ID Logistics wdraża nowoczesny system do zarządzania zapasami w magazynach
ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia ofertę usług o wartości dodanej. W centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej operator wdrożył kolejne, nowe rozwiązanie – zarządzanie bezpiecznym stockiem w imieniu klienta, z wykorzystaniem jednego z najnowocześniejszych systemów do zarządzania zapasami magazynowymi.
Centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej, obsługiwane przez ID Logistics, odpowiada za zaopatrzenie blisko 1800 punktów sprzedaży w całej Polsce w artykuły spożywcze i napoje oraz środki ochrony osobistej, tj. maseczki czy płyny dezynfekujące. Do zadań operatora należy nie tylko kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi, ale także, co wciąż nie jest standardem na rynku logistyki kontraktowej, zapasami magazynowymi i zamówieniami w imieniu klienta. W ramach usługi wartości dodanej – zarządzanie bezpiecznym stockiem, zespół ID Logistics koordynuje i kontroluje zamówienia od dostawców, ustala limity dostaw i czas ich realizacji oraz planuje i zapewnia utrzymanie odpowiedniego poziomu zapasów w magazynie.
- Jako operator logistyczny specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, musimy być otwarci na doskonalenie procesów i ich optymalizacje. Najczęściej w magazynach wykonywane są usługi kompletacji, składowania, rozładunku i załadunku, w oparciu o dane przekazywane przez klienta. Wciąż niewiele firm logistycznych samodzielnie zarządza zapasami i zamówieniami. Rozszerzając zakres naszych zadań o bezpieczne zarządzanie stockiem, nie tylko zwiększyliśmy efektywność, ale też usprawniliśmy realizację zamówień i współpracę z dostawcami, gwarantując ciągłość dostaw towarów do punktów sprzedaży w całej Polsce – mówi Renata Reszka, dyrektor centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej.
Zarządzanie zapasami a ciągłość dostaw 1800 punktów sprzedaży
ID Logistics, aby prawidłowo zarządzać zapasami towarów przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości zaopatrzenia wszystkich punktów dostaw, wdrożył w magazynie w Woli Bykowskiej jeden z najnowocześniejszych systemów do zarządzania zapasami magazynowymi - EWR firmy Generix. Dzięki szerokiej funkcjonalności i możliwościom elastycznego rozbudowywania o kolejne elementy, zapewnia pełną kontrolę procesów i zabezpiecza zapasy magazynowe przed wyczerpaniem, wynikającym ze wzrostu popytu, nieterminowości dostaw czy brakiem towarów u dostawców.
- Podstawą do planowania i przygotowywania zamówień dla dostawców jest prognoza sprzedaży i bieżące, skonsolidowane zamówienia z punktów sprzedaży, rotacja artykułów, utrzymanie zapasu zgodnie z założeniami klienta oraz śledzenie wypełnienia magazynu. Aby móc prawidłowo zarządzać zapasem artykułów, konieczne było wdrożenie prostego w obsłudze narzędzia, dzięki któremu te założenia mogą być zrealizowane – wyjaśnia Renata Reszka.
EWR, zintegrowany z systemem zarządzania magazynowego WMS, został dostosowany do wymogów całego łańcucha dostaw klienta, m.in. w zakresie zarządzania przepływem towarów od dostawców oraz tworzenia harmonogramu dostaw do punktów sprzedaży. Narzędzie pozwala specjalistom ID Logistics m.in. na tworzenie modeli prognoz dla konkretnej grupy artykułów, tworzenie miejsc wysyłki (wskazanie magazynu, gdzie ma być dostarczony towar) i tzw. grup uzupełnienia (łączenie artykułów z danym dostawcą i fabryką), referencji czy kontrolę rozbieżności między prognozowaną ilością dostaw a ich realizacją. Ułatwia też planowanie wielkości zapasów w określonych ramach czasowych, w zależności od prognozowanych potrzeb klienta, z uwzględnieniem takich czynników jak sezonowość sprzedaży czy akcje promocyjne. System jest rozbudowany o kolejne funkcjonalności, jak wprowadzona w ostatnim czasie możliwość zarządzania datami przydatności i raportowanie. Co więcej, system EWR, wdrożony przez ID Logistics, może był wykorzystywany nie tylko w centrum dystrybucji zarządzanym przez operatora, ale także innych magazynach klienta.
Wdrożenie systemu EWR w centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej i dostosowanie go do potrzeb magazynowych poprzedziły kilkumiesięczne testy pilotażowe, w których uczestniczyli specjaliści ID Logistics z działu realizacji zamówień oraz IT.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.