60 procent Polaków chce płacić za bezpieczeństwo IT
Co dziesiąte gospodarstwo domowe w Polsce nie posiada żadnych zabezpieczeń sieci domowej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmy Allot i Coleman Research. W większości przypadków użytkownicy domowi nie wiedzą jakie zabezpieczenia stosować oraz w jaki sposób je wdrożyć. Jednakże aż 60 proc. poszukuje kompleksowej pomocy i deklaruje, że może wydać na ten cel około 30 złotych miesięcznie.
- Z jednej strony wydaje się to niewiele, ale z drugiej jeśli przyjrzeć się cenom pakietów antywirusowych, to na ogół wychodzą one naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Za oprogramowanie przeznaczone do ochrony maksymalnie 15 domowych komputerów trzeba zapłacić około 130 zł rocznie, a więc niecałe 11zł miesięcznie. Nie jest to zatem bariera finansowa dla większości gospodarstw domowych - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Wśród zainstalowanych zabezpieczeń przeważają darmowe aplikacje (29 proc.) lub preinstalowane rozwiązania od producenta urządzenia (26 proc.). Natomiast 25 proc. decyduje się na płatne zabezpieczenia i płacą za nie około 35 złotych miesięcznie. Respondenci zmagają się z różnymi rodzajami ataków - aż 61 proc. wymienia wirusy, a na kolejnych miejscach znajdują się phishing (59 proc.) i malware (43 proc.). Według autorów badania Polacy mieszczą się w średniej europejskiej, jeśli chodzi o nawyki związane z bezpieczeństwem sieci, 57 proc. zmienia predefiniowane hasło na urządzeniu podłączonym do Internetu, a 46 proc. konfiguruje zaawansowane ustawienie dotyczące bezpieczeństwa.
- Rosnąca liczna cyberataków sprawia, że użytkownicy indywidualni coraz poważniej myślą o zabezpieczeniu domowy sieci. Jest już coraz mniej osób, którzy zastanawiają się nad inwestycją w oprogramowanie antywirusowe. Bardzo rzadko zdarza się, że musimy przekonywać klienta, że zakup antywirusa w obecnych czasach ma sens. Nasze rozmowy ograniczają się do wskazania specyficznych i mocnych stron poszczególnych produktów oraz dopasowania ich do specyfiki domowej sieci. - mówi Mariusz Politowicz.
Warto na koniec dodać, iż uczestnicy badania najbardziej potrzebują ochrony podczas korzystania ze smartfona (45 proc) oraz łączenia się z Internetem poprzez domowy router (32 proc) i komunikacji poprzez Wi-Fi (25 proc.).
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym przewiduje objęcie podatkiem akcyzowym nowych kategorii wyrobów, w tym wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. W tym pierwszym przypadku ustawodawca chce opodatkować nie tylko samo urządzenie, ale także POD, czyli wkład do niego. Organizacje przedsiębiorców i plantatorów tytoniu ostrzegają, że to prowadziłoby do sytuacji, w której jeden produkt byłby opodatkowany dwu-, a nawet trzykrotnie, z negatywnymi skutkami dla obrotu gospodarczego w Polsce.
Polityka
Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
Na pierwszej w tym roku sesji Parlamentu Europejskiego europosłowie będą debatować nad przyszłością relacji na linii UE–USA. Przewodnicząca PE Roberta Metsola podczas otwarcia sesji podkreśliła, że obecne realia polityczne będą wymagały odnowionego sojuszu transatlantyckiego, a Europa jest gotowa do współpracy z administracją 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych. Donald Trump w swoim przemówieniu po zaprzysiężeniu zapowiedział wysiłki na rzecz kończenia wojen i wprowadzania pokoju na świecie.
Handel
W tym roku import cementu z Ukrainy może przekroczyć milion ton. To oznacza problemy polskich producentów
Polscy producenci cementu obawiają się silnej konkurencji z Ukrainy. W ubiegłym roku import tego surowca zza wschodniej granicy wyniósł ok. 600–700 tys. t, prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej. W kolejnych miesiącach dynamika może jeszcze przyspieszyć, dlatego sektor apeluje o kontyngenty ilościowe lub inny rodzaj wsparcia ze strony UE. Bez tego trudno będzie mu rywalizować z producentami z Ukrainy i innych państw, które nie muszą spełniać klimatycznych wymogów UE.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.