Komunikaty PR

Idzie nowe

2021-02-22  |  12:30
Biuro prasowe

Praca zdalna stała się rzeczywistością wielu firm, niosąc za sobą jednocześnie szereg wyzwań, którym codziennie starają się sprostać m.in. liderzy zespołów. Mimo tej istotnej zmiany, która towarzyszy nam od początku pandemii, w długofalowych planach dotyczących organizacji zatrudnienia, pracodawcy nie planują całkowitego przejścia na model home office. Jak będzie więc wyglądała nasza służbowa rzeczywistość w przyszłości?

Ostatni rok przyniósł wiele nieoczekiwanych i w dużej mierze zaskakujących zmian. Dotknęły one praktycznie każdej dziedziny naszego życia, wpłynęły na światową gospodarkę, funkcjonowanie biznesu, a także rynek pracy. W 2020 roku pojawiło się wiele nowych trendów. Niektóre z nich funkcjonowały w określonym czasie i warunkach, inne zostały z nami na dłużej. Jednym z nich, wzbudzającym wiele emocji zarówno po stronie pracodawcy jak i pracowników, jest model pracy zdalnej wprowadzony w wielu organizacjach praktycznie z dnia na dzień. Mimo, iż wielomiesięczne funkcjonowanie na zasadach home office usprawniło wiele procesów i stało się codziennością dla całej rzeszy pracowników, firmy postrzegają ten model pracy jako „przejściowy”.

Hybrydowa przyszłość

Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez EY Polska wśród firm, które przynajmniej częściowo korzystają z rozwiązania pracy zdalnej – żadna z organizacji nie planuje przejścia w przyszłości na ten system w pełnym wymiarze[1]. – Jeszcze przed rokiem home office był w wielu firmach traktowany jako benefit, z którego pracownicy mogli korzystać w określonym wymiarze. Dziś praca z domu to codzienność wielu firm. Zarządzanie rozproszonym zespołem i realizowanie projektów wyłącznie w modelu wirtualnym niesie za sobą wiele różnorodnych wyzwań, dlatego w perspektywie długofalowej najbardziej optymalnym wydaje się być model pracy hybrydowej, który odpowiada także na oczekiwania samych pracowników - komentuje Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.

Aż 64 proc. z nas opowiada się za pracą w systemie hybrydowym. Z najnowszych badań wynika, że prawie połowa respondentów (44 proc.) chciałaby 3 dni w tygodniu pracować z domu, a dwa pozostałe w biurze[2]. Co ciekawe, tylko 10 proc. respondentów wybiera wykonywanie obowiązków służbowych wyłącznie stacjonarnie w siedzibie firmy. Duże zainteresowanie modelem hybrydowym wynika m.in. z faktu, że całkowity home office wprowadzony w wielu firmach, niesie za sobą szereg wyzwań także dla zatrudnionych. Głównym z nich jest ograniczony kontakt z innymi pracownikami, na który wskazuje 4 na 10 badanych, ale także trudność w wyraźnym oddzieleniu życia zawodowego od prywatnego oraz zmniejszenie kontaktu z innymi osobami.

Zmiany w funkcjonowaniu szeroko pojętego biznesu, które rozpoczęły się na globalnym rynku wraz z wybuchem pandemii z pewnością będą jeszcze ewoluowały. Pracodawcy diagnozują i starają się reagować na potrzeby zarówno firmy, jak i pracowników. Jedną z odpowiedzi na bieżące wyzwania będzie postawienie na model pracy hybrydowej, jako docelowej w przyszłości.

 


[1] https://www.ey.com/pl_pl/news/2021/01/sposrod-firm-ktore-stosuja-rozwiazania-pracy-zdalnej

[2] https://biuroprasowe.cbre.pl/124088-praca-zdalna-zostanie-ale-tesknimy-za-biurem-64-pracownikow-chce-hybrydowego-modelu

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.