AB S.A triumfuje w rankingu TOP200 Computerworld 2021
AB S.A zostało liderem w czterech kategoriach 29. edycji rankingu TOP200 Computerworld, otrzymując tytuły: największej firmy informatycznej, największego dostawcy sprzętu IT, największego dostawcy sprzętu firm trzecich, a także największego polskiego dystrybutora IT. Dodatkowo, AB zajęło 2. miejsca wśród firm informatycznych o największym wzroście przychodów z IT oraz w kategorii największych informatycznych grup kapitałowych działających w Polsce.
Ze sprzedażą na poziomie 6,77 mld zł w 2020 roku AB S.A zostało liderem w kategoriach: największa firma informatyczna działająca w Polsce i największy polski dystrybutor IT. W porównaniu do wyników z 2019 roku, firma zanotowała dynamikę 37% r/r. To nie wszystkie nagrody, jakie otrzymał dystrybutor. Dodatkowo, z blisko 12 mld obrotów, AB zajęło 2. miejsce wśród największych informatycznych grup kapitałowych działających w Polsce w ubiegłym roku, a także uplasowało się na 2. miejscu w kategorii firm informatycznych o największym wzroście przychodów z IT w 2020 roku (blisko 1,9 mld wzrostu r/r).
-Docenienie w tak wielu kategoriach zestawienia TOP200 Computerworld 2021, w tym zwycięstwo w czterech to dla nas duże wyróżnienie. Tym bardziej cieszą nas te z nich, które otrzymujemy cyklicznie – już po raz piąty zostaliśmy największą firmą informatyczną. Nieustannie stawiamy na rozwój oraz efektywność biznesową, która pozwala nam budować relacje z klientami i odpowiadać na ich coraz bardziej wymagające potrzeby. Staramy się przewidywać zmiany rynkowe i reagować na bieżące trendy, projektując skuteczne kierunki rozwoju – mówi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Grupy AB.
TOP200 Computerworld to badanie polskiego rynku teleinformatycznego. Jego celem jest kompleksowe zestawienie sytuacji polskiej branży teleinformatycznej w kontekście przychodów firm IT.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego
Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.
Handel
Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.
Nauka
Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.