Innowacje i rozwój – L'Oréal Professionnel Paris podsumowuje 2023 rok
Był to dla marki niezwykle obfity okres – zarówno pod kątem spektakularnych premier coraz to bardziej innowacyjnych kosmetyków i przełomowych technologicznie urządzeń, jak i rozwoju w Metaverse, troski o zdrowie psychiczne fryzjerów czy inicjatyw z zakresu zrównoważonego podejścia.
W 2023 roku marka L’Oréal Professionnel Paris, tak jak pozostałe brandy z branży, stanęła przed wyzwaniami związanymi z kryzysem gospodarczym, inflacją oraz zmianami klimatycznymi. Mimo to marka utrzymała dynamikę rozwoju i wprowadziła szereg innowacji, dostosowując całokształt działań do zmiennych okoliczności, a także zmieniających się potrzeb konsumentów. Marka L’Oréal Professionnel Paris stanęła na wysokości zadania, wdrażając nowe i innowacyjne produkty
i urządzenia, tym samym ułatwiając fryzjerom wykonywanie ich pracy, jak i podnosząc jej jakość.
Nowa jakość koloryzacji — iNOA
Pierwszą wprowadzoną w 2023 roku innowacją była ulepszona wersja kultowej koloryzacji iNOA, która w najnowszej odsłonie łączy zaawansowaną pod kątem skuteczności i efektowności technologię ze zrównoważonym rozwojem. Przełom polega na udoskonaleniu formuły, opierając ją o technologię ODS (oil delivery system). W efekcie składa się ona w 60% z olejków, nie zawiera amoniaku i jest pozbawiona wosków. Dzięki temu nowa iNOA to długotrwała intensywność koloru i połysk, a także troska o jakość włosów i ich odżywienie. Co więcej, koloryzacja ta jest wegańska, a jej opakowanie to w 95% materiały pochodzące z recyklingu.
Wraz z wejściem nowej iNOA na rynek, w styczniu 2023 roku marka L’Oréal Professionnel Paris wprowadziła także nowe narzędzie do diagnozy włosów oraz wirtualnej zmiany koloru – iNOA [iD]. Dzięki tej aplikacji fryzjer może dobrać koloryzację, oceniając kondycję włosów i upodobania klientki, która jeszcze przed zabiegiem koloryzacji w salonie, może zobaczyć nową wersję siebie.
Nowe gamy profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji włosów i nowe produkty w kultowej serii
Rok 2023 przyniósł innowacje nie tylko w zakresie koloryzacji. Marka L’Oréal Professionnel Paris kontynuowała również poszerzanie portfolio swoich produktów do pielęgnacji włosów i skóry głowy. Chronologicznie pierwszą wprowadzoną gamą był Scalp Advanced, którego premiera miała miejsce
w marcu 2023 roku. To produkty, które powstały we współpracy z profesjonalistami w dziedzinie włosów oraz dermatologami, aby odpowiedzieć na różne potrzeby skóry głowy. W efekcie stworzono 3 ukierunkowane rutyny o udowodnionej skuteczności – przeciwdziałanie dyskomfortowi, dające +80% natychmiastowego ukojenia, przeciwdziałanie przetłuszczaniu się skóry głowy, czyli redukcja wydzielania sebum o 78% oraz przeciwdziałanie łupieżowi, co należy rozumieć jako eliminację do 100% widocznego łupieżu. Wprowadzonymi równolegle produktami były zagęszczające przerzedzone włosy szampon i serum Serioxyl Advanced oraz profesjonalny zestaw przeciw wypadaniu włosów – Aminexil Advanced.
W maju 2023 roku nastąpiło natomiast uzupełnienie kultowej gamy Metal Detox. Dodano do niej krem o wysokiej ochronie – ochronie przede wszystkim przed promieniowaniem UV. Tym sposobem gama stała się kompleksową, 4-etapową pielęgnacją, która poza kremem składa się jeszcze z szamponu, maski i olejku. Ten ostatni dołączył do portfolio L’Oréal Professionnel Paris w 2022 roku i szybko stał się bestsellerem, oferując efekt 97% mniej złamań włosów[1], 2x bardziej błyszczących włosów
i długotrwałego koloru[2]. To, za co jeszcze z pewnością pokochały go konsumentki to lekka konsystencja, o którą w przypadku takich produktów, jak olejki, nie jest łatwo.
We wrześniu 2023 roku przyszedł z kolei czas na premierę Absolut Repair Molecular. To gama składająca się z 3 produktów – szamponu, serum i maski, z czego właśnie serum zasługuje na szczególne wyróżnienie. To najbardziej innowacyjny produkt będący intensywną kuracją do włosów zniszczonych. Odbudowuje molekularną, czyli najgłębiej położoną, strukturę włosów[3], daje 3x więcej wzmocnienia[4], a także intensywnie przenika i oferuje błyskawiczną transformację włosów. Stosowanie go z pozostałymi produktami z gamy pozwala naprawić 2 lata uszkodzeń przy jednym użyciu[5].
Style&Colour Trophy & Metaverse
Obszar, który w 2023 roku również został rozwinięty przez L’Oréal Professionnel Paris, był Metaverse. Marka we współpracy z artystą-grafikiem 3D Evanem Rochette oraz cenionym fryzjerem Charliem Le Mindu zaprojektowała aż 4 kolekcje wirtualnych fryzur, poszerzając tym samym granice wyrażania siebie i pokazując, że jest jeszcze wiele do odkrycia, jeśli chodzi o kreatywność w zakresie stylizacji włosów.
Co więcej, motywem przewodnim ubiegłorocznej edycji cenionego na całym świecie konkursu fryzjerskiego Style & Colour Trophy było „Meta-Morphosis”, co oznaczało, że w szrankach plebiscytu stanęli nie tylko mistrzowie nożyczek, ale także artyści CGI, którzy razem wznieśli poziom kreatywności w koloryzacji i stylizacji włosów na inny poziom. Był to istotny (i nie ostatni) krok marki w obszarze budowania przewagi technologicznej. Co jest najbardziej warte podkreślenia to to, że do światowego finału dostał się też reprezentant Polski – Sławek @hairruler – i został wyróżniony, zajmując drugie miejsce na podium.
Z troską o fryzjerów — inicjatywa Head Up
Miano zaufanego partnera stylistów fryzur, którym L’Oréal Professionnel Paris cieszy się od 1909 roku, objawiało się w 2023 roku nie tylko poprzez wspieranie ich w poszerzaniu umiejętności i wiedzy, ale także poprzez troskę o ich zdrowie psychiczne. Narzędziem do tego stał się program Head Up, który skupia się na wsparciu społeczności fryzjerów poprzez zwiększanie świadomości o wyzwaniach stojących przed nimi na co dzień oraz edukowaniu ich w zakresie radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie.
Zrównoważone podejście w 2023
Ubiegły rok był również intensywny pod kątem inicjatyw z zakresu zrównoważonego rozwoju, który jest w centrum wszystkich działań L’Oréal Professionnel Paris. Marka konsekwentnie realizowała założenia swojego programu „L’Oréal for the Future”, pragnąc zminimalizować wpływ na środowisko. Zdecydowanym przełomem w tym zakresie była udostępniona salonom fryzjerskim w styczniu 2023 roku słuchawka prysznicowa „Water Saver”, która wykorzystując technologię fragmentacji wody, pozwala zaoszczędzić do 69% zużycia wody[6]. Poza tym salony fryzjerskie mogły zacząć korzystać
z produktów Serie Expert w formie refili wyprodukowanych z mniejszej ilości plastiku z recyklingu,
a także pozwalających na ponowne wykorzystanie wcześniej zakupionych butelek.
Osiągnięte w 2023 roku sukcesy i obszary, które udało się rozwinąć to zdecydowanie nie to, na czym planuje poprzestać L’Oréal Professionnel Paris. Marka nie zamierza zwalniać tempa i rysuje dynamiczną wizję swojej przyszłości, zobowiązując się do kontynuacji innowacji w obszarze koloryzacji, pielęgnacji i stylizacji włosów, a także nowoczesnych i przełomowych technologicznie rozwiązań
w dziedzinie urządzeń. W 2024 roku szczególny nacisk kładziony będzie na rozwój flagowych gam marki — Absolut Repair Molecular, Metal Detox, a także prostownicy parowej SteamPod. Cele dla L’Oréal Professionnel Paris pozostają niezmienne – być zaufanym partnerem fryzjerów, oferując wysokiej jakości produkty, tworzone w zgodzie ze środowiskiem oraz motywując ich do nieustannego rozwoju i wspierając w każdym możliwym obszarze. A to wszystko przy wsparciu najwyższej technologii co podsumowuje hasło marki: „profesjonalny hair-tech dla wyższego poziomu piękna”

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.