Komunikaty PR

ID Logistics zarządza nowym centrum logistycznym e-commerce ManoMano

2021-10-22  |  14:00
Biuro prasowe

ManoMano, europejski lider rynku e-commerce w branży  DIY oraz home & garden, na okres 3 lat powierzył ID Logistics zarządzanie nowym centrum logistycznym we francuskim Châtres (77). W uruchomionym 4 miesiące temu magazynie zastosowano różne ciekawe rozwiązania z obszaru innowacji i ergonomii pracy.

ManoMano, po uruchomieniu pierwszego centrum logistycznego i w odpowiedzi na dynamiczny rozwój swojej działalności, podjął decyzję o  otwarciu i outsourcingu kolejnego magazynu we Francji. O wyborze ID Logistics, specjalisty w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, zadecydowała umiejętność obsługi procesów magazynowych i e-commerce dla produktów DIY oraz szybkość wdrażania innowacyjnych rozwiązań.

TECHNOLOGIE ZWIĘKSZAJĄ NIEZAWODNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ

W swoich projektach ID Logistics stawia na wykorzystywanie innowacji technologicznych, które mają zapewnić produktywność, niezawodność i bezpieczeństwo operacji magazynowych. Wśród przykładów rozwiązań wdrożonych przez operatora w nowym centrum logistycznym ManoMano wymienić można:

- system informacyjny, zarządzany przez zespół ID Logistics za pomocą WMS InfoLog. Platforma komputerowa optymalizuje wszystkie operacje przeprowadzane w magazynie.

-  „Pick to Graphic”, gwarantujący niezawodność przygotowania zamówień, a zarazem  zwiększający produktywność i wydajność procesów magazynowych.

- Zarządzanie wydajnością. System opiera się na niestandardowym podejściu w codziennym zarządzaniu zespołami, z ukierunkowaniem na rozwiązywanie problemów i satysfakcję pracowników, przy jednoczesnym wyznaczeniu obszarów do poprawy i rozwiązań, które należy wdrożyć.

INNOWACJE DLA BEZPIECZEŃSTWA

ID Logistics, dążąc do zapewnienia jak najlepszych warunków pracy, szczególną wagę przywiązuje do kwestii bezpieczeństwa. W centrum logistycznym ManoMano operator wdrożył takie rozwiązania jak:

- Ergonomiczne stanowiska pracy, na dostosowanej wysokości, wyposażone w moduł „Put to Light”. Wykorzystana technologia skraca czas przygotowania przesyłek przez operatorów i umożliwia centralizację przygotowywania kilku zamówień z tej samej strefy, w oparciu o wysyłane sygnały świetlne. Ich zastosowanie pozwala na szybkie i automatycznie wskazanie miejsc i ilości towarów,  które należy pobrać.

- Wózki widłowe z wysuwanymi masztami, wyposażone w lasery celownicze, zwiększające bezpieczeństwo pracy. Laser, wskazując środkową części palety, umożliwia prawidłowe ustawienie wideł. Jednocześnie, dzięki naprowadzeniu operatora, zapobiega uderzeniom o półki.

- Zainstalowanie tzw. „Niebieskich świateł” na każdym wózku widłowym zapobiega kolizjom.

ID LOGISTICS WSPIERA ROZWÓJ E-MERCHANT

Centrum logistyczne w Châtres rozpoczęło działalność w połowie września 2021 r. w zakresie przyjęć towaru, magazynowania oraz wysyłki zamówień do 37 tys. miejsc dostawy. Od marca 2022 r. ich liczba wzrośnie do 49 tys., a we wrześniu magazyn ma osiągnąć szczyt aktywności, obsługując zamówienia do 109 tys. miejsc.

Obecnie zespół odpowiadający za obsługę magazynową liczy 91 osób, w 2022 r. zwiększy się do 110, a rok później w Châtres pracować ma blisko 210 pracowników. Obecnie ID Logistics wdraża plan szkoleń w zakresie m.in. dobrych praktyk biznesowych dla e-commerce i DIY.

CENTRUM LOGISTYCZNE KOŁO PARYŻA W LICZBACH

Centrum logistyczne w Châtres, blisko 50 km od Paryża,  o powierzchni 36 tys. mkw. jest przystosowane do obsługi dynamicznie rozwijającego się biznesu ManoMano i jego oferty ManoFulfillment. W magazynie składowane są 4 rodzaje asortymentu (od niewielkich produktów po ponadgabaryty). Wąskie korytarze zwiększają powierzchnię składowania i umożliwiają integrację dużej liczby referencji. Centrum logistyczne może być rozbudowane o blisko 18 tys. mkw.

Rocznie w Châtres obsługiwanych będzie 14  tys. samochodów ciężarowych i kontenerów, rozładowywanych 137 tys. palet i odbieranych 549 tys. małych przesyłek. W części spedycyjnej, magazyn umożliwi załadunek ok. 9 tys. ciężarówek i 196 tys. palet.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.