Komunikaty PR

Innowacje w obszarze IT zaczynają się od konsumentów

2020-10-21  |  13:00
Kontakt

Rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb konsumentów to punkt wyjścia dla innowacji, także w obszarze IT, dlatego P&G od 4 lat jest partnerem ABSL w programie, w którym poszukuje młodych firm technologicznych, zdolnych do kreowania innowacji. Tegoroczna edycja programu nosi nazwę ABSL tech lab, a  motywem przewodnim Demo Day jest klient, którego potrzeby i oczekiwania są punktem wyjściowym tworzonych przez  P&G innowacji.

Procter & Gamble to jedna z największych firm FMCG na świecie. Wytwarzane przez nią produkty  codziennie trafiają do domów 5 miliardów ludzi. Polski oddział firmy zajmuje szczególne miejsce na międzynarodowej mapie P&G, dzięki jednemu z najważniejszych światowych centrów innowacji. W Polsce mieszczą się trzy fabryki (fabryka Pampers na warszawskim Targówku, fabryka Gillette w Łodzi oraz fabryka kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim), jedno z pięciu światowych Centrów Planistycznych oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G, które jest drugim co do wielkości hubem IT firmy na świecie.

Koncentracja na potrzebach Klienta

Celem Procter & Gamble jest dostarczanie najlepszych produktów, które poprawiają jakość życia konsumentów na całym świecie - zarówno teraz, jak i w kolejnych pokoleniach. - Od zawsze w naszej firmie mówi się, że konsument jest naszym szefem, to on wyznacza nam cele, ale także stawia przed nami wyzwania i oczekuje ich rozwiązania. Innowacje muszą odpowiadać na  oczekiwania konsumentów, tworzyć nową jakość wynikającą z połączenia ekspertyzy technologicznej z dogłębnym zrozumieniem potrzeb, oczekiwań, aktualnej sytuacji i nowych trendów – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej. Stale zmieniające się trendy i oczekiwania konsumentów są inspiracją dla innowacji tworzonych w P&G od ponad 180 lat.

Innowacje z obszaru IT

W Polsce P&G wykorzystuje najnowsze technologie, tworząc innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw, Business Intelligence czy Big Data.  Jest to pole do współpracy światowego koncernu z młodymi firmami technologicznymi. ABSL tech lab to miejsce, w którym mogą spotkać się świat korporacji i świat startupów. Efekty tego spotkania można było zaobserwować podczas tegorocznego Demo Day, organizowanego wspólnie z ABSL tech lab, na którym zaprezentowały się trzy młode firmy technologiczne, których innowacyjne rozwiązania mogą być przydatne w działalności  P&G.

- Ideą programu ABSL tech lab jest łączenie dwóch światów, które na co dzień posługują się różnymi językami. To spotkanie zwykle jest bardzo wzbogacające dla obu stron. Korporacje dostają świeże pomysły, innowacyjne podejście i nowe rozwiązania technologiczne. Dla startupów jest to nauka realiów, standardów, potrzeb i procedur, jakimi posługują się duzi, korporacyjni klienci. Zarazem jest to szansa na nawiązanie współpracy, która może zapewnić im stabilizację – również finansową – oraz stworzyć warunki do dalszego rozwoju technologii, innowacji i własnego biznesu – komentuje Janusz Dziurzyński, dyrektor programu ABSL tech lab.

- Brainly, Justtag i Wise Shelf, trzy młode firmy technologiczne pokazały nam swoją perspektywę, niekiedy całkowicie odrębną od naszej. Jest to wyjątkowa możliwość zobaczenia, w jak różnorodny sposób można podejść do stawianego wyzwania. To jest tak naprawdę kwintesencja naszej współpracy z ABSL tech lab. Wierzymy, że przynosi ona korzyści każdej ze stron: młode firmy technologiczne otrzymują od nas m. in. wsparcie merytoryczne, międzynarodowy know-how oraz zaplecze biznesowe, w zamian za to pokazują nam nowe, innowacyjne i niestandardowe rozwiązania, które mogą nam pomóc w jeszcze lepszym spełnianiu oczekiwań konsumentów – komentuje Emilia Burzyńska, Chief Information Oficer Central Europe w Procter & Gamble.

Organizowany przez P&G i ABSL tech lab Demo Day odbył się 14 października, a finał programu zaplanowany jest na początek grudnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Toughbook definiuje nowe ścieżki w mobilności Biuro prasowe
2024-05-22 | 13:40

Toughbook definiuje nowe ścieżki w mobilności

Autor: Daniel Creasey, UK & Ireland Marketing Manager w Panasonic TOUGHBOOK Podczas ostatniego Forum Innowacji TOUGHBOOK, które odbyło się na początku maja w Wielkiej Brytanii,
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-21 | 09:15

Sprzymierzona z Rosją grupa Turla mogła namierzać i szpiegować dyplomatów

Analitycy ds. cyberbezpieczeństwa ESET zdemaskowali mechanizm cyberszpiegowski, wymierzony w europejskie ministerstwa spraw zagranicznych i misje dyplomatyczne za granicą, głównie na Bliskim Wschodzie. – Te narzędzia są używane
IT i technologie Twój czas online - jak wykorzystać go mądrze?
2024-05-18 | 10:00

Twój czas online - jak wykorzystać go mądrze?

Prawie 7 godzin dziennie Polacy spędzają na korzystaniu z internetu – tak wynika z najnowszego raportu Digital 2024 Global Overview. To prawie 105 dni w ciągu całego roku i w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Walka o klimat wymaga większego zaangażowania ze strony firm. Już za chwilę będą musiały rzetelnie informować o swoich zielonych działaniach

Według ONZ postępujący kryzys klimatyczny, pandemia COVID-19 i rosnąca liczba konfliktów cofnęły świat w realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dlatego niezbędne jest m.in. większe zaangażowanie biznesu, bez którego niewiele da się zdziałać. W tej chwili wciąż pozostaje ono niewystarczające albo kończy się tylko na wzniosłych deklaracjach, które często noszą znamiona greenwashingu. Tak zwana ekościema jest dużym problemem dla konsumentów: 70 proc. deklaruje, że jest zmęczonych tylko mówieniem zamiast realizacją konkretnych działań na rzecz środowiska.

Bankowość

Metawersum ogromną szansą dla Polski. Liderami wdrożeń są na razie największe przedsiębiorstwa

Sektor bankowy jest pierwszym, jaki w Polsce poczynił warte odnotowania inwestycje w obecność w metawersie. Zdaniem ekspertów w najbliższych latach to właśnie duże firmy będą liderami wdrożeń, ponieważ mają gotowość inwestycyjną zarówno w obrębie sprzętu, jak i aplikacji. Rynki sektora usług czy branży retail niewątpliwie jednak będą się nasycały rozwiązaniami zapraszającymi do wejścia konsumentów do wirtualnego świata. To duża szansa dla polskiej gospodarki, która może w ten sposób utworzyć do 2035 roku rynek o wartości nawet 10 mld euro.

Infrastruktura

Tylko 20 proc. oświetlenia w gminach jest po modernizacji. Motywacją do inwestycji są znaczące oszczędności energii

Średnio co piąta latarnia uliczna należąca do gmin jest zmodernizowana – wynika z danych Signify Poland. Większość z pozostałych 80 proc. to energochłonne oświetlenie sodowe. Ich wymiana na technologię LED wraz z systemem zarządzania oświetleniem mogłaby przynieść znaczącą redukcję energii, czyli także kosztów ponoszonych przez samorządy. Na takie inwestycje w najbliższym czasie będzie się decydować coraz więcej gmin. Za spodziewanym boomem przemawiają różne dostępne możliwości finansowania takich projektów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.