Infobip wprowadza ofertę CPaaS dla operatorów MVNO w Europie.
Infobip, jeden z globalnych liderów w zakresie komunikacji omnichannel w chmurze, włąsnie udostepnił operatorom wirtualnym (MVNO) pełną gamę rozwiązań CPaaS. Oferta ma na celu zapewnienie wszystkim dostawcom usług telekomunikacyjnych wyjątkowej obsługi klienta przy jednoczesnym znaczącym obniżeniu kosztów operacyjnych. W Polsce z ofert korzysta już NextMobile.
Dzięki ponad dziesięcioletniemu doświadczeniu w pracy z branżą telekomunikacją, oferta przygotowana przez Infobip dla MVNO pomaga rozwiązać kluczowe problemy z którymi boryka się ten segment operatorów, takie jak zapewnienie całodobowej pomocy technicznej, możliwość komunikowania się z klientami na każdym etapie czy optymalizacja kosztów.
Wielu operatorów stoi w obliczu wzrostu liczby zapytań online ze względu na ograniczenie liczby operacji osobistych spowodowanych pandemią. Aby skutecznie zarządzać tym ruchem, firma Infobip oferuje operatorom wirtualnym szereg funkcji automatyzacji za pośrednictwem Conversations, rozwiązania do obsługi cyfrowego contact center w chmurze, które pozwala integrować komunikację z klientami poprzez najpopularniejsze kanały, a wraz z modułem Answers, służącym do budowy chatbotów, umożliwia firmom tworzenie, testowanie i wdrażanie sztucznej inteligencji i chatbotów opartych o słowa kluczowe i intencje. Operatorzy mogą korzystać z automatyzacji, aby odpowiadać na prostsze zapytania za pośrednictwem LiveChat, WhatsApp lub Facebook Messenger, na przykład żądania płatności, salda kont i zmiany taryf. Następnie w przypadku problemów z obsługą klienta, w których potrzebna jest bardziej złożona odpowiedź, rozwiązania firmy Infobip oferują skuteczne przełączenie z poziomu bota do agenta.
Dla operatorów MVNO udostępniono również Moments – kompleksowe rozwiązanie które w ramach jednej platformy integruje i automatyzuje komunikację poprzez kanały takie jak WhatsAPP, Viber, Facebook Messenger, ale też e-mail, SMS czy RCS, pozwalając na zaawansowaną personalizację kontaktu z klientem. Operatorzy MVNO, mogą korzystać z interfejsu samoobsługowego do wysyłania na czas spersonalizowanych promocji w największej dostępnej gamie programowalnych kanałów, co może np. znacznie pomóc w usprawnieniu procesu rejestracji online dla nowych klientów.
W Polsce z oferty Infobip zaczął już korzystać Next Mobile, koordynując wewnętrzną obsługę klienta za pośrednictwem jednej platformy, dzięki rozwiązaniu Conversations. Jest to szczególnie efektywne w przypadku, gdy MVNO zamierza przejść od obsługi wyłącznie głosowej do kanałów takich jak WhatsApp i Facebook Messenger, w których proces komunikacji można skutecznie zautomatyzować.
„Rozwiązanie Conversations firmy Infobip ma wszystko, czego potrzebujemy; jedna platforma do łatwego i wygodnego zarządzania każdym kanałem obsługi klienta. Daje nam również jaśniejszy obraz satysfakcji klienta, dzięki czemu możemy upewnić się na każdym etpaie, że doświadczenia klienta są tak pozytywne jak to tylko możliwe” – komentuje Rafał Kozłowski, Prezes Next Mobile.
„Obszar działania MVNO ma swoją specyfikę i wyzwania. Nasze rozwiązania odpowiadają bezpośrednio zarówno na stałe potrzeby operatorów MVNO, jak i krótkookresowe trendy wygenerowane np. okolicznościami pandemicznymi. Świadczy o tym dobre przyjęcie dedykowanej oferty w Europie i równie szybka reakcja ze strony operatorów działających w Polsce, czego dobrym przykładem jest wspólpraca z Next Mobile” – wyjaśnia Magdalena Dudek, Country Manager w Infobip.
„MVNO wyróżniali się oferując konkurencyjne ceny oraz sprawność i elastyczność, aby sprostać specyficznym potrzebom rynków niszowych. Jednak oczekiwania klientów w zakresie obsługi rosną, a sama cena nie wystarcza już, aby się wyróżniać. Teraz MVNO muszą skupić się na dostarczaniu konkurencyjnej obsługi klienta, a także na przystępnej cenie. Zreszta jako dostawcy usług telekomunikacyjnych, MVNO doskonale wiedzą, jak cenna i traktowana priorytetowo jest możliwość nawiązania skutecznej komunikacji. Ich oczekiwania względem obsługi klienta są takie same. Pragną bezproblemowego, dostpnęgo na żadanie rozwiązania i chcą mieć dostęp do potrzebnych usług na dowolnym kanale, z którego korzystają. Cieszymy się, że możemy współpracować z operatorami MVNO na całym świecie i dostarczać im rozwiązania, które pod względem możliwości nie tylko odpowiadają na ich bieżące potrzeby, ale znacznie je przewyższają – uważa Mijo Soldin, Dyrektor ds. Strategii i Partnerstw z Operatorami w Infobip.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 65 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 650 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
www.infobip.com
PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
Jak miasta inwestują w zieloną komunikację? Przegląd rozwiązań
Apel do posłów o doprecyzowanie Prawa Komunikacji Elektronicznej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.