INNO3D GeForce RTX 4070 Twin X2 OC White — Ada Lovelace w śnieżnobiałym wydaniu
GeForce RTX 4070 to wydajna karta graficzna NVIDII oparta na najnowszej architekturze Ada Lovelace. Po ostatnich obniżkach jednostka ta stała się szczególnie atrakcyjna dla graczy, a jednym z najbardziej wyróżniających się modeli jest Twin X2 OC White od firmy INNO3D.
INNO3D GeForce RTX 4070 Twin X2 OC White to karta graficzna oparta na rdzeniu AD104 z 5888 jednostkami CUDA. Całość już po wyjęciu z pudełka pracuje z taktowaniami do 2505 MHz w trybie Boost. To oznacza, że układ będzie o 30 MHz szybszy względem standardowych modeli RTX 4070. Rdzeń współpracuje z 12 GB pamięci VRAM typu GDDR6 21 Gbps (magistrala 192-bit) - taka pojemność powinna w zupełności wystarczyć do zabawy w wysokich rozdzielczościach.
Ponadto na pokładzie znalazły się rdzenie Ray Tracing 3. generacji i rdzenie Tensor 4. generacji. Karta wspiera popularną technikę upscalingu obrazu DLSS 3.0. Pod względem konstrukcyjnym mamy do czynienia niemal z tym samym układem chłodzenia, który został zastosowany w popularnych modelach INNO3D Twin X2. Producent wykorzystał stosunkowo niewielki, dwuslotowy układ z dwoma wentylatorami o średnicy 88 mm oraz radiator z pięcioma rurkami cieplnymi.
W prezentowanym modelu nie zabrakło też wielofunkcyjnej płytki osłaniającej laminat, która nie tylko usztywnia całą kartę graficzną, ale dzięki specjalnym otworom umożliwia sprawną ucieczkę gorącego powietrza. Wydanie White odznacza się białymi rotorami oraz biało-srebrną obudową, dzięki czemu całość mocno wyróżnia się na tle innych kart GeForce RTX 4070.
Karta graficzna INNO3D GeForce RTX 4070 Twin X2 OC White jest dostępna w wielu sklepach z elektroniką w cenie od ok. 3150 zł.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.