AB S.A triumfuje w rankingu TOP200 Computerworld 2021
AB S.A zostało liderem w czterech kategoriach 29. edycji rankingu TOP200 Computerworld, otrzymując tytuły: największej firmy informatycznej, największego dostawcy sprzętu IT, największego dostawcy sprzętu firm trzecich, a także największego polskiego dystrybutora IT. Dodatkowo, AB zajęło 2. miejsca wśród firm informatycznych o największym wzroście przychodów z IT oraz w kategorii największych informatycznych grup kapitałowych działających w Polsce.
Ze sprzedażą na poziomie 6,77 mld zł w 2020 roku AB S.A zostało liderem w kategoriach: największa firma informatyczna działająca w Polsce i największy polski dystrybutor IT. W porównaniu do wyników z 2019 roku, firma zanotowała dynamikę 37% r/r. To nie wszystkie nagrody, jakie otrzymał dystrybutor. Dodatkowo, z blisko 12 mld obrotów, AB zajęło 2. miejsce wśród największych informatycznych grup kapitałowych działających w Polsce w ubiegłym roku, a także uplasowało się na 2. miejscu w kategorii firm informatycznych o największym wzroście przychodów z IT w 2020 roku (blisko 1,9 mld wzrostu r/r).
-Docenienie w tak wielu kategoriach zestawienia TOP200 Computerworld 2021, w tym zwycięstwo w czterech to dla nas duże wyróżnienie. Tym bardziej cieszą nas te z nich, które otrzymujemy cyklicznie – już po raz piąty zostaliśmy największą firmą informatyczną. Nieustannie stawiamy na rozwój oraz efektywność biznesową, która pozwala nam budować relacje z klientami i odpowiadać na ich coraz bardziej wymagające potrzeby. Staramy się przewidywać zmiany rynkowe i reagować na bieżące trendy, projektując skuteczne kierunki rozwoju – mówi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Grupy AB.
TOP200 Computerworld to badanie polskiego rynku teleinformatycznego. Jego celem jest kompleksowe zestawienie sytuacji polskiej branży teleinformatycznej w kontekście przychodów firm IT.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.