Komunikaty PR

Innowacyjna flota wózków Li-Ion w Raben Wrocław

2024-01-23  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

W związku z rozbudową wrocławskiego oddziału Raben firma zdecydowała się na przejście na zasilanie wózków widłowych w technologii litowo-jonowej oraz pozyskanie pojazdów w formule wynajmu długoterminowego z kompleksową obsługą serwisową.

Raben Logistics Polska oferuje usługi z zakresu dystrybucji krajowej i międzynarodowej oraz logistyki kontraktowej w tym magazynowania i szeroko pojętych usług dodanych. Dzięki ponad 3 tys. innowacyjnych środków transportu, kilkudziesięciu rozlokowanym w strategicznych punktach kraju nowoczesnym centrom logistycznym o łącznej powierzchni około 560 tys. mkw. oraz 3,8 tys. pracowników przedsiębiorstwo jest w stanie zapewniać swoim klientom sprawną obsługę ładunków. Firma stawia na ciągły rozwój i inwestuje w nowoczesne technologie. Jednym z obiektów, który został w ostatnim czasie rozbudowany i wyposażony w nowe rozwiązania transportu wewnętrznego, jest oddział Raben Logistics Polska we Wrocławiu.

 

Opis obiektu, w którym dokonano wdrożenia

W 2022 roku wrocławski oddział firmy Raben rozbudował sieć swoich połączeń międzynarodowych, zapewniając szybkie dostawy ładunków z Wrocławia i okolic do Austrii, Czech, na Litwę i Węgry. Przepustowość magazynu cross-dockowego o powierzchni 8 tys. mkw. przekracza 50 tys. przesyłek miesięcznie. Jest to równoznaczne z rozładunkiem i załadunkiem około 3 tys. samochodów ciężarowych. – Położenie geograficzne Wrocławia naturalnie sprzyja uruchamianiu połączeń w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Bezpośrednie, codzienne wyjazdy z Wrocławia pozwalają nam na tworzenie indywidualnych rozwiązań logistycznych i skrócenie czasu dostaw, co buduje przewagę konkurencyjną naszych klientów jak również optymalizuje ich koszty. Jest to szczególnie istotne w perspektywie aktualnych trendów w gospodarce – komentuje Jakub Choma, dyrektor dystrybucji międzynarodowej regionu. By umożliwić sprawną obsługę nowych połączeń, zdecydowano się na wzmocnienie floty intralogistycznej oddziału.

 

Rozwiązanie

W związku z rozbudową wrocławskiego oddziału firma Raben zdecydowała się przejść na nowy model pozyskiwania wózków widłowych oraz ich zasilania. – Myśląc o rozwoju Raben Wrocław podjęliśmy decyzję o skorzystaniu z usługi wynajmu długoterminowego z obsługą Full Service oraz zastosowaniu akumulatorów w technologii litowo-jonowej. W procesie doboru dostawcy na znaczeniu zyskała kompleksowa obsługa kontraktu, opieka mobilnych techników i łatwość kontaktu z doradcą techniczno-handlowym. Najciekawszą z tej perspektywy ofertę przedstawiła firma STILL – relacjonuje Maciej Kaiser, Menedżer Operacyjny Raben Logistics Polska. Sprzęt STILL jest używany w kilkunastu oddziałach Raben w całej Polsce. Największą popularnością cieszą się czołowe wózki elektryczne serii RX 20. W zależności od specyfiki wykonywanych zadań, w magazynach Rabena zastosowanie znajdują także:

  • wózki do kompletacji poziomej,
  • wózki typu reach truck,
  • wózki unoszące.

 

Firma korzysta także ze szkoleń Akademii Bezpieczeństwa STILL, podnosząc kwalifikacje operatorów, a w efekcie – poziom bezpieczeństwa. W oddziale Raben we Wrocławiu zastosowanie znajdują wózki czołowe RX 20 oraz wózki unoszące z platformą dla operatora serii EXH-S. Pojazdy są zasilane nowoczesnymi bateriami w technologii litowo-jonowej, a nasza współpraca opiera się na modelu wynajmu długoterminowego Full Service – relacjonuje Wiesław Matela, Senior Manager ds. Klientów Strategicznych STILL Polska.

 

Efekt wdrożenia

Pozyskanie solidnych i wydajnych wózków widłowych wraz ze zwiększającymi elastyczność ich eksploatacji akumulatorami Li-Ion oraz pakietem usług serwisowych pozwoliło zaspokoić zapotrzebowanie na zwiększoną przepustowość magazynu i zwolnić część zasobów Raben na inne cele. – Od lat cenimy niezawodność produktów firmy STILL. Jesteśmy zadowoleni także z przejścia na technologię litowo-jonową i wynajem długoterminowy w formule Full Service. Zarówno bezobsługowe akumulatory z możliwością szybkiego ładowania jak i delegowanie obsługi floty na dostawcę pozwalają nam poświęcić więcej czasu na kreowanie wartości dodanej dla naszych klientów – mówi Maciej Kaiser. – STILL sprawdził się w procesie tej zmiany jako dostawca niezawodnych wózków i technologii Li-Ion, doradca i firma kompleksowo obsługująca codzienne funkcjonowanie floty. Z całą pewnością będziemy kontynuować współpracę w przyszłości – podsumowuje Menedżer Operacyjny Raben Logistics Polska. Na podstawie doświadczeń Raben można stwierdzić, że szkolenia w ramach Akademii Bezpieczeństwa STILL, zastosowanie wózków widłowych w technologii litowo-jonowej oraz korzystanie z usług serwisowych STILL to skuteczne sposoby na poprawę bezpieczeństwa pracy i wydajności floty oraz maksymalizację produktywności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.