Komunikaty PR

Instytucje pozabankowe i ich rola w finansowej rzeczywistości

2021-02-02  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.07 MB )

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian na rynku pożyczek pozabankowych. Wpływ na zmianę postrzegania tego sektora wywarła również pandemia, która zdominowała cały 2020 rok i będzie nam towarzyszyć także w najbliższej przyszłości. Badania przeprowadzone przez Fundację Rozwoju Rynku Finansowego wskazują, że firmy pożyczkowe posiadają stałą grupę wiernych klientów, a co trzeci Polak docenia ich działalność.

Instytucje finansowe to podmioty, które operują w szeroko pojętym sektorze finansowym. Zgodnie z definicją, tworzą je organizacje świadczące usługi finansowe oraz doradztwo w relacji do produktów finansowych.

Pozabankowe instytucje finansowe oferują z kolei szeroki zakres usług podobny do tych świadczonych przez typowe banki. W odróżnieniu od nich nie proponują jednak klientom usług depozytowych. Mogą jedynie obracać pieniądzem emitowanym przez bank centralny, a także tworzonym przez banki komercyjne. – Obecnie coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy bankami a instytucjami niebankowymi, tym bardziej że często współpracują one ze sobą w szerokim zakresie. Mimo pandemii, która negatywnie doświadczyła wiele firm, rynek wciąż jest zróżnicowany, a liderzy są zobligowani, aby wyznaczać standardy, a także wskazywać kierunki rozwoju – mówi Piotr Siwiec, prezes zarządu AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i "Kupuj Teraz – zapłać później”.

Sytuacja związana z wybuchem pandemii koronawirusa w pierwszym kwartale 2020 roku wymusiła na instytucjach finansowych adaptację do nowej rzeczywistości, a co za tym idzie wzmożoną analizę ekonomicznych zachować konsumentów. Tendencja do podnoszenia standardów etycznych nabrała dodatkowego znaczenia przy jednoczesnym kreowaniu dobrych praktyk w całym sektorze. Firmy w dalszym stopniu są mocno ukierunkowane na konsumenta w kwestiach związanych z usługą oraz ofertą, ale jeszcze większego znaczenia nabrało między innymi zwiększenie bezpieczeństwa pożyczania w niepewnych, pandemicznych czasach. Wzrosła również odpowiedzialność za klienta poprzez ulepszanie narzędzi pozwalających na weryfikację wiarygodności pożyczkobiorców czy ocenę ryzyka kredytowego. Wyzwaniem pozostaje konsekwentne budowanie świadomości w obszarze korzystania z narzędzi finansowych.

Pandemia spowodowała, że wielu klientów przekonało się o zaletach korzystania z rozwiązań online oferowanych przez instytucje finansowe. Firmy pożyczkowe stanęły przed zupełnie nowymi wyzwaniami, a te, które odnalazły się w szeroko pojętym segmencie e-commerce, zyskały w oczach konsumentów. Pozyskiwanie klienta – onboarding – przeniosło się w pełni do kanałów cyfrowych. Obecnie, chcąc otrzymać finansowanie, nie trzeba przekazywać szeregu dokumentów, wyciągów z rachunków czy potwierdzać wysokości dochodów. Nowoczesna technologia pozwala zbierać i analizować informacje o kliencie w taki sposób, aby zaproponować mu możliwie najlepszą ofertę. My oferujemy takie usługi od początku naszej działalności i to między innymi pozwoliło nam przetrwać w tych trudnych czasach – dodaje Piotr Siwiec.

Instytucje pozabankowe, które udzielają pożyczek przez Internet, często mylnie są określane mianem parabanków. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że polskie prawo nie określa w sposób jednoznaczny definicji parabanku, dlatego takie postrzeganie może być krzywdzące dla wielu wiarygodnych i sprawdzonych podmiotów. Firmy pożyczkowe, w przeciwieństwie do parabanków, podlegają kontroli Komisji Nadzoru Finansowego oraz działają na podstawie ustawy o kredycie konsumenckim. Oznacza to między innymi, że nie mogą naliczać większych odsetek od tych określonych w ustawie, a w każdym materiale reklamowym powinna być podana wysokość Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) pożyczki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.