INNO3D GeForce RTX 4080 iCHILL X3 - nowa karta graficzna dla wymagających graczy
16 listopada 2022 roku zadebiutowała nowa karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 4080. To kolejny wydajny układ z generacji Ada Lovelace. Firma INNO3D dodała właśnie do swojej oferty jego autorską wersję iCHILL X3, która wyróżnia się klasycznym chłodzeniem z trzema wentylatorami.
NVIDIA GeForce RTX 4080 to najnowsza karta graficzna bazująca na architekturze Ada Lovelace. Układ dysponuje m.in. 9728 jednostkami CUDA, rdzeniami Ray Tracing trzeciej generacji czy rdzeniami Tensor czwartej generacji. Układ ten został wyposażony w 16 GB pamięci GDDR6X (256-bit) o przepustowości 22,4 Gb/s. Niezależne testy pokazują, że taka specyfikacja wystarczy do zdystansowania wszystkich kart graficznych poprzedniej generacji. Szybszy pozostaje jedynie GeForce RTX 4090.
Model GeForce RTX 4080 iCHILL X3 autorstwa INNO3D wyróżnia się masywnym chłodzeniem z trzema wentylatorami. Do ważnych cech układu należy zaliczyć programowalne podświetlenie LED RGB (wspierające systemy Aura Sync, Mystic Light i Polychrome) czy gustowny backplate osłaniający laminat.
Nowy układ ma wymiary 334 x 148 mm x 62 mm. Resztę specyfikacji karty graficznej uzupełniają m.in. trzy gniazda DisplayPort 1.4a i jedno HDMI 2.1. GPU od INNO3D pracuje z zegarem bazowym 2205 MHz, a w trybie Boost przyspiesza do 2565 MHz. To oznacza, że opisywany model pod obciążeniem może być o 60 MHz szybszy od standardowej wersji GeForce’a RTX 4080.
Dane techniczne karty graficznej INNO3D GeForce RTX 4080 iCHILL X3 znajdują się pod tym linkiem: https://www.inno3d.com/en/PRODUCT_INNO3D_GEFORCE_RTX_4080_16GB_ICHILL_X3
Układ trafił już do sklepów w cenie sugerowanej 6999 zł.
Zdjęcia hi res znajdują się pod tym linkiem: https://drive.google.com/drive/folders/1DAnT2ZZ37qsazeQ26hrMGhSPhEPTLV4K?fbclid=IwAR2bJu1mhgKqyYQ8v2k5R5Vmn_xPbJo0mI8HoMtb-eotZqhBtB33J8QaqS4

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.