Komunikaty PR

Ile na życie w Polsce wydają Ukraińcy?

2021-12-02  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt

Jolanta Jamioł-Juszczak
OTTO Work Force Polska

Szwedzka 5
55-040 Bielany Wrocławskie
jjamiol|ottoworkforce.eu| |jjamiol|ottoworkforce.eu
519 687 787
www.ottoworkforce.pl

Informacja prasowa

Wrocław, 02.12.2021 r.

 

Ile na życie w Polsce wydają Ukraińcy?

Wyniki siódmej edycji raportu OTTO Work Force

 

Pracownicy tymczasowi z Ukrainy żyją w Polsce raczej skromnie. Aż 71% spośród nich mieszka w Polsce za darmo, bo za ich zakwaterowania płaci pracodawca. Spośród badanych 39% odpowiedziało, że wydaje na koszty utrzymania w Polsce, tj. jedzenie, środki czystości i inne wydatki, od 400 do 600 zł miesięcznie. Większą część zarobionych pieniędzy Ukraińcy przesyłają rodzinie, która została w ojczyźnie.

 

Zarobki na Ukrainie, czy w innych państwach wschodnich, są wciąż niewspółmierne do kosztów życia, dlatego ich obywatele tak chętnie pracują w Polsce. Obecnie płaca minimalna na Ukrainie jest 3 razy niższa niż w Polsce, a ceny produktów spożywczych czy środków czystości są bardzo zbliżone w obu krajach. Dla 58% badanych głównym czynnikiem motywującym ich do pracy w Polsce są wyższe zarobki niż w kraju ojczystym.

“Ukraińcy decydują się na emigracje głównie z powodów ekonomicznych. Zarabiają w Polsce, by podnieść jakość nie tylko swojego życia, ale także swoich najbliższych, którzy zostali na Ukrainie. Z tego powodu w Polsce żyją raczej skromie i starają się jak najwięcej zaoszczędzić” – mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.

71% pracowników z Ukrainy mieszka w Polsce za darmo

Według najnowszego raportu OTTO Work Force Central Europe, przeprowadzonego na grupie 506 pracowników tymczasowych z Ukrainy, aż 71% badanych korzysta z darmowego zakwaterowania, które opłaca pracodawca. Kolejne 15% pracowników tymczasowych płaci za mieszkanie do 400 zł miesięcznie, a 8% od 400 do 600 zł miesięcznie.

“Pracownicy z Ukrainy wybierając oferty pracy zwracają bardzo dużą uwagę na dodatkowe benefity jak np. darmowe mieszkanie, darmowy dojazd do pracy czy dofinansowanie do posiłków. Takie dodatku pozwalają im bowiem mocno zniwelować wydatki ponoszone na utrzymanie w Polsce. Po pandemicznym wyhamowaniu na rynku pracy nie ma już śladu, a popyt na pracowników wciąż rośnie, dlatego obywatele Ukrainy mogą liczyć na atrakcyjne warunki zatrudnienia. Niedobory kadrowe zmuszają firmy do podnoszenia płac oraz konkurowania właśnie dodatkowymi benefitami“ - mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.

Ukraińcy żyją oszczędnie i wysyłają pieniądze rodzinie

Pracownicy tymczasowi z Ukrainy żyją w Polsce oszczędnie. Spośród respondentów 39% wydaje na koszty utrzymania w Polsce, jedzenie i inne wydatki, od 400 do 600 zł miesięcznie. 35% badanych przeznacza na ten cel od 600 do 800 zł miesięcznie. Tylko 7% Ukraińców udaje się utrzymać w Polsce za kwotę poniżej 400 zł.

Źródło: “Jak pracownicy z Ukrainy oceniają pracę w Polsce w 2021 roku”, OTTO Work Force Central Europe, 2021

(Zdjęcie numer 1)

 

W przypadku pytania o kwoty przekazywane rodzinie mieszkającej na Ukrainie najwięcej wskazań respondentów miała odpowiedź od 500 do 1000 zł miesięcznie. Taką kwotę przekazuje 35% badanych pracowników tymczasowych. W przypadku pozostałych przedziałów kwotowych odpowiedzi rozłożyły się dosyć równomiernie i oscylowały w granicy 20% wskazań ankietowanych. Najpopularniejszym sposobem przekazywania pieniędzy rodzinie na Ukrainie są przekazy pieniężne. Tę metodę wybiera aż 68% badanych pracowników tymczasowych.

Źródło: “Jak pracownicy z Ukrainy oceniają pracę w Polsce w 2021 roku”, OTTO Work Force Central Europe, 2021

(Zdjęcie numer 2)

 

Kontakt do mediów:

Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager

tel.: 519 687 787

e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu

 

***

Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc.” z łącznym przychodem ponad 3,5 mld euro. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OTTO Work Force Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.