Komunikaty PR

Ipsos dla Huawei: Polacy spędzają więcej czasu przed komputerem w pandemii

2021-04-08  |  15:00
Biuro prasowe

Aż 70% z tej grupy deklaruje, że jest to przyczyna pogorszenia kondycji ich oczu – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei. Z badania wynika również, że 43% Polaków nie podejmuje żadnych działań chroniących oczy, tłumacząc to najczęściej brakiem wiedzy. Niska jest też świadomość istnienia technologii ochrony wzroku w nowoczesnych laptopach. Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki sformułowały katalog dobrych nawyków „Włącz ochronę oczu”, który podpowiada, jak samodzielnie zadbać o wzrok w okresie wzmożonego użytkowania ekranów.

 

W badaniu Ipsos dla Huawei, 67% respondentów zadeklarowało, że czas spędzany przed komputerem wydłużył się w porównaniu z okresem przed pandemią, czyli przed marcem 2020. Największa grupa (40% badanych) wskazała na wydłużenie tego czasu o 1-2 godziny dziennie. Kolejna istotna grupa badanych (31%) twierdzi, że czas wydłużył się aż o 3-4 godziny na dobę, natomiast 16% wybrało opcję „o 4 godziny i więcej” – to oznacza, że grupa, dla której czas przed komputerem wydłużył się o przynajmniej 3 godziny, stanowi aż 47% badanych.  Tylko 11% respondentów odpowiedziało, że dodatkowy czas przed komputerem to maksymalnie jedna godzina.

 

Pytani o główną przyczynę tego wydłużenia, badani podzielili się na dwie równe grupy: 50% wskazało pracę i naukę zdalną jako wiodący powód, zaś druga połowa wskazała „zajęcia niezwiązane z pracą czy nauką”. W tej drugiej grupie najczęstszymi przyczynami wydłużenia jest przeglądanie stron internetowych (24%), oglądanie filmów i seriali (20%), zakupy online (13%) i media społecznościowe (11%).

 

Zdecydowana większość badanych (70%) dostrzega negatywny wpływ wydłużonego czasu korzystania z komputera na kondycję ich wzroku. Najczęściej doświadczanymi objawami są: zmęczenie oczu (62%), pogorszenie ostrości widzenia (40%), łzawienie i pieczenie (40%) oraz suchość oka (39%). Co piąta osoba (20%) wskazała też na pogłębienie już istniejącej wady wzroku.

 

Aż 43% Polaków nie wykonuje żadnych czynności mogących poprawić kondycję wzroku, mimo, że dostrzegają oni zależność między dłuższym czasem korzystania z komputera a zdrowiem oczu. Na pytanie o powód tej bezczynności, 45% przyznało, że nie wie, jak to robić, a co trzeci respondent (34%)  stwierdził, że nie przywiązuje do tego wagi lub nie czuje potrzeby. 16% badanych odpowiedziało, że nie ma na to czasu w ciągu dnia.  

 

W grupie, która deklaruje podejmowanie czynności wspomagających oczy i wzrok (57% badanych), najczęściej stosowanymi metodami są: robienie przerw w pracy (67%), wyjście na spacer na zewnątrz (61%), nawilżanie oczu kroplami (58%) i odpoczywanie z zamkniętymi oczami (54%). Najmniej popularną czynnością są natomiast ćwiczenia wzmacniające oczy (22%).

 

Niemal co trzeci badany (27%) przyznał, że w okresie pandemii skorzystał z pomocy okulisty. Ponad połowa (56%) twierdzi, że zamierza skorzystać z niej w najbliższej przyszłości. W grupie badanych noszących okulary lub soczewki korygujące wzrok ten odsetek był wyższy – 36% skorzystało już z porady w okresie pandemii, 65% zamierza to zrobić niebawem. Podobny wynik dotyczy grupy respondentów pracujących zdalnie – 35% skorzystało, a 66% zamierza to zrobić.

 

Z badania wynika, że z laptopów korzystamy więcej, ale nasza świadomość istnienia technologii ochrony wzroku w laptopach jest relatywnie niska. 61% badanych nie wie, co to jest redukcja niebieskiego światła, a 88% dodatkowo przyznaje, że nie wie, że taka technologia w nowoczesnych laptopach sygnowana jest międzynarodowym certyfikatem. Jeszcze gorszy wynik dotyczy wiedzy o funkcji redukcji migotania ekranu – nie wie o jej istnieniu 69% badanych, a 88% nie wie o istnieniu certyfikatu.

 

Co ciekawe, na pytanie czy obecność tych funkcji będzie miała znaczenie przy zakupie kolejnego laptopa, twierdząco odpowiedziało 64% badanych, a tylko 8% zaprzeczyło. Nie będzie to jednak czynnik najważniejszy – większy wpływ na wybór laptopa mają jakość procesora, cena, wielkość ekranu i pojemność baterii.

 

Huawei wprowadził właśnie do sprzedaży w Polsce nowy laptop Huawei MateBook D 16, pierwszy model marki z 16-calowym ekranem i pierwszy z dwoma certyfikatami TÜV Rheinland potwierdzającymi redukcję niebieskiego światła i redukcję migotania ekranu.

 

W odpowiedzi na wyniki badania Ipsos, Huawei w partnerstwie z Polskim Towarzystwem Optometrii i Optyki przygotował katalog dobrych nawyków, które pomogą samodzielnie zadbać o oczy i wzrok.

Badanie Ipsos zostało zrealizowane na zlecenie Huawei w marcu 2021 roku na reprezentatywnej grupie Polaków (N=800) metodą CAWI.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola edge 50 fusion już dostępna w Polsce Biuro prasowe
2024-05-27 | 12:30

Motorola edge 50 fusion już dostępna w Polsce

27 maja 2024 r.: Motorola edge 50 fusion to smartfon, który wyróżnia się nie tylko znakomitym ekranem, czy dużą ilością pamięci, ale także wzornictwem i ciekawą
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-27 | 10:15

Polskie Elektrownie Jądrowe zakończyły wdrażanie oprogramowania SAP

Zarządzanie kluczowymi procesami biznesowymi spółki oparte zostało na specjalistycznych narzędziach oferowanych przez pakiet oprogramowania typu ERP (Enterprise Resource Planning) SAP S/4HANA. Zakończony projekt wdrożenia wybranych
IT i technologie MSI prezentuje MPG 491CQP QD-OLED. 49-calowy gamingowy monitor nowej generacji
2024-05-27 | 10:00

MSI prezentuje MPG 491CQP QD-OLED. 49-calowy gamingowy monitor nowej generacji

MSI prezentuje MPG 491CQP QD-OLED, monitor zaprojektowany z myślą o wymagających graczach, którzy oczekują najwyższej wydajności i jakości na dużym ekranie. Model ten wyposażony

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Prawo

Składka zdrowotna i inne podatki zbyt dużym obciążeniem dla przedsiębiorców. Część z nich będzie musiała zamknąć działalność i przejdzie do szarej strefy

Rząd chce ulżyć prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i wprowadzić nowe regulacje poboru i naliczania składki zdrowotnej. Zamierza wprowadzić zmiany, które poprawią sytuację przedsiębiorców, zwiększą pewność rozliczeń i pozwolą na sfinansowanie wydatków systemu ochrony zdrowia. Zdaniem szefa związku zawodowego skupiającego samozatrudnionych w obliczu zmian demograficznych i istniejących obciążeń publicznoprawnych rozwiązań należy szukać w budowaniu na nowo relacji społecznych. W przeciwnym razie powiększą oni szarą strefę i grono wykluczonych.

Konsument

Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki

Nawet 50 proc. deklaracji środowiskowych, z którymi spotykają się konsumenci w Europie, jest niepełnych lub wprowadzających w błąd. Teraz Bruksela chce uszczelnić prawo, aby wyeliminować zjawisko, w którym firmy pozycjonują się jako ekologiczne, choć faktycznie nie podejmują żadnych działań poza pustymi deklaracjami. Już wiadomo, że na przedsiębiorców nałożone będą nowe obowiązki. Stanie się to prawdopodobnie już od 2026 roku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.