Komunikaty PR

Inwestycje w nieruchomości- sytuacja branży w I kwartale 2021 roku

2021-03-11  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.76 MB )

Wbrew pesymistycznym założeniom, inwestycje w nieruchomości cieszą się niesłabnącą popularnością – w zasadzie nawet jeszcze większą, niż przed pandemią. Inwestowanie w nieruchomości pozwala nie tylko obronić wartość pieniądza, ale także znacząco powiększyć kapitał. Oprócz klientów indywidualnych, swoją obecność na rynku zaznaczają także klienci instytucjonalni, inwestując w nieruchomości z zamiarem osiągania zysków.

Niekorzystne prognozy dla rynku nieruchomości na razie się nie sprawdzają. Zdaniem ekspertów na to, czy ostatecznie sprzedaż mieszkań odnotuje spadek, czy też nie, wpłynie długość trwania lockdownu. Obecnie sprzedaje się nieco mniej mieszkań niż w analogicznym okresie lat poprzednich, ale ta różnica nie jest znacząca. - Jestem przekonany, że zdjęcie restrykcji spowoduje odwrócenie tego trendu. Podobnie, jak to miało miejsce w okresie między majem a październikiem ubiegłego roku – ocenia Paweł Kuczera, prezes zarządu spółki Horyzont Inwestycji.

Czas niepewności za nami?

W analogicznym okresie ubiegłego roku, wszyscy doświadczyliśmy niepewności, związanej z trudnym do przewidzenia rozwojem sytuacji epidemiologicznej. Jak wpłynęła na zachowanie inwestorów na rynku nieruchomości? - W pierwszych 3 tygodniach od ogłoszenia pierwszego lockdownu, faktycznie dało się odczuć duże zaniepokojenie. Inwestorzy chcieli wycofywać się ze swoich inwestycji. – wspomina Paweł Kuczera. Ostatecznie jednak inwestycje w nieruchomości okazały się najlepszą i najbezpieczniejszą formą lokowania kapitału. – Przekonywaliśmy naszych klientów, aby nie wykonywali pochopnych działań. Sprzedaż ze stratą to błąd. Odbyliśmy z nimi dziesiątki godzin rozmów telefonicznych, analizując i omawiając całą sytuację, a jednocześnie podejmując odpowiednie decyzje. Finalnie zaledwie dwóch inwestorów wycofało swoje pieniądze. Nasze rozmowy nie poszły na marne. Wszystkie inwestycje zakończyły się prognozowanym zyskiem. Ponadto, do ogłoszenia drugiego lockdownu, wszyscy nasi klienci podeszli już z dużo większym spokojem – podsumowuje.

W co inwestują inwestorzy na rynku nieruchomości?

Głównie są to mieszkania dla rodziny - na rynku pierwotnym i wtórnym. Drugim bardzo popularnym produktem są flipy na działkach budowlanych. Także flipy mieszkaniowe cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Ten trend zdecydowanie ewoluował. Klienci końcowi cenią swój czas oraz wygodę i są za to w stanie zapłacić. Nie chcą już „użerać” się z fachowcami podczas wykonywania remontów. Wolą scedować te obowiązki firmie, która wszystkim się zajmie. To samo dotyczy flipów na działkach budowlanych. Rok 2020 był także rekordowy, jeśli chodzi o rynek nieruchomości premium.

Sprawdzone rozwiązania i nowe wyzwania

Pandemia spowodowała, że niektóre trendy w inwestowaniu w nieruchomości zmieniły się w porównaniu do 2019 roku. Wtedy „hitem” w dużych miastach akademickich - takich jak Kraków czy Warszawa - były inwestycje w mieszkania pod wynajem krótkoterminowy i pokoje dla studentów. Obecnie ten trend w zasadzie nie istnieje, choć zdaniem ekspertów to się odmieni. Najem krótkoterminowy w 2022 r. "wróci do łask”. Osoby, które dziś inwestują w takie mieszkania, w perspektywie długoterminowej będą się cieszyły wysoką stopą zwrotu. Obecnie na rynku tzw. gotowców inwestycyjnych sprzedają się dobrze mieszkania pod najem pracowniczy - dla pracowników przyjeżdżających z zagranicy lub z małych miast w celu szukania zarobku w dużych zakładach pracy. Kolejny trend spowodowany przez pandemię, to zakup domów poza miastem - konieczne chociażby z niewielkim ogródkiem.

Nowoczesne inwestowanie w nieruchomości – to się opłaca

Inwestowanie w nieruchomości ewoluowało pod kątem „organizacyjnym”. Rośnie popularność wirtualnych spacerów czy wideoprezentacji zamiast osobistych spotkań. Wideoprezentacje czy spacery 3D są bardzo pożądane nie tylko ze względu na Covid. Również, a właściwie przede wszystkim, ze względu na możliwość szczegółowego obejrzenia mieszkania i zrobienia wstępnej selekcji bez wychodzenia z domu czy biura. Zdecydowanie skróciło to ilość wyjazdów na prezentacje mieszkań. Dziś, żeby sprzedać mieszkanie, wystarczy raptem kilka prezentacji - kiedyś były ich dziesiątki. A jak wygląda w 2021 r. kwestia znajdowania nieruchomości poniżej ich wartości rynkowej? Dla ekspertów w dużym doświadczeniem z pewnością pozyskiwanie takich nieruchomości będzie łatwiejsze. Wystarczą sprawdzone metody i dokładna weryfikacja rynku pod względem aktualnych cen sprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.