Inteligentna aplikacja analityczna do wykrywania ludzi i pojazdów
Axis Communications wprowadza na rynek narzędzie Axis Object Analytics. Jest to aplikacja do inteligentnej analizy wideo, która umożliwia detekcję oraz klasyfikację osób i pojazdów. Idealnie sprawdzi się ona w miejscach takich jak budynki użyteczności publicznej, magazyny czy parkingi. Będzie także fabrycznie instalowana w kamerach sieciowych Axis, podnosząc ich funkcjonalność bez dodatkowych kosztów.
Prosty interfejs aplikacji Axis Object Analytics umożliwia łatwe konfigurowanie indywidualnych scenariuszy przez wybranie warunku alarmowego, takiego jak np. wejście obiektu w określony obszar czy przekroczenie wirtualnej linii, bądź wskazanie obiektów mających wyzwalać alarm: osób, pojazdów lub obu rodzajów. Ponadto dzięki inteligentnym algorytmom aplikacja ignoruje większość typowych źródeł kosztownych fałszywych alarmów, takich jak kołyszące się rośliny, niewielkie ruchome obiekty i szybko przemieszczające się cienie na ziemi.
Aplikacja jest skalowalna i analizuje materiał wizyjny bezpośrednio w kamerze, a więc nie trzeba stosować dodatkowego, kosztownego sprzętu obliczeniowego. Czynnik ten skraca również czas przetwarzania danych oraz minimalizuje zapotrzebowanie na przepustowość i pamięć masową. Atutem Axis Object Analytics jest pełna elastyczność, która do minimum ogranicza wymagane czynności konfiguracyjne. Aplikacja umożliwia jednoczesne wykonywanie różnych scenariuszy. W razie potrzeby można ją zintegrować z systemem zarządzania zdarzeniami w kamerze i innymi rozwiązaniami sieciowymi.
W najnowszych kamerach sieciowych Axis aplikacja Axis Object Analytics jest dostępna bezpłatnie jako fabrycznie zainstalowany element oprogramowania sprzętowego w wersji 10.2 lub nowszej.
Najważniejsze cechy:
• Analiza wideo na brzegu sieci
• Klasyfikacja osób i pojazdów
• Jednoczesne wykonywanie wielu scenariuszy
• Prosty interfejs
• Bezpłatna, fabrycznie instalowana aplikacja

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.