Komunikaty PR

Idzie nowe

2021-02-22  |  12:30
Biuro prasowe

Praca zdalna stała się rzeczywistością wielu firm, niosąc za sobą jednocześnie szereg wyzwań, którym codziennie starają się sprostać m.in. liderzy zespołów. Mimo tej istotnej zmiany, która towarzyszy nam od początku pandemii, w długofalowych planach dotyczących organizacji zatrudnienia, pracodawcy nie planują całkowitego przejścia na model home office. Jak będzie więc wyglądała nasza służbowa rzeczywistość w przyszłości?

Ostatni rok przyniósł wiele nieoczekiwanych i w dużej mierze zaskakujących zmian. Dotknęły one praktycznie każdej dziedziny naszego życia, wpłynęły na światową gospodarkę, funkcjonowanie biznesu, a także rynek pracy. W 2020 roku pojawiło się wiele nowych trendów. Niektóre z nich funkcjonowały w określonym czasie i warunkach, inne zostały z nami na dłużej. Jednym z nich, wzbudzającym wiele emocji zarówno po stronie pracodawcy jak i pracowników, jest model pracy zdalnej wprowadzony w wielu organizacjach praktycznie z dnia na dzień. Mimo, iż wielomiesięczne funkcjonowanie na zasadach home office usprawniło wiele procesów i stało się codziennością dla całej rzeszy pracowników, firmy postrzegają ten model pracy jako „przejściowy”.

Hybrydowa przyszłość

Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez EY Polska wśród firm, które przynajmniej częściowo korzystają z rozwiązania pracy zdalnej – żadna z organizacji nie planuje przejścia w przyszłości na ten system w pełnym wymiarze[1]. – Jeszcze przed rokiem home office był w wielu firmach traktowany jako benefit, z którego pracownicy mogli korzystać w określonym wymiarze. Dziś praca z domu to codzienność wielu firm. Zarządzanie rozproszonym zespołem i realizowanie projektów wyłącznie w modelu wirtualnym niesie za sobą wiele różnorodnych wyzwań, dlatego w perspektywie długofalowej najbardziej optymalnym wydaje się być model pracy hybrydowej, który odpowiada także na oczekiwania samych pracowników - komentuje Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.

Aż 64 proc. z nas opowiada się za pracą w systemie hybrydowym. Z najnowszych badań wynika, że prawie połowa respondentów (44 proc.) chciałaby 3 dni w tygodniu pracować z domu, a dwa pozostałe w biurze[2]. Co ciekawe, tylko 10 proc. respondentów wybiera wykonywanie obowiązków służbowych wyłącznie stacjonarnie w siedzibie firmy. Duże zainteresowanie modelem hybrydowym wynika m.in. z faktu, że całkowity home office wprowadzony w wielu firmach, niesie za sobą szereg wyzwań także dla zatrudnionych. Głównym z nich jest ograniczony kontakt z innymi pracownikami, na który wskazuje 4 na 10 badanych, ale także trudność w wyraźnym oddzieleniu życia zawodowego od prywatnego oraz zmniejszenie kontaktu z innymi osobami.

Zmiany w funkcjonowaniu szeroko pojętego biznesu, które rozpoczęły się na globalnym rynku wraz z wybuchem pandemii z pewnością będą jeszcze ewoluowały. Pracodawcy diagnozują i starają się reagować na potrzeby zarówno firmy, jak i pracowników. Jedną z odpowiedzi na bieżące wyzwania będzie postawienie na model pracy hybrydowej, jako docelowej w przyszłości.

 


[1] https://www.ey.com/pl_pl/news/2021/01/sposrod-firm-ktore-stosuja-rozwiazania-pracy-zdalnej

[2] https://biuroprasowe.cbre.pl/124088-praca-zdalna-zostanie-ale-tesknimy-za-biurem-64-pracownikow-chce-hybrydowego-modelu

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje Biuro prasowe
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.