Komunikaty PR

Inflacja powstrzymuje Polaków przed zmianami w domu. Nowy raport VOX

2022-12-06  |  08:00

Trudna sytuacja ekonomiczna skłania nas do ostrożności również w zakresie wydatków na remonty i zakupy wyposażenia wnętrz. Jak pokazuje świeżo opublikowany raport marki VOX, zmian w swoim domu potrzebuje aż 77% Polaków. Aby nie musieć z nich rezygnować, warto stworzyć dobry plan – podpowiadają eksperci.

Zamiast docelowego wyposażenia, zbieranina przypadkowych mebli. Kuchnia o zbyt małej przestrzeni roboczej, łazienka czekająca na odnowienie i niewystarczający metraż. Jak wynika z raportu podsumowującego aktualną sytuację w branży wnętrzarskiej, tak żyje wielu z nas, a utrzymująca się globalna inflacja zniechęca do zbędnych wydatków. Zgodnie z najnowszym sondażem CBOS niemal 9 na 10 Polaków mocno odczuło wzrosty cen.

Według oficjalnych wyliczeń NBP sytuacja poprawi się dopiero pod koniec 2023, kiedy dynamikę inflacji uda się zepchnąć do wartości jednocyfrowych. Musimy jednak pamiętać, że inflacja np. na poziomie 9% nie oznacza, że wszystko nagle potanieje, a jedynie, że będzie wolniej drożeć – tłumaczy Marcin Wenus, prezes Fundacji Invest Cuffs.

Co czwarty Polak przyznaje, że potrzebuje remontu, ale nie może sobie na niego pozwolić ze względu na brak potrzebnych finansów. Często jednak nasz komfort życia może znacznie się poprawić, jeśli zmienimy tylko aranżację wybranego pomieszczenia czy jego konkretnej strefy. Każdą metamorfozę warto dobrze zaplanować, by uniknąć nietrafionych wyborów i zbędnych kosztów – np. w darmowym programie VOXBOX, który pozwala zapanować nad budżetem i zamówić wszystkie potrzebne produkty bez wychodzenia z domu.

Zależało nam na tym, aby program VOXBOX był dostępny z poziomu strony internetowej, czyli aby użytkownik nie musiał go pobierać i instalować na komputerze. Ma działać jak gra, a nie jak program dla profesjonalistów (…). Wisienką na torcie jest możliwość założenia okularów VR i wejścia do środka zaprojektowanego pomieszczenia. To daje szansę obcowania z zaprojektowaną przez siebie przestrzenią i rozwiania wszelkich wątpliwości, zanim wydamy pierwszą złotówkę – wyjaśnia Maciej Syroczyński, szef działu e-commerce VOX.

Nawet jeśli mamy odłożone środki na remont, nie zawsze jesteśmy w stanie zrealizować swój pomysł wtedy, kiedy tego chcemy. Jak czytamy w raporcie, aż 44% Polaków ma problem ze znalezieniem odpowiedniego fachowca, a tylko 11% osób udaje się zatrudnić wykonawców od ręki. Najczęściej odczuwamy deficyt specjalistów od układania płytek i podłóg oraz podłączania instalacji sanitarnych.

Co ważne, nie tylko inwestorzy indywidualni, ale także deweloperzy mają przygotowane inwestycje, które mogliby rozpocząć, gdy tylko pojawiłyby się oznaki poprawy koniunktury. W efekcie odżyłby także rynek usług wykończeniowych, na co najpewniej liczą zwłaszcza branże meblarska i AGD – komentuje Marek Wielgo, ekspert portalu GetHome.pl.

Raport „Jakich zmian potrzebują domy Polaków?” powstał w ramach współpracy marki VOX z agencją Elephate.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Polityka

Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.