Inwestycja Monopol z certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent
Zlokalizowana przy warszawskim placu Konesera inwestycja Liebrecht & wooD – Monopol – została wyróżniona certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent. To potwierdzenie znakomitych praktyk w zakresie technologii oszczędzania energii, użytych materiałów czy zastosowania innych rozwiązań proekologicznych.
Certyfikat BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) przyznawany jest inwestycjom spełniającym restrykcyjne wymagania środowiskowe. Wyróżnienie dla Monopolu jest potwierdzeniem najwyższych standardów w tym zakresie. Wcześniej budynki otrzymały certyfikat na etapie projektowym – również na poziomie Excellent. To oznacza, że jest to kolejne przedsięwzięcie Liebrecht & wooD, które zostało wyróżnione w ten sposób.
– Zastosowane rozwiązania sprawiają, że nasz projekt odpowiada na aktualne wyzwania zrównoważonego budownictwa. To nie tylko systemy zapewniające oszczędność energii czy wody wewnątrz samej inwestycji, ale także pozwalające między innymi na zbieranie wody opadowej, mogącej służyć do nawadniania roślin. Tego rodzaju elementy, w połączeniu z lokalizacją umożliwiającą swobodny dostęp do transportu publicznego, doceniane są przez najemców, którym bliska jest troska o środowisko naturalne – mówi Dominika Nowakowska, Sustainability Engineer BREEAM Assessor, Liebrecht & wooD Poland.
Budynki biurowe Monopol zostały ocenione pod kątem zastosowanych rozwiązań środowiskowych, w takich elementach jak: energia, zarządzanie odpadami, wykorzystanie materiałów budowalnych, zdrowie i dobre samopoczucie, ekologia, wykorzystanie wody czy transport.
Inwestycja firmy Liebrecht & wooD składa się z dwóch pięciopiętrowych budynków biurowych, połączonych ze sobą garażem podziemnym. Obiekt o powierzchni 22 000 m2 został oddany do użytku w kwietniu 2021r.
Wśród najemców inwestycji Monopol znajdują się m.in.: PepsiCo, Grupa WPP, Spaces i Raiffeisen Bank International AG.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.