klientów i wymogów operacyjnych. Dzięki temu, że CID nie jest systemem zamkniętym, możemy go rozwijać tak, aby się jeszcze lepiej dostosowywać się i odpowiadać na potrzeby klientów oraz nowe wyzwania rynkowe – podkreśla Agata Głąbińska, menedżer ds. jakości, ID Logistics Polska.

O CID – najważniejsze informacje

Wewnętrzny Standard Jakości ID Logistics - CID (Certyfikacja ID) zapewnia standaryzację systemów zarządzania i wysoki poziom procesów operacyjnych w ponad 300 magazynach Grupy ID Logistics na świecie. Cały proces jest kontrolowany przez niezależną firmę certyfikującą EuraCRP, która współpracuje z globalnym Komitetem Certyfikacyjnym i działem jakości Grupy ID Logistics. W Polsce CID opiera się na audytach wewnętrznych, przeprowadzanych przez przeszkolonych pracowników ID Logistics i zewnętrznych, realizowanych przez firmę certyfikującą ISOCERT

*5S –narzędzie wykorzystywane w Lean Management, ukierunkowane na tworzenie bezpiecznych, dobrze zarządzanych i zorganizowanych miejsc pracy, składa się z 5 elementów - Selekcja, Systematyka, Sprzątanie, Standaryzacja, Samodyscyplina.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo
Transport Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
2024-04-27 | 22:46

Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia

W 2023 r. w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.